#138. „Jak szybko opanować język obcy?” – Anna Szyszkowska-Butryn


"Jak szybko opanować język obcy?"


Tytuł: „Jak szybko opanować język obcy? Wybierz metodę najlepszą dla siebie”
Autor: Anna Szyszkowska-Butryn
Wydawnictwo: Edgard
Liczba stron: 272
Data wydania: 2011
ISBN: 978-83-7788-020-3
Ocena: 10/10
Data przeczytania: 4 lutego 2012

Anna Szyszkowska-Butryn, to absolwentka anglistyki i kulturoznawstwa, lektorka języka angielskiego i zapalona poszukiwaczka nowych technik uczenia się. Jej poradnik „Jak szybko opanować język obcy? Wybierz metodę najlepszą dla siebie” to jedyna taka książka na polskim rynku, która nie podaje suchych faktów, a prezentuje szereg metod, z których przynajmniej jedna na pewno okaże się tą dla Ciebie.

Książka jest podzielona na 4 części zatytułowane kolejno: „Sekrety procesu uczenia się”, „Skuteczne strategie nauki”, „Czerpanie z dorobku ludzkości” i „Szablony”. Każdy rozdział ma stronę tytułową, z której czytelnik dowie się, o czym będzie mowa w dalszej części rozdziału. W książce pojawiają się liczne ikonki, których przeznaczenie zostało opisane w „Legendzie”. Niektóre fragmenty zostały zaakcentowane przez ikony by czytelnik zwrócił na nie szczególną uwagę. Oprawa graficzna zarówno na zewnątrz jak i w środku jest naprawdę rewelacyjna. Dzięki temu książkę chce się czytać i zagłębiać tajniki szybkiego uczenia.

Wiele ludzi uważa, że nie ma talentu do języków. Nic bardziej błędnego! Nie od dziś wiadomo, że trzeba poznać swój typ inteligencji oraz sposób percepcji, który dominuje by nauka przyniosła oczekiwane efekty. Dzięki testom umieszczonym w książce czytelnik dowie się jaki prezentuje typ inteligencji i jakim sposobem percepcji najlepiej odbiera świat. Poradnik ten wzbogacony jest nie tylko w pomocne rady, szablony do nauki i liczne schematy, ale również w użyteczne wskazówki i tricki, które pomogą w nauce i w przełamywaniu pierwszych barier w kontakcie z językiem i drugim człowiekiem. Czytelnik będzie mógł poznać metody tradycyjne jak i te bardziej ekstremalne. Przedstawione zostaną „sztuczki poliglotów i samouków” jak i liczne mapy myśli, szablony w oparciu o teksty piosenek, 51 sposobów na naukę słówek oraz wiele, wiele innych. Ten poradnik nauczy nie tylko metod zapamiętywania, ale także usprawni czytanie ze zrozumieniem i umiejętność rozumienia ze słuchu.

„Opanuj język obcy skutecznie i trwale.
Poznaj metodę nauki skrojoną na Twoją miarę!”

Ponieważ jestem studentką dwóch języków obcych (angielskiego i francuskiego) książka ta ma dla mnie podwójną wartość. Autorka nie tylko zmobilizowała mnie do działania, ale także odkryła przede mną możliwości mojej pamięci, których nigdy dotąd nie wykorzystywałam. Moim problemem jest słomiany zapał, ale dzięki tej książce z każdym nowym rozdziałem znajdywałam w sobie coraz więcej motywacji do nauki. Nie chcę zdradzać zbyt wiele, ale szablony zaprezentowane w książce są naprawdę rewelacyjne!

To pierwsze moje spotkanie z poradnikiem z serii „Samo Sedno” i muszę przyznać, że ta książka trafiła w samo sedno problemu jakim jest brak pomysłu na owocną naukę! Serdecznie polecam poradnik Anny Szyszkowskiej-Butryn wszystkim tym, którzy nie tylko chcą podszkolić się w języku lub zacząć się efektywnie uczyć, ale także tym, którzy są ciekawi poznania nowych, skutecznych metod nauki dla siebie lub po to by uczyć kogoś innego. Osobiście mogę powiedzieć, że się na tym poradniku nie zawiodłam :)

Za możliwość przeczytania zrecenzowania fiszek serdecznie dziękuję :

Seria Samo Sedno


Wydawnictwo Edgard Języki Obce

Otagowane:, , ,

22 thoughts on “#138. „Jak szybko opanować język obcy?” – Anna Szyszkowska-Butryn

  1. makiwara 4 Luty, 2012 o 12:14 Reply

    Od jakiegoś czasu wybieram się na francuski i wybieram… Ale świadomość słomianego zapału nie pozwala mi się ostatecznie wybrać (naukę trzech języków obcych już rzuciłam, pozostają dwa – niemiecki i angielski).

