#160. „Front burzowy” – Jim Butcher


"Front burzowy"


Tytuł: „Akta Dresdena: Front burzowy”
Autor: Jim Butcher
Wydawnictwo: MAG
Liczba stron: 352
Data wydania: 2011
ISBN: 978-83-7480-225-3
Ocena: 10/10
Data przeczytania: 15 marca 2012

„Akta Dresdena” amerykańskiego pisarza fantasy, Jim’a Butcher’a interesowały mnie już od pewnego czasu. Z wielką przyjemnością zaczęłam czytanie pierwszej części z tej serii, o tytule „Front burzowy”.

Kim jest Harry Dresden?
„Nazywam się Harry Blackstone Copperfield Dresden. Możecie mnie wzywać na własne ryzyko. Jestem magiem i mam biuro niedaleko centrum Chicago.” Harry jest prawdziwym gentlemanem traktującym kobiety z należytym im szacunkiem. Ma wielkiego kota Mistera oraz czaszkę zamieszkiwaną przez ducha imieniem Bob. Nie lubi nowoczesnych maszyn i bardzo rzadko z nich korzysta, ponieważ jego paranormalne zdolności potrafią negatywnie wpłynąć na radio, ksero, telefon czy windę. Przyznaje, że jest paranoikiem, jednak ten instynkt samozachowawczy pomaga mu przetrwać. Za zamordowanie swojego mistrza w obronie własnej wisi nad nim „Miecz Demoklesa”, obserwuje go „magiczny kurator”, nadzorca Morgan i jeśli tylko Harry’emu powinie się noga, to… czeka go śmierć.

Dresden zostaje wezwany przez detektyw z wydziału „dochodzeń specjalnych” Karrin Murphy do pomocy przy sprawie podwójnego, makabrycznego morderstwa. Wygląda na to, że jakiś inny, bardzo silny mag złamał Pierwsze Prawo z Siedmiu Praw Magii, z czego nie będzie zadowolona Biała Rada. Z momentem kiedy Dresden zaczyna zagłębiać się w śledztwo okazuje się, że ludzie znający ofiary uważają go za głównego podejrzanego, a pewien mafiozo oferuje mu spore pieniądze w zamian za to, by zostawił sprawę w spokoju… Jak postąpi ten ceniony informator policyjny a jednocześnie narzekający na brak funduszy mag? Przychodzi do niego również pewna tajemnicza kobieta prosząc o odnalezienie męża, jednak nie chce ujawniać zbyt wiele. Na dodatek w mieście pojawia się podejrzany narkotyk zwany „TrójOkiem” umożliwiający poznanie obrazów Trzeciego Wymiaru. Czy Dresdenowi, najlepszemu detektywowi, uda się dopasować pozornie niepasujące elementy tej układanki?

Harry nie raz będzie musiał szaleńczo walczyć o swoje życie. Zmierzy się nie tylko z ludźmi, ale także z wszystkimi magicznymi istotami, częściej wrogo niż przyjacielsko do niego nastawionymi. A jedno morderstwo będzie goniło drugie.

U Butchera liczne będą obrazowe, momentami naturalistyczne opisy bardzo krwawych scen czy odrażających postaci. Dla przeciwwagi książka jest bardzo humorystyczna, nie zabraknie także czarnego humoru. Dużym plusem są również różnorodne postaci: począwszy od magów, po czarownice, elfy, wampiry, duchy i demony. Świat, który wykreował autor jest pomysłowy i wciągający. W tej powieści również język jest bardzo dużym plusem, autor wręcz zabawia czytelnika, tym samym zachęcając do dalszej lektury. Narratorem jest sam Harry, także byłam w stanie poznać tę postać bardzo dogłębnie i polubić tego intrygującego maga. Akcja książki pędzi z każdą stroną, co chwilę zmieniając swój bieg i całkowicie wciągając czytelnika.

Zapewne wielu z Was kojarzy kasowy serial „Akta Dresdena”. Tak, to właśnie na podstawie książek Jim’a Butcher’a został on nakręcony. Jednak ja zdecydowanie bardziej wolę sięgać najpierw po książki. I muszę przyznać, że aż smutno było mi się rozstawać z Harry’m! Powieść Butcher’a wciąga całkowicie, nie można się od niej oderwać. Ciekawostka: 10 lutego miała miejsce premiera drugiej części „Akt Dresdena” zatytułowana „Pełnia księżyca”. Mam nadzieję, że o magu Harry’m jeszcze u mnie usłyszycie…

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo MAG

Otagowane:, ,

20 thoughts on “#160. „Front burzowy” – Jim Butcher

  1. kasandra_85 15 Marzec, 2012 o 18:19 Reply

    Przyznaję, że początkowo byłam sceptycznie nastawiona do tej pozycji, ale po pozytywnych recenzjach (również Twojej), czuję że mogłabym dać jej szansę. Pozdrawiam:))

  2. cyrysia 15 Marzec, 2012 o 18:21 Reply

    Bardzo chętnie poznam powyższą książkę. Zaciekawił mnie ogólny zarys fabuły i twoja recenzja i myślę, że przypadnie mi do gustu.

  3. Isadora 15 Marzec, 2012 o 18:37 Reply

    Mgliście coś mi się kojarzy, widziałam jakiś czas temu jeden, dwa odcinki – było całkiem ciekawie, chętnie zapoznam się z książką:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    • miqaisonfire 15 Marzec, 2012 o 19:05 Reply

      @Kasandra: a ja od razu byłam zaciekawiona :) Wreszcie udało mi się ją zdobyć i nie żałuję!
      @Cyrysia: cieszę się bardzo :)
      @Isadora: skoro widziałaś przynajmniej jeden odcinek to teraz koniecznie musisz zabrać się za książkę!

