#197. „Historie filmowe” – Carole Mortimer


„Historie filmowe”


Tytuł: „Historie filmowe”
Autor: Carole Mortimer
Wydawnictwo: Mira
Liczba stron: 400
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-238-8508-5
Ocena: 7/10
Data przeczytania: 22 maja 2012

Carole Mortimer jest znaną brytyjską pisarką romansów. Na jej koncie znalazło się już 150 znanych na całym świecie książek dla kobiet. Dziś mam okazję zaprezentować Wam jej kolejną powieść – „Historie filmowe”.

„Historie filmowe” to 3 połączone ze sobą tematycznie historie trójki braci Prince, właścicieli PrinceMovies – reżysera, aktora i scenarzysty. Każda historia jest ze sobą powiązana, więc czytelnik nie ma wrażenia całkowitego oderwania jednego wątku od drugiego. Narracja jest prowadzona w trzeciej osobie, jednak naprzemiennie – czasem z punktu widzenia mężczyzny, czasem z punktu widzenia kobiety. Nik szybko dociera do Jinx Nixon, pięknej kobiety, która jest powiązana z pisarzem

POMYSŁ NA FILM – jest pierwszą historią, która przedstawia najstarszego brata Nika Prince’a. Jest to arogancki, pewny siebie reżyser, który był kiedyś aktorem. Odkąd na rynku wydawniczym pojawiła się rewelacyjna książka tajemniczego pisarza J.I. Watsona „Nie całkiem zwyczajny chłopiec”, Nik stara się uzyskać prawa do jej ekranizacji. Jednak sytuacja okazuje się być bardzo skomplikowana. Nikt, nawet wydawca, nie spotkał się z autorem. J.I. Watson to pseudonim, jednak kto się pod nim kryje? Nik jest mężczyzną, który zawsze osiąga postawione sobie cele. Tym samym trafia na ślad pięknej kobiety Jinx Nixon, która jako jedyna jest powiązana z tajemniczym autorem. Czy Jinx wyjawi prawdę uwodzicielskiemu Nikowi, czy może będzie ostro się mu opierała? Dlaczego autor nie chce się ukazać światu…?

WYWIAD Z AKTOREM – to druga historia, opisująca losy średniego brata, aktora Zaka Prince’a. Zak to karierowicz, przystojny, uwielbiany przez miliony uwodziciel, który jednak bardzo ceni sobie prywatność. Na prośbę starszego brata godzi się na trwający tydzień cykl wywiadów z młodą dziennikarką Tyler Wood. Niechętny do paparazzich Zak nie chce odkrywać przed Tyler swoich tajemnic, nie ufa kobiecie, a co gorsze podejrzewa, że ona sama skrywa jakiś sekret… Czy Zak go pozna? Czy nabierze zaufania do młodej dziennikarki?

NIEDOKOŃCZONY SCENARIUSZ – to trzecia i ostatnia historia, w której czytelnik poznaje losy najmłodszego z braci Prince – Rika. To najspokojnieszy z trójki braci. Ponieważ jest scenarzystą, to nie żyje w ciągłym świetle jupiterów. Nie wiąże się z kobietami ponieważ kiedyś narzeczona porzuciła go dla innego, co złamało mu serce. Jednak do tej pory pamięta noc, w której ze złości przespał się z inną kobietą – Sapphie Benedickt, która jest siostrą niedoszłej żony Rika. Po latach spotykają się przypadkiem we Francji. Nik pragnie porozmawiać o tamtej nocy z Sapphie, lecz kobieta jest dla niego chłodna, momentami nawet bardzo niemiła. Dlaczego Sapphie tak się zachowuje? Czy i ona ma jakąś tajemnicę do ukrycia? Przekonajcie się sami!

Każdy z braci jest inny, każdy ma inny charakter, inaczej się zachowuje. Inne są też kobiety, na które mężczyźni trafiają. Wszystkie postaci się bardzo skrupulatnie wykreowane, co jest atutem tej książki. Akcja każdej historii rozkręca się szybko.

Czy Carole Mortimer udało się mnie przekonać do tej powieści? Z pewnością tak, ponieważ czytałam książkę z wielką przyjemnością i nie nudziłam się. „Historie filmowe” to bardzo fajnie skonstruowana powieść z wątkiem miłosnym na pierwszym planie i z wciągającą historią w tle :) Serdecznie polecam tę książkę wszystkim paniom, w każdym wieku (!), szukającym lekkiej, niezobowiązującej powieści idealnej po męczącym dniu.