  2. Karolka 4 Luty, 2012 o 12:25 Reply

    Ta książka to chyba coś dla mnie. Uczę się języka dość niesystematycznie, raz mam zrywy i powtarzam słówka dzień w dzień, a za jakiś czas mi to mija i robię sobie długie przerwy. Co sprawia, że wciąż jestem prawie w tym samym punkcie. Chętnie nabędę tę książkę:)

  3. Edyta28 4 Luty, 2012 o 12:36 Reply

    Jak się widzi takie fiszki, to chętnie by się człowiek pouczył.
    Ech…

  4. Edyta28 4 Luty, 2012 o 12:37 Reply

    Ps. Zapomniałam dodać, że gratuluję zaliczonej sesji w pierwszym podejściu. Bardzo mądra i pracowita z Ciebie kobietka ;)

    • miqaisonfire 4 Luty, 2012 o 13:34 Reply

      @Makiwara: ja żałuję, że rodzice mnie nie zapisali na francuski wcześniej (dopiero uczę się od liceum). Im więcej języków opanowanych przynajmniej na poziomie średnio-zaawansowanym tym lepiej :D
      @Karolka: i mnie się tak zdarza :D Dlatego uwielbiam kolekcjonować wszystkie „zachęcacze” do nauki :) Tobie również polecam, bo nie jest to drogi poradnik a przydatny!
      @Edyta: wiem, wiem ;) Motywują. Nawet moi rodzice postanowili sięgnąć po tę książkę przed wyjazdem do Kanady. I dziękuję z całego serduszka za miłe słowa :*

  5. Isadora 4 Luty, 2012 o 12:38 Reply

    Gratulacje, Miqa:) A książka warta uwagi, będzie trzeba się w nią zaopatrzyć:)
    Pozdrawiam serdecznie!

  6. Cinnamon 4 Luty, 2012 o 13:33 Reply

    O, przydałaby mi się ta książka! Tym bardziej, że w drugim semestrze rozpocznę przygodę z dwoma nowymi językami – łacińskim i hiszpańskim :)
    Pozdrawiam!

  7. MuadiM_Maciej_Markisz 4 Luty, 2012 o 13:48 Reply

    Cyt. „Dzięki testom umieszczonym w książce czytelnik dowie się jaki prezentuje typ inteligencji i jakim sposobem percepcji najlepiej odbiera świat.” ~ No, no; brzmi to bardzo interesująco. :)

  8. Gabrielle_ 4 Luty, 2012 o 13:53 Reply

    Słyszałam o niej i bardzo chcę zdobyć. Poradników jak uczyć się języków obcych nigdy u mnie dość :D

  9. miqaisonfire 4 Luty, 2012 o 14:26 Reply

    @Isadora: dziękuję! ♥ I masz rację – książka warta uwagi :)
    @Cinnamon: haha :) Ja również mam łacinę w drugim semestrze… Wcale sięna to nie cieszę, bo miałam 2 lata łacinę w liceum i mam nadzieję, że pani doktor przepisze mi 4 :D
    @MaudiM: gdy zobaczyłam cytat mojej recenzji, to już myślałam, że zauważyłeś jaki mój błąd :) Ale cieszę się, że było na odwrót i że mogłam Cię zainteresować tym poradnikiem :)
    @Gabrielle: a widzisz :) To się cieszę i polecam.

  10. kamykowa-czytelnia 4 Luty, 2012 o 14:47 Reply

    Nowe metody uczenia się zawsze się przydadzą, szczególnie w sesji ;) Ja bym z chęcią nauczyła się hiszpańskiego, w czym recenzowana przez Ciebie książka mogłaby być bardzo pomocna ;)

    Pozdrawiam!

