#169. „FISZKI – Poznaj Francję”


"FISZKI - Poznaj Francję"


Tytuł: „FISZKI – Poznaj Francję”
Seria: Język i fakty
Wydawnictwo: Cztery Głowy
Liczba kartoników: ponad 100
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-62937-79-0
Ocena: 10/10
Data przeczytania: 3 kwietnia 2012

Wydawnictwo Cztery Głowy przygotowało coś specjalnego. Mianowicie nowiuteńką serię „Język i fakty” w której czytelnik będzie mógł nauczyć się najważniejszych informacji o wybranym państwie, ale również poznać wiele nowych słówek i struktur zdań. Państwa opracowane w serii „Język i fakty” to: Francja, Hiszpania, Niemcy, Włochy oraz Wielka Brytania. Dzisiaj mam ogromną przyjemność zaprezentować Wam „FISZKI – Poznaj Francję”.

„FISZKI – Poznaj Francję” składają się ze 100 dwustronnych kartoników (słowo główne pod spodem zdanie, a na drugiej stronie to samo tylko, że po francusku) oraz z kartonika z transkrypcją fonetyczną (bardzo przydatną, gdy ktoś chce poprawnie wymawiać słowa). Dodatkowo dodane zostały dwa większe, wyróżniające się kartoniki z twardszej tekturki: czerwony z napisem „nauka” i zielony z napisem „umiem”. Wydawnictwo proponuje dwa rodzaje nauki. Pierwszy nazwany został „Faza nauki” – czytamy, zapamiętujemy i przekładamy kartonik za czerwoną przegródkę z napisem „nauka”. Drugim rodzajem jest „Quiz”. Kartoniki znajdują się pomiędzy przegródkami „umiem” i „nauka”, wybieramy je kolejno i tłumaczymy z języka polskiego na francuski. Jeśli przetłumaczymy dobrze, kartonik ląduje za przegródką „umiem”, jeśli źle to za przegródką „nauka”. Zarówno „Fazę nauki” jak i „Quiz” powtarza się do czasu aż wszystkie informacje zostaną opanowane.

A jakie informacje zostały umieszczone na 100 kartonikach? Począwszy od podstawowych informacji o Francji takich jak język, liczebność, struktura państwa, hymn, flaga, kuchnia francuska czy historia, znajdą się tu również liczne ciekawostki takie jak symbole francuskie czy stereotypy. Jednak informacje nie skupiają się tylko na państwie francuskim, ale również na pozostałych państwach francuskojęzycznych takich jak Belgia, Luksemburg, Monaco i Szwajcaria.

Dodatkowe plusy „FISZEK – Język i fakty”: wielkość. Malutkie pudełeczko zmieści się wszędzie: do plecaka i do podręcznej torebki a nawet do kieszeni w kurtce. Na dodatek w dobie multimediów Wydawnictwo dołącza do fiszek darmowe nagrania mp3 (do pobrania z Internetu) dzięki którym można nauczyć się poprawnej wymowy i ułatwić sobie zapamiętywanie materiału. Nagrania można zgrać na mp3 czy inny odtwarzacz muzyki i odsłuchiwać w każdym miejscu i o każdej porze.

Czy polecam? Jak najbardziej polecam! Osobiście muszę przyznać, że byłam oczarowana ilością wybranych, dobrze wyselekcjonowanych informacji. Po drugie forma bardzo przypadła mi do gustu i muszę przyznać, że zarówno „Faza nauki” jak i „Quiz” w połączeniu z nagraniami mp3 spisały się na medal. Dzięki tym FISZKOM z pewnością jesteście w stanie poznać najważniejsze informacje o danym państwie stanowiące niezbędną wiedzę do nabycia przed wyjazdem. „FISZKI – Poznaj Francję” to przydatne w nauce kartoniki przybliżające nie tylko kulturę, tradycje, geografię i historię Francji, ale także i język. Przeznaczone są raczej dla osób na średnio zaawansowanym lub zaawansowanym poziomie. Polecam serdecznie wszystkim zainteresowanym Francją!