  4. Edyta 15 Marzec, 2012 o 18:43 Reply

    Oglądałam ten serial. Bardzo lubiłam przygody Harry’ego i i aktora, który go grał.
    Pozdrawiam!

  5. Juliette 15 Marzec, 2012 o 19:07 Reply

    Bardzo lubię kryminały oraz fantastykę i wydaje mi się, że „Front Burzowy” to książka posiadająca w sobie te dwa gatunki. Jest to więc zdecydowanie mój klimat i na pewno przeczytam. :)

  6. Scathach 15 Marzec, 2012 o 19:32 Reply

    Czytałam ją kilka lat temu, ale niedługo mam zamiar do niej wrócić, żeby co nieco sobie odświeżyć;)

  7. barwinka 15 Marzec, 2012 o 20:00 Reply

    Szalenie mnie zainteresowałaś tą pozycją. Nie wiem dlaczego ale z opisu trochę przypomina mi takie czarno białe kryminały z lat ’20-tych. Połączenie z fantastyką to właśnie to co tygryski lubią najbardziej :D

    • miqaisonfire 15 Marzec, 2012 o 20:29 Reply

      @Edyta: to teraz czas na książki!
      @Juliette: a masz rację :) Ta książka ma w sobie obydwa gatunki :) W takim razie będzie idealna dla Ciebie.
      @Scathach: polecam, zwłaszcza, że wyszedł II tom :)
      @Barwinka: haha :D Cieszę się bardzo i polecam serdecznie.

  8. Natula 15 Marzec, 2012 o 20:32 Reply

    Szczerze zazdroszczę Ci tej książki, miałam na nią oko, ale mi umknęła :). Harry to bardzo ciekawa postać, poza tym uwielbiam świat pełen dziwadeł i magi… nawet tej złej. Bardzo wysoko oceniasz książce, przez co jeszcze bardziej zapalam się do poszukiwań, wierzę że skoro Tobie przypadła do gustu to i mnie zaczaruje fabuła pełna ciekawych bohaterów i dobrego humoru.

    Wiem, że na postawie książki nakręcono serial, ale okładka przypomina mi scenę z filmu „Brudny Harry” normalnie od razu mam skojarzenie z Clintem Eastwoodem. Nie wiem czy to celowa robota czy tylko przypadek ;).

  9. magda 15 Marzec, 2012 o 21:16 Reply

    a ja pomimo zachęcającej recenzji nie jestem do końca przekonana czy to coś dla mnie :)

  10. Agniecha 16 Marzec, 2012 o 10:39 Reply

    Mnie aż tak bardzo ta książka nie zachwyciła. Owszem… była fajna. Sporo akcji, magii i w ogóle, ale jednak… sama nie wiem dlaczego, ale jakoś nie porwała mnie do końca choć lubuję się w takich paranormalnych klimatach.

    Pozdrawiam

  11. S. 16 Marzec, 2012 o 18:00 Reply

    Jestem zaciekawiona tą książką. Myślę,że może kiedyś sięgnę.

    • miqaisonfire 16 Marzec, 2012 o 19:18 Reply

      @Natula: haha :) Dobre skojarzenie, bo i ja sama takie miałam :) Żałuj, że nie czytałaś jeszcze tej książki. Z pewnością przypadłaby Ci do gustu.
      @Magda: a to szkoda, bo „Front burzowy” jest rewelacyjny!
      @Agniecha: no wiesz, są różne gusta :) Mnie się książka spodobała i na pewno sięgnę po kolejne części.
      @S.: polecam serdecznie :)

  12. Bellatriks 16 Marzec, 2012 o 19:23 Reply

    Niestety nie kojarzę tego serialu, ale pewnie emitowano go na jakimś kanale, którego nie posiadam (u mnie na telewizorze odbiera tylko 6 programów).
    Co do książki to nie przekonuje mnie ona do siebie. Sama nie wiem dlaczego, nie chcę tu wymyślać, że to przez krwawe opisy, itp., po prostu nie zapałałam chęcią do przeczytania jej.

  13. Kala 16 Marzec, 2012 o 20:59 Reply

    A ja nie słyszałam, ani o książce ani tym bardziej o serialu. Co prawda na codzień nie stykam się raczej z podobną literaturą, ale w sumie – dlaczego nie?

  14. giffins 17 Marzec, 2012 o 08:29 Reply

    Opowieść o tym, jak trudne życie mają prawdziwi dżentelmeni :) Książkę mam w planach, z pewnością po nią sięgnę!

  15. Olka 17 Marzec, 2012 o 18:01 Reply

    No no no.
    Zapowiada sie naprawde ciekawie po Twojej recenzji jestem sklonna kupic sobie te ksiazke.
    Nie moglabym jej wypozyczac i potem rozstac sie z nia :D

    • miqaisonfire 17 Marzec, 2012 o 18:06 Reply

      @Bellatriks: szkoda :( Bo ciekawa byłabym Twojej opinii :)
      @Kala: polecam serdecznie ;)
      @Giffins: haha :D No tak, Harry ma pod górkę, to trzeba przyznać. Mam nadzieję, że będziemy mogły niedługo skonfrontować nasze opinie.
      @Olka: nie jest droga, więc jeśli chcesz ją mieć tylko dla siebie to musisz kupić ^^

  16. Książkówka 17 Marzec, 2012 o 20:28 Reply

    A te klimaty są już zdecydowanie dla mnie! :D:D

Skomentuj