  11. kasandra_85 4 Luty, 2012 o 14:47 Reply

    To coś dla mnie:)). Mam problem z nauką języków obcych, więc mi się przyda:D
    Pozdrawiam!!

  12. ksiazkowka 4 Luty, 2012 o 15:55 Reply

    Ooo chętnie poznałabym tajniki szybkiego uczenia się języków. :)

  13. giffins 4 Luty, 2012 o 17:52 Reply

    O, zaskoczyłaś mnie trochę! Myślałam, że będzie to średniej jakości poradnik, ale widzę, że nie miałam racji :) Ostatnio zachwycam się fiszkami z tego wydawnictwa, może w następnym kroku spróbuję sił z tą książką? :)

  14. miqaisonfire 4 Luty, 2012 o 18:23 Reply

    @Kamykowa Czytelnia: o tak, w sesji przydają się bardziej :) Zwłaszcza jak obie jesteśmy na studiach językowych.
    @Kasandra: w takim razie masz rację – książka będzie dla Ciebie idealna.
    @Książkówka: polecam, bo warto, warto!
    @Giffins: fiszki są rewelacyjne, masz rację :) I cieszę się, że mogłam zainteresować Cię tym poradnikiem, polecam bo warto go mieć.

  15. LadyBoleyn 4 Luty, 2012 o 18:41 Reply

    Może kiedyś. ;)) Mnie mówienie w językach obcych, a mam w szkole francuski, angielski i łacinę, strasznie stresuje. -.- Nawet jak czytam jedno zdanie to już jestem cała w nerwach. ; d Ale ambitnie walczę z tym. : )

  16. Mery 4 Luty, 2012 o 18:44 Reply

    Idę kupować!
    Bo jak ostatnio doszłam do wniosku, nie mam talentu do języków obcych.:D Szczególnie, że dodatkowo wiele można powiedzieć o moim słomianym zapale:)

  17. elima 4 Luty, 2012 o 19:56 Reply

    Ostatnio nawet w wiadomościach radiowych podawali, że studenci coraz chętniej sięgają po nowe metody uczenia się i np. inwestują w jakieś kursy różnych technik zapamiętywania :D

  18. Luna 5 Luty, 2012 o 10:21 Reply

    Koniecznie muszę kupić tą książkę, bo planuję dorzucić do niemieckiego i angielskiego jeszcze francuski- a więc, pozycja w sam raz na moje potrzeby :).

    Pozdrawiam ;)

  19. miqaisonfire 5 Luty, 2012 o 12:01 Reply

    @LadyBoleyn: najgorsze bywa przełamywanie barier :) Ale ten poradnik również radzi jak sprostać temu problemowi.
    @Mery: haha :D Pewnie masz talent, tylko, że ukryty! Polecam, bo książka będzie idealną pozycją dla Ciebie.
    @Elima: taka prawda :) Ja jednak nawet gdybym chciała to nie znajdę czasu na taki kurs, dlatego wolę szkolić się sama :)
    @Luna: masz rację, na pewno Ci się przyda :-)

  20. Arie 10 Luty, 2012 o 12:47 Reply

    Też byłam dłuuugo przekonana, że nie mam talentu do języków. Niestety, metody nauczania stosowane w większości szkół wyrabiają takie przekonanie w wielu ludziach :/ Według mnie, w szkole, już od podstawówki, powinien być przedmiot uczący tylko tego jak się uczyć. Ile czasu i nerwów by to zaoszczędziło!

    Ja sama odkryłam swoją metodę. Książka wygląda bardzo ciekawie, czytałam fragment dostępny w internecie, żałuję, że nie odkryłam jej wcześniej, pewnie zaoszczędziłaby mi wielu problemów i czasu straconego na wędrówkę po ślepych zaułkach mojego umysłu :) Być może mimo wszystko zdecyduję się ją kupić, w końcu na angielskim świat się nie kończy.

  21. Agnieszka 15 Kwiecień, 2012 o 11:05 Reply

    generalnie jestem sceptycznie nastawiona do takich poradnikow ale kto wie, moze tym razem faktycznie powstalo cos przydatnego ;-)

Skomentuj