Za możliwość przetestowania fiszek serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Cztery Głowy

Otagowane:,

23 thoughts on “#169. „FISZKI – Poznaj Francję”

  1. iszkicownik 3 Kwiecień, 2012 o 18:16 Reply

    Oh Mon Dieu ! Najgorszy język świata -.-

    • miqaisonfire 3 Kwiecień, 2012 o 18:18 Reply

      Co Ty pleciesz :D!
      Wspaniały język. Najgorszym jest niemiecki.

      • iszkicownik 3 Kwiecień, 2012 o 18:35

        Może wspaniały w wymowie i w słuchaniu, ale nie w nauce. Koszmar naormalnie

  2. kasandra_85 3 Kwiecień, 2012 o 18:30 Reply

    Ja też ostatnio odkryłam fiszki i polubiłam tę metodę nauki języka obcego:)
    Pozdrawiam!!

  3. barwinka 3 Kwiecień, 2012 o 18:30 Reply

    Fajny pomysł. Co prawda spotkałam się z fiszkami do nauki języka ale chyba w trochę innej formie. Czy ja dobrze rozumiem że to jest nauka od postaw? I każdy laik może się trochę nauczyć?

  4. Cinnamon 3 Kwiecień, 2012 o 18:31 Reply

    Prawda! Niemiecki jest najgorszy…
    Nie dziwię się wysokiej ocenie – Tobie te fiszki na pewno przypadły do gustu, jako „francuskolożce” :D Mnie natomiast przydałyby się fiszki do japońskiego ;))

    • miqaisonfire 3 Kwiecień, 2012 o 19:02 Reply

      @Iszkicownik: gramatyka jest skomplikowana :( Ale ogólnie nie jest trudny.
      @Kasandra: ja uwielbiam fiszki!
      @Barwinka: akurat to, jak napisałam jest przeznaczone dla osób o średnio- lub całkiem zaawansowanym stopniu znajomości języka. Ale Wydawnictwo Cztery Głowy posiada również tak zwane „startery” :)
      @Cinnamon: no, cieszę się, że ktoś tu się ze mną zgadza :) A co do Japońskiego, to dostałam do recenzji japońskie klejki :) Więc może Cię zainteresuję już niedługo recenzją!

  5. Kolmanka 3 Kwiecień, 2012 o 19:11 Reply

    UUu genialny pomysł jak dla mnie:)

  6. magda 3 Kwiecień, 2012 o 20:51 Reply

    fajny pomysł z tymi fiszkami, ja bym wybrała te z Hiszpanią :)

  7. Isadora 4 Kwiecień, 2012 o 05:24 Reply

    Francuski jest piękny i wcale nie taki trudny!!!!!
    Rewelacyjna publikacja, chętnie bym sobie taką sprawiła, żeby nieco odświeżyć wiadomości i język:)
    Pozdrawiam serdecznie!

  8. Juliette 4 Kwiecień, 2012 o 06:14 Reply

    Francuski jest w porządku, ale żeby jakoś dobrze go sobie przyswoić trzeba zwracać niestety uwagę na szczegóły. Ja uczę się francuskiego praktycznie od kołyski, gdyż rodzice musieli mi zapewnić biegłą znajomość tego języka, kiedy będę szła do szkoły (za granicą :-/). Teraz już ten język nie sprawia mi problemu, ale zawsze warto sobie coś odświeżyć.
    W dodatku zaciekawiła mnie sprawa z informacjami od kraju. W Francji byłam parę razy, ale ostatni jakieś dwa lata temu.
    Fajnie byłoby, gdyby takie fiszki wydano o Luksemburgu, ale jak widzę – niestety nie mam na razie na co liczyć. ;-)

  9. Książkówka 4 Kwiecień, 2012 o 06:14 Reply

    Francuskiego nie zamierzam się uczyć w najbliższym czasie, ale uwielbiam go słuchać. :)

    • miqaisonfire 4 Kwiecień, 2012 o 09:33 Reply

      @Kolmanka: indeed :D Genialny, bo to nie tylko zabawa, ale także dobrze zorganizowana nauka.
      @Magda: no to polecam! Nie są drogie, więc cena tym bardziej zachęca do kupna.
      @Isadora: polecam :) Z pewnością przypadła by Ci do gustu, skoro „pierwsze koty za płoty” z francuskim już miałaś.
      @Książkówka: dlatego dołączone zostały nagrania mp3 :)

