#122. „Jak spełnić marzenia” – Arlene Harder


"Jak spełnić marzenia"


Tytuł: „Jak spełnić marzenia.
9 pytań, które zmienią Twoje życie”
Autor: Arlene Harder
Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Liczba stron: 200
Data wydania: 2011
ISBN: 978-83-7489-349-7
Ocena: 8/10
Data przeczytania: 30 grudnia 2011

Arlene Harder jest licencjonowanym terapeutą małżeńskim i rodzinnym, i mieszka w Ameryce. Założyła również dwie fundacje dla osób z chorobą nowotworową oraz prowadzi trzy znane portale internetowe, których główną atrakcją jest Q-and-A Club (Klub Pytań i Odpowiedzi). „Jak spełnić marzenia” to druga wydana przez nią książka.

Ta 200-stronicowa książeczka, utrzymana w formie poradnika, stara się zmusić czytelnika do odpowiedzi na 9 ważnych pytań. Jest podzielona na 9 rozdziałów i tytuł każdego z nich, to właśnie jedno ważne pytanie. Będziecie musieli zmierzyć się z takimi zagadnieniami jak: proces zmiany, analiza tego, kim dzisiaj jesteście, znaczenie i wpływ przeszłości, co stoi zazwyczaj na przeszkodzi do osiągnięcia celu, znaczenie determinacji, odkrycie wartości samoświadomości, określenie tego, co może stanowić pomoc w drodze do spełnienia marzeń i jak dzielić się nabytą wiedzą. Na samym końcu książki został dodany „Aneks” z pytaniem przewodnim: „Czy jestem perfekcjonistą?” oraz quiz, dotyczący tego pytania.

Jeśli macie już dosyć przeglądania poradników napisanych przez znanych ekspertów, których rady zazwyczaj się nie sprawdzają (lub sprawdzają krótkofalowo), to może czas by spróbować czegoś innego. Zamiast stosować się do pewnych reguł i stalowych zasad, może warto zajrzeć w głąb siebie i odnaleźć odpowiedzi na ważne pytania. Ta książka ma na celu przede wszystkim wzmocnienie w czytelniku pewności siebie oraz pogłębienie samozrozumienia. Nie mogę Was zapewnić, że to zagwarantuje sukces, ale jeśli będziecie się starali – to z pewnością tak będzie.

Dużym plusem, który zauważyłam od razu, jest to, że język, którym posługuje się Arlene nie jest skomplikowany i naszpikowany masą specjalistycznych słów, co ułatwia czytanie. Przejrzyście zorganizowane wnętrze książki również ma duże znaczenie. Znajdują się tam liczne ramki z pytaniami i dodatkowymi zadaniami, a także pewne użyteczne sugestie. Oprócz tego autorka wzbogaciła ten poradnik opowieściami, które stanowią „żywe” przykłady.

Arlene Harder pisze, że nie zawarła w tym poradniku żadnych „gotowych recept mówiących, co masz robić, by zmienić swoje życie”. Znajdują się tu natomiast liczne pytania, które pomogą ukierunkować i ukażą prawdziwy cel, do którego dążysz. A znajomość swojego celu, to pierwszy krok w stronę sukcesu.

Nie jest łatwo realizować w życiu głoszone przez siebie ideały i podążać zawsze prostą ścieżką w stronę celu, jednak ta książka z pewnością tego uczy. Niestety nie mogę zdradzić Wam sekretu na to jak spełnić swoje marzenia, ale mogę Wam pomóc rekomendując lekturę tego poradnika. Jeśli będziecie się starać i wykorzystacie wszystkie zawarte w niej rady, zastosujecie się do poleceń, to jestem pewna, że osiągniecie swój wymarzony cel. Polecam lekturze.

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Otagowane:,

19 thoughts on “#122. „Jak spełnić marzenia” – Arlene Harder

  1. Isadora 30 Grudzień, 2011 o 09:25 Reply

    Z pewnością ciekawa i warta uwagi książka, ale – aaaaa! Od poradników trzymam się z dala, nie przekonują mnie jakoś:)
    Pozdrawiam serdecznie!

  2. kasandra_85 30 Grudzień, 2011 o 09:26 Reply

    Za poradnikami nie przepadam, ale recenzja brzmi kusząco, więc mogłabym dać szansę tej książce:)
    Pozdrawiam!!

