#178. „FISZKI – 100 najważniejszych przysłów i cytatów”


"100 najważniejszych przysłów i cytatów"


Tytuł: „FISZKI – 100 najważniejszych przysłów i cytatów”
Seria: „100 najważniejszych”
Wydawnictwo: Cztery Głowy
Liczba kartoników: ponad 100
Data wydania: 2011
ISBN: 978-83-62937-11-0
Ocena: 10/10
Data przeczytania: 17 kwietnia 2012

Prawda jest taka, że polskie przysłowia i cytaty mają całkowicie odmienne ekwiwalenty w języku angielskim. Np. nie powiemy „don’t say ‘hope’ before you jump” (nie mów ‘hop’ dopóki nie przeskoczysz) a „don’t count your chickens before they are hatched” (nie licz kurczaków, dopóki się nie wyklują), w innym wypadku z pewnością nie zostaniemy poprawnie zrozumiani. Dlatego ważne jest by poświęcić trochę czasu i nauczyć się zwłaszcza tych najważniejszych przysłów i cytatów, by się nie ośmieszyć ale także by móc zabłysnąć wiedzą.

Wśród fiszek „100 najważniejszych przysłów i cytatów” znajdziemy 67 przysłów oraz 33 cytaty najczęściej używane i najbardziej znane, przypisywane słynnym Anglikom lub Amerykanom. Dzięki tak dobrej selekcji autorom udało się ograniczyć je i zawrzeć najważniejsze z nich na 100 kartonikach. Znajomość cytatów i przysłów może wydawać się z pozoru tylko dodatkiem, jednak dla kogoś, kto chce wzbogacić swoją wypowiedź ustną lub pisemną, jest to must-have!

Bardzo podoba mi się forma fiszek. To, że zostały umieszczone w niewielkim pudełeczku, które można wziąć ze sobą wszędzie – zmieści się i do torebki, i do plecaka a nawet do kieszeni. Wielu z wymienionych przysłów i cytatów nie znałam, tym bardziej, że angielskie ekwiwalenty były całkowicie odmienne od polskich. Dzięki tym fiszkom mogłam nauczyć się wielu nowych słówek, poznać nowe wyrażenia i zdobyć wiedzę. A wszystko to świetnie się bawiąc!

Metoda nauki jest prosta. Z jednej strony mamy polski ekwiwalent, z drugiej angielskie przysłowie lub cytat. Dodatkowo dołączone do fiszek zostały dwa kartoniki w kolorze czerwonym – NAUKA i zielonym – UMIEM. Oto dwa sposoby szybkiej i efektywnej nauki: „Faza nauki” – czytamy, zapamiętujemy i przekładamy kartonik za czerwoną przegródkę z napisem „nauka”. Lub „Quiz” gdzie kartoniki znajdują się pomiędzy przegródkami „umiem” i „nauka”, wybieramy je kolejno i tłumaczymy z języka polskiego na angielski. Jeśli przetłumaczymy dobrze, kartonik przekładamy o za przegródkę „umiem”, jeśli źle to za przegródkę „nauka”. Zarówno „Fazę nauki” jak i „Quiz” powtarza się do czasu aż wszystkie informacje zostaną opanowane. Dla wszystkich, którzy chcą mieć dobrą wymowę słów, których nie znają dołączone zostały nagrania mp3, które można za darmo pobrać ze strony Wydawnictwa podając kod, który znajduje się wewnątrz pudełka.

Fiszki te okazały się być bardzo pomocne w nauce nie tylko nowych słówek, ale całych wyrażeń. Przeznaczone są dla osób na poziomie zaawansowanym (CAE) i biegłości językowej (CPE), jednak osoby na poziomie średniozaawansowanym również poradzą sobie z tym materiałem. Z tej serii ukazały się jeszcze: czasowniki nieregularne, czasowniki frazowe, kolokacje, idiomy, przysłowia i cytaty. Zachęcam do zakupu fiszek na stronie Wydawnictwa Cztery Głowy w bardzo okazyjnej cenie!

Za możliwość przetestowania fiszek serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Cztery Głowy

Otagowane:,

20 thoughts on “#178. „FISZKI – 100 najważniejszych przysłów i cytatów”

  1. Cinnamon 19 Kwiecień, 2012 o 20:34 Reply

    Bardzo ciekawe fiszki :) Polecę je mojej współlokatorce, na pewno się skusi, jako lingwistyczna maniaczka ;) Ja niestety nie mam wymaganego, zaawansowanego poziomu językowego…
    Pozdrawiam :)

  2. Cassin 19 Kwiecień, 2012 o 20:50 Reply

    Uwielbiam wszelkiego rodzaju fiszki :) A jak ładnie prezentuje się szata blogowa z „Delirium” :D

  3. kasandra_85 20 Kwiecień, 2012 o 05:00 Reply

    Lubię fiszki, więc czemu nie:))

    • miqaisonfire 20 Kwiecień, 2012 o 15:59 Reply

      @Cinnamon: średnio-zaawansowany też jest odpowiedni :) Mam nadzieję, że współlokatorce się spodobają.
      @Cassin: ja też uwielbiam fiszki :) Ach, dziękuję! Kolorystycznie pasuje idealnie, prawda :D?
      @Kasandra: polecam!

