#201. „Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie” – Jess Rothenberg


„Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie”


Tytuł: „Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie”
Autor: Jess Rothenberg
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 416
Data wydania: (przed premierą) 2012
ISBN: 978-83-241-4280-4
Ocena: 7,5/10
Data przeczytania: 28 maja 2012

„Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie” to kolejna książka amerykańskiej pisarki Jess Rothenberg. Książka ta została zainspirowana artykułem z „Wall Street Journal”, w którym autorka przeczytała o przypadku „pękniętego serca”, obecnym w medycynie. Zapowiada się ciekawie?

Auberie Eagan, w skrócie Brie (tak, jak ten ser!) to prawie szesnastoletnia, zadowolona z życia nastolatka mieszkająca w cudownym miejscu Half Moon Bay w Północnej Kalifornii. Brie ma wspaniałą rodzinę, ojca światowej sławy kardiologa, mamę artystkę, kochanego brata Jacka i słodkiego psiaka Sznycla. Brie ma również świetnego chłopaka z najstarszej klasy, który jest gwiazdą bieżni, Jacoba Fisher . Jednak 4 października 2010 roku jej życie się kończy. Dosłownie. Kiedy słyszy z ust Jacoba najgorsze słowa: „Nie kocham cię” Jej serce pęka. Dosłownie.

Brie musi rozstać się z rodziną, zdradzieckim chłopakiem i najlepszymi przyjaciółkami – Sadie, Emmą i Tess. Dziewczyna przenosi się do tajemniczego miejsca, w którym poznaje Patrica. Razem postanawiają wyruszyć na ziemię, by Brie mogła zemścić się na Jacobie. Ku swojemu zaskoczeniu, Brie odkrywa, że życie najbliższych jej osób strasznie się zmieniło. Jednak najgorsze jest, że jej chłopak już kogoś ma…

Książka została podzielona na 6 części zatytułowanych kolejno: „Kawałek Nieba”, ”Wyparcie”, „Gniew”, „Przekupstwo”, „Smutek” i „Akceptacja”. Narracja jest prowadzona z punktu widzenia głównej bohaterki, dzięki czemu czytelnik dogłębnie poznaje jej emocje, myśli i motywacje. Rozdziały dzielą się na akcję teraźniejszą i wspomnienia Brie. Na końcu książki została umieszczona „dyskografia”, zatytułowana „cytaty, artyści, albumy” czyli spis pojawiających się w powieści cytatów, tytułów piosenek wraz z wykonawcami. Bardzo fajny pomysł zważywszy na to, że każdy rozdział zaczyna się jakimś cytatem, najczęściej z jakiejś piosenki.

Pierwsza część bardzo mnie wzruszyła, momentami musiałam powstrzymywać napływające do oczu łzy. Wraz z przewracaniem kolejnych stron książka coraz bardziej mnie ciekawiła. Muszę przyznać, że fabuła jest bardzo interesująca i jest mocnym atutem tej powieści. Ciężko jest się od niej oderwać. Jest to historia o miłości, która budzi burzę emocji i dotyka duszy.

Książka skierowana jest głównie do nastolatków i młodzieży, ale również starsi czytelnicy znają w niej coś ciekawego. Mimo że główna bohaterka czasami jest naiwna, to cała fabuła jest bardzo pomysłowa i dzięki temu książkę czyta się szybko, a historia wciąga. „Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie” to lektura warta poznania. Polecam, zwłaszcza, że premiera już za parę dni!

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Amber

Otagowane:, , ,

29 thoughts on “#201. „Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie” – Jess Rothenberg

  1. Ewa Książkówka 29 Maj, 2012 o 17:31 Reply

    Widziałam tę książkę w zapowiedziach, ale specjalnie mnie do niej nie ciągnie. Może zbyt zaawansowana wiekowo do niej jestem. ;)

  2. barwinka 29 Maj, 2012 o 17:32 Reply

    Czuje się zaciekawiona. W pierwszej chwili patrząc na okładkę spodziewałam się czegoś mniej beletrystycznego. Ale po Twojej opinii z chęcią poznam się z nią bliżej :)

  3. Edyta 29 Maj, 2012 o 17:38 Reply

    Bardzo kusząca recenzja ;) Specjalnie szukać nie będę, ale gdy nadarzy się okazja chętnie przeczytam.
    Podrawiam.