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Harlequin/Mira

25 thoughts on “#197. „Historie filmowe” – Carole Mortimer

  1. ruczek 22 Maj, 2012 o 19:22 Reply

    Brzmi ciekawie :) Możliwe, że się skuszę. Aczkolwiek autorki nie kojarzę… Aż dziwne, skoro napisała 150 książek. No nic, trzeba będzie to nadrobić ;)

  2. kasandra_85 22 Maj, 2012 o 19:27 Reply

    Książka wydaje się odpowiednia na wolny, letni dzień. Czemu nie:)

  3. Ewa Książkówka 22 Maj, 2012 o 19:39 Reply

    A ja póki co książkę odpuszczę, bo za dużo mam pozycji do przeczytania „na już”. :)

    • miqaisonfire 23 Maj, 2012 o 05:34 Reply

      @Ruczek: ja też przedtem o niej nie słyszałam, ale postanowiłam to zmienić i nie zawiodłam się :)
      @Kasandra: idealna! Polecam.
      @Ewa Książkówka: u mnie też się piętrzą stosy książek, które chciałabym przeczytać. Także rozumiem Twoją sytuację:)

  4. Mery 22 Maj, 2012 o 19:40 Reply

    Po takim tytule spodziewałam się czegoś zupełnie innego, jednak przyznam, że i ta wersja brzmi ciekawie. Co prawda, za romansami nie przepadam, ale…

  5. GumcioBook 22 Maj, 2012 o 19:56 Reply

    chyba raczej nie dla mnie, więc tym razem sobie odpuszczę.

  6. fabulacja.blogspot.com 22 Maj, 2012 o 19:57 Reply

    Opis nie przekonał mnie do tej książki – nie mój styl:)

  7. Isadora 23 Maj, 2012 o 05:29 Reply

    Oj, tym razem zupełnie nie moje klimaty:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    • miqaisonfire 23 Maj, 2012 o 05:38 Reply

      @Mery: ja też nie do końca byłam pewna, że będzie to romans! :) Ale się nie zawiodłam, więc polecam.
      @GumcioBook: rozumiem :)
      @Fabulacja: wiadomo – nie każdy lubi romanse.
      @Isadora: tak myślałam, ale mnie się całkiem podobała :)

  8. cyrysia 23 Maj, 2012 o 06:26 Reply

    Początkowo bardzo sceptycznie podchodziłam do tej książki, ale twja recenzja rozwiała moje wszelkie obawy i teraz sama chętnie poznam powyższą pozycje.

  9. Aleksnadra 23 Maj, 2012 o 08:01 Reply

    Jak będę miała chwilkę czasu, chętnie zapoznam się z tą książką :)))

  10. Cinnamon 23 Maj, 2012 o 14:55 Reply

    Ojoj, pomimo zachęcającej recenzji raczej nie sięgnę po tę pozycję – nie przepadam za takimi książkami… :(

  11. Kala 23 Maj, 2012 o 19:02 Reply

    Lubię od czasu do czasu zagłębić się w takiej lekkiej, niezobowiązującej lekturze więc będę miałam ten tytuł na uwadze ;)

    • miqaisonfire 24 Maj, 2012 o 06:48 Reply

      @Cyrysia: cieszę się, że moja recenzja pomogła rozwiać Twoje wątpliwości! :)
      @Aleksnadra: polecam ;)
      @Cinnamon: rozumiem :) Bez obaw! :D
      @Kala: to tak jak i ja :) Dlatego doceniłam tę książkę.

  12. Nika 23 Maj, 2012 o 19:03 Reply

    Ciekawy pomysł. Jednak obecnie topię się w zupełnie innych gatunkach książek. Ale może w dalszej przyszłości sięgnę.;)

  13. Samash 24 Maj, 2012 o 09:10 Reply

    Interesująca okładka xD Może się skuszę, na razie mam inne książki na półce do przeczytania, lecz nie wykluczam, że nie przeczytam xD

  14. binola 24 Maj, 2012 o 09:41 Reply

    Czasami lubię przeczytać romans i spędzić miły wieczór z lekką lekturą, to możliwe, że za jakiś czas sięgnę po tę książkę. Pozdrawiam :)

  15. Varia 24 Maj, 2012 o 12:52 Reply

    ciekawy pomysł ukazania 3 braci w odrębnych odsłonach. po książce wielkich emocji się nie spodziewam, ale może z niej być przyjemne czytadełko.

    • miqaisonfire 25 Maj, 2012 o 21:33 Reply

      @Nika: w takim razie polecam w przyszłości :)
      @Samash: jeśli nadarzy się okazja to sięgnij, skuś się ;D
      @Binola: to tak jak i ja! Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)
      @Varia: faktycznie ten pomysł był fajny :) Czytałam odrobinkę podobną książkę Nory Roberts, ale tam autorka głównie skupiła się na jednym z braci i nie było podziału.

  16. Paula33 24 Maj, 2012 o 16:53 Reply

    W sam raz na wakacje :)
    (też nie wiem, jak mogłam przegapić 150 pozycji ;))

  17. Catalina 24 Maj, 2012 o 17:11 Reply

    Romanse to nie są moje klimaty, a przynajmniej na razie niezbyt chętnie po nie sięgam :)

  18. S. 25 Maj, 2012 o 16:03 Reply

    Pewnie kiedyś sięgnę skoro tak zachwalasz. :)

  19. marichetti 25 Maj, 2012 o 20:26 Reply

    Muszę koniecznie jej poszukać w mojej bibliotece!

    • miqaisonfire 25 Maj, 2012 o 21:34 Reply

      @Paula33: faktycznie, na wakacje jest to lektura idealna :)
      @Catalina: rozumiem :)
      @S.: cieszę się bardzo.
      @Marichetti: polecam serdecznie!

  20. iszkicownik 27 Maj, 2012 o 14:22 Reply

    Super książka. Zero nauki tylko będę czytać a co tam ;))

Skomentuj