  4. Isadora 20 Kwiecień, 2012 o 05:46 Reply

    Fiszki z przysłowiami? Świetna sprawa, muszę się za nimi rozejrzeć:)
    Pozdrawiam serdecznie!

  5. Książkówka 20 Kwiecień, 2012 o 06:23 Reply

    Ooo fajna sprawa, przydało by mi się to. :)

  6. cyrysia 20 Kwiecień, 2012 o 06:58 Reply

    Bardzo fajne te fiszki i ja chętnie się za nimi rozejrzę jako na prezent dla mojej bratanicy.

  7. barwinka 20 Kwiecień, 2012 o 07:23 Reply

    Fajna sprawa. Zawsze mnie zastanawiało jak brzmią angielskie przysłowia :)

    • miqaisonfire 20 Kwiecień, 2012 o 20:35 Reply

      @Isadora: naprawdę świetna, polecam bardzo :)
      @Książkówka: polecam, bo są naprawdę w okazyjnej cenie!
      @Cyrysia: z pewnością bratanica będzie zadowolona :D
      @Barwinka: ja niektóre znałam, jednak większość była nowych, także poćwiczyłam.

  8. Wakacyjna 20 Kwiecień, 2012 o 13:22 Reply

    Ciekawe te fiszki, chyba się skuszę ;)

  9. giffins 20 Kwiecień, 2012 o 17:32 Reply

    Przysłowia i cytaty zawsze najszybciej wchodzą mi do głowy, uwielbiam je… zresztą fiszki też uwielbiam! :D

  10. S. 20 Kwiecień, 2012 o 18:15 Reply

    Bardzo mi się podoba taka forma nauki. Myślę, że o ile cytaty nie są mi w tym momencie potrzebne, to z tłumaczeniem idiomów mam ogromny problem. Najpierw się naszukam znaczenia, a później zastanawiam się czy przetłumaczyć dosłownie, czy też „przeinaczać”.

  11. Paulaaaa 21 Kwiecień, 2012 o 11:47 Reply

    Fajne te fiszki, ale na razie się nie zdecyduję. Mam jeszcze całą masę innych do przerobienia ;)

    • miqaisonfire 21 Kwiecień, 2012 o 11:49 Reply

      @Wakacyjna: polecam, bardzo są ciekawe :)
      @Giffins: no to widać, że ta pozycja jest wręcz stworzona dla Ciebie!
      @S.: co prawda to prawda :) Nie jest to prosta sprawa, a takie fiszki z pewnością ją rozjaśnią.
      @Paulaaaa: okay :) Ale polecam pamięci :D

  12. marichetti 21 Kwiecień, 2012 o 13:55 Reply

    Sądzę że to świetna propozycja dla mnie, gdyż mam troszkę trudności z angielskim – a skoro tak gorąco polecasz fiszki, to czemu by nie spróbować też z innych języków?? :)

  13. Nika 21 Kwiecień, 2012 o 15:16 Reply

    Fiszki, jakiekolwiek, są genialnym pomysłem. Mam takie do nauki zwrotów na ustną maturę z angielskiego, ale czasami robię sobie takie przy nauce pojęć na biologię. Raz nawet próbowałam uczyć się tą metodą reakcji chemicznych, ale nie wyszło.;)

  14. Nyx 21 Kwiecień, 2012 o 15:43 Reply

    Wszyscy te fiszki chwalą… niekoniecznie z przysłowiami, ale tak ogólnie… Chyba też sobie sprawię.

  15. Kala 21 Kwiecień, 2012 o 16:21 Reply

    A ja jakoś do fiszek się nie mogę przekonac ;) Cóż, zawsze byłam inna ;D

    • miqaisonfire 22 Kwiecień, 2012 o 08:56 Reply

      @Marichetti: inne języki również są dostępne na stronie Wydawnictwa Cztery Głowy :)
      @Nika: no cóż, chemiczne faktycznie mogłyby być skomplikowane :P Ja sama fiszek sobie nie robię, wolę zdecydowanie korzystać z gotowych.
      @Nyx: polecam :)
      @Kala: nie, dlaczego :) Nie każdy ma predyspozycje do efektywnej nauki za pomocą fiszek. Możesz być np. przyzwyczajona do nauki słówek z kartki albo z map myśli :)

  16. pesymistka13 22 Kwiecień, 2012 o 07:28 Reply

    Pomysł jest świetny, ale najpierw w kolejce mam phrasal verbs :)

Skomentuj