  3. Książkówka 30 Grudzień, 2011 o 09:30 Reply

    Niestety z zachwytem nie spogladam na tego typu pozycje..:)

  4. miqaisonfire 30 Grudzień, 2011 o 09:31 Reply

    @Isadora: ja czytałam jak na razie 3 poradniki i powiem Ci, że nie były złe :) Ten należy właśnie do jednego z tych 3, hehe :D
    @Kasandra: cieszę się, że mogłam Cię zaciekawić!
    @Książkówka: rozumiem, w końcu nigdy nie wiadomo czego się spodziewać po poradniku, jednak ten jest warty przeczytania :)

  5. giffins 30 Grudzień, 2011 o 09:40 Reply

    Zraziłam się do poradników gdy trafiłam na taki jeden (nie pamiętam tytułu), w którym autor przez sto stron pisał: „W tej książce nauczysz się jak…” i… nic! Ciągle tylko ubierał to zdanie w inne słowa i pisał o maśle maślanym, to było straszne :) Tutaj widzę jest inaczej – uff. Coś takiego mogłoby mi się teraz przydać :)

  6. Olka 30 Grudzień, 2011 o 09:43 Reply

    Nie lubie poradnikow ale ten wydaje sie byc naprawde fajny i pomocny.

  7. cyrysia 30 Grudzień, 2011 o 10:38 Reply

    No cóż. tym razem spasuje. nie przepadam za poradnikami. Wolę uczyć się na własnych błędach.

  8. Dwojra 30 Grudzień, 2011 o 10:41 Reply

    Ja za takimi poradnikami nie przepadam. Zniechęciłam się po pozycji pani Król-Fijewskiej. Może to był mój błąd…

  9. miqaisonfire 30 Grudzień, 2011 o 10:43 Reply

    @Giffins: może właśnie to taki „ekspert” o którym wspomina autorka tej książki :) Mam nadzieję, że jeśli uda Ci się ją zdobyć, to znajdziesz w niej wiele ciekawych i przydatnych informacji.
    @Olka: cieszę się, że mogłam Cię zainteresować!
    @Cyrysia: ja też wolę uczyć się na własnych błędach, ale ta książka nie pokazuje błędów. Ona tylko naprowadza :) I to jest właśnie w niej bardzo użyteczne.
    @Dwojra: nie ma co zniechęcać się po jednym poradniku :)

  10. Miravelle 30 Grudzień, 2011 o 12:34 Reply

    Bardzo mnie zaciekawiłaś. Rozejrzę się za nią i mam nadzieję,że przeczytam.

  11. Caroline Ratliff 30 Grudzień, 2011 o 14:56 Reply

    Nie przepadam za takimi książkami, ale Ty i okładka kusicie, więc… może :).

  12. iszkicownik 30 Grudzień, 2011 o 15:29 Reply

    Dziękuję bardzo za życzenia i wzajemnie ;)
    A co do książki to ma bardzo przyjemny tytuł, ale nie przemawia do mnie.

  13. miqaisonfire 30 Grudzień, 2011 o 15:53 Reply

    @Miravelle: to się cieszę, że mogłam Cię zaciekawić :) Nie jest droga, a ciekawa, więc polecam lekturze.
    @Caroline Ratliff: no w sumie rozumiem :) W końcu też jesteś jeszcze troszkę za młoda na życiowe poradniki :D
    @Iszkiownik: jakbyś kiedyś się zdecydował, to polecam :) I ja również dziękuję!

  14. Z książką w wannie 30 Grudzień, 2011 o 19:54 Reply

    Na pewno przydaje się znaleźć czasem chwilę, by zastanowić nad sobą. Nie przepadam za poradnikami, ale jeśli są dla kogoś pomocne, to warto po nie sięgać :)

  15. Samash 30 Grudzień, 2011 o 20:15 Reply

    Chyba jednak nie dla mnie :)

  16. Natula 30 Grudzień, 2011 o 22:05 Reply

    Ostatnio dużo czytam tego typu pozycji, za każdym razem mówię, że to ostatni raz a później i tak łapie za coś w podobnym tonie… Nałogowiec czy jak… Na tę książkę na pewno wpadnę, znienacka :)

  17. Julia 31 Grudzień, 2011 o 13:20 Reply

    tak jak nie przepadam za takimi ksiazkami to ta mnie zainteresowala. wiadomo poradniki sa rozne ale ten moze akurat do mnie przemowi?

  18. miqaisonfire 31 Grudzień, 2011 o 13:22 Reply

    @Z głową w książce: masz rację – każdy kto poszukuje w poradnikach wiedzy, to wg mnie, powinien sięgnąć po tę pozycję.
    @Samash: rozumiem :)
    @Natula: hehe w takim razie może i ta pozycja przypadnie Ci do gustu, tak jak i mnie?
    @Julia: polecam :)

  19. Dusia 31 Grudzień, 2011 o 21:48 Reply

    Może i przydałoby się przeczytać :D Szczęścia w nowym roku!

Skomentuj