  10. Juliette 4 Kwiecień, 2012 o 07:00 Reply

    Francuski jest w porządku, ale żeby jakoś dobrze go sobie przyswoić trzeba zwracać niestety uwagę na szczegóły. Ja uczę się francuskiego praktycznie od kołyski, gdyż rodzice musieli mi zapewnić biegłą znajomość tego języka, kiedy będę szła do szkoły (za granicą :-/). Teraz już ten język nie sprawia mi problemu, ale zawsze warto sobie coś odświeżyć.
    W dodatku zaciekawiła mnie sprawa z informacjami od kraju. W Francji byłam parę razy, ale ostatni jakieś dwa lata temu.
    Fajnie byłoby, gdyby takie fiszki wydano o Luksemburgu, ale jak widzę – niestety nie mam na razie na co liczyć. ;-)

    PS. Dlaczego cały czas, kiedy chcę opublikować komentarze pojawia mi się błąd!!!?

  11. cyrysia 4 Kwiecień, 2012 o 07:22 Reply

    W mojej rodzinie nikt nie uczy się francuskiego, więc chyba tym razem podziękuje tej pozycji.

  12. LadyBoleyn 4 Kwiecień, 2012 o 11:44 Reply

    Jak słyszę samo słowo „francuski” to już mam dreszcze… Mój „ulubiony” przedmiot w szkole. ;x A ogólnie za fiszkami do końca nie przepadam, nie umiem się z nich uczyć. ;d

  13. Piotrek 4 Kwiecień, 2012 o 19:06 Reply

    Wersja z rosyjskim – wtedy będę szczęśliwy. ;) Pozdrawiam.

    • miqaisonfire 4 Kwiecień, 2012 o 21:20 Reply

      @Juliette: o proszę :) Bardzo Ci zazdroszczę, że masz tak dobrze opanowany język. Parę informacji o Luksemburgu w tych fiszkach znajdziesz :) A co do komentarzy to jakiś program antyspamowy czasem mi je wywala, ale potem mogę je z powrotem przywrócić ;)
      @Cyrysia: rozumiem.
      @LadyBoleyn: a mnie się w liceum podobał, tylko czasem miałam problemy z la,le,les,du,de,des de la, itd :D A także z czasami passe compose i imparfait. No, ale mam nadzieję, że studia mnie lepiej nauczą.
      @Piotrek: z rosyjskiego są inne fiszki :) Także zachęcam do odwiedzenia strony Wydawnictwa Cztery Głowy.

  14. marichetti 4 Kwiecień, 2012 o 19:10 Reply

    Ja mam tego pecha że muszę się uczyć niemieckiego (dlaczego ja??), więc te fiszki niestety mi nie pomogą – a francuski językiem fajnym jest, bo jest ;)

  15. Wakacyjna 4 Kwiecień, 2012 o 19:29 Reply

    Francuski to język, którego mam zamiar się nauczyć, ale w jakimś nieokreślonym kiedyś. Może dzięki tym fiszkom nauka wreszcie okaże się realna, a nie tylko w planach :)

  16. finkaa 4 Kwiecień, 2012 o 20:17 Reply

    Ja wolałabym te opowiadające o Hiszpanii. Ciągle próbuję wciągnąć się w naukę tego języka, ale praca i studia skutecznie mnie zniechęcają. Obiecuję sobie, że po obronie to będzie mus!

  17. Cassin 5 Kwiecień, 2012 o 00:01 Reply

    Nie słyszałam jeszcze o tej serii fiszek, ale brzmi niezwykle ciekawie :)
    A bloga poleciłam z przyjemnością :) Jestem już teraz ciekawa twoich wrażeń z tej książki :)

    • miqaisonfire 5 Kwiecień, 2012 o 09:52 Reply

      @Marichetti: zawsze możesz sięgnąć po „Poznaj Niemcy” :D
      @Wakacyjna: polecam :)
      @Finkaa: ja hiszpańskiego się nie uczę, więc wybrałam francuski :) Trzymam kciuki!
      @Cassin: polecam tę serię fiszek, bo naprawdę zdała egzamin na 5+! :) Dziękuję Ci bardzo :*

Skomentuj