    • miqaisonfire 29 Maj, 2012 o 19:14 Reply

      @Ewa Książkówka: może? Okładka nie jest zła, ale faktycznie bardziej młodzieżowa niż dla dorosłych.
      @Barwinka: cieszę się bardzo, że mogłam Cię zachęcić! :)
      @Edyta: w takim razie miejmy nadzieję, że do Ciebie trafi :)

  4. giffins 29 Maj, 2012 o 17:49 Reply

    Uwielbiam książki zainspirowane artykułami z gazet, z tego co wiem to między innymi tak powstała Zbrodnia i kara ;) Tym razem nie wie czy to coś dla mnie, ale chętnie przeczytam jeśli trafię na tę książkę! :)

  5. monweg 29 Maj, 2012 o 17:56 Reply

    Zainteresowałaś mnie swoją recenzją. Jak tylko książka wpadnie mi w ręce na pewno przeczytam. Pozdrawiam :)

  6. Isadora 29 Maj, 2012 o 18:05 Reply

    Chyba jednak spasuję; wydaje mi się adresowana do młodszej widowni:)
    Pozdrawiam serdecznie!

  7. kasandra_85 29 Maj, 2012 o 18:09 Reply

    Książka już za mną i miło ją wspominam:)). Niby lekka, a jednak wzrusza i daje do myślenia. Pozdrawiam!!

    • miqaisonfire 29 Maj, 2012 o 19:46 Reply

      @Giffins: naprawdę? :) Tego nie wiedziałam. W takim razie mam nadzieję, że ta książka przypadnie Ci do gustu.
      @Monweg: cieszę się bardzo i mam nadzieję, że w najbliższym czasie będziesz mogła ją przeczytać.
      @Isadora: rozumiem :)
      @Kasandra: czyli odebrałyśmy podobne wrażenie po przeczytaniu książki :)

  8. fabulacja.blogspot.com 29 Maj, 2012 o 18:13 Reply

    Zapowiada się ciekawie i co najmniej nietuzinkowo.;)

  9. cyrysia 29 Maj, 2012 o 18:51 Reply

    Choć nie zaliczam się już do młodziezy, to jednak bardzo chce poznac tę książkę. Zaintrygowała mnie ona ogromnie.

  10. Dosiak 29 Maj, 2012 o 19:03 Reply

    Ostatnio mam ochotę na jakąś powieść tego typu, więc będę pamiętać o tej książce :)

  11. elima 29 Maj, 2012 o 21:21 Reply

    Jak dla mnie zapowiada się ciekawie :)
    Ciekawi mnie czy to będzie coś podobnego do „Pomiędzy światami” J. Warman?

    • miqaisonfire 30 Maj, 2012 o 06:00 Reply

      @Fabulacja: w takim razie koniecznie po nią sięgnij! :)
      @Cyrysia: cieszę się, że zaintrygowałam Cię moją recenzją tej książki :)
      @Dosiak: polecam Twojej pamięci!
      @Elima: wiesz, tego nie mogę powiedzieć, ponieważ tej książki nie czytałam. Dla mnie ta jest jedyną w swoim rodzaju :)

  12. soulmate 29 Maj, 2012 o 22:08 Reply

    Po Twojej recenzji muszę przeczytać, oprócz naiwności brzmi świetnie :) Ciekawy pomysł – a jeszcze oparty na prawdziwym przypadku: wow!

  13. Catalina 30 Maj, 2012 o 11:07 Reply

    Ja po takie książki nie sięgam często, ale być może jednak się skusze, bo zapowiada się naprawdę przyjemnie ;)

  14. Paula33 30 Maj, 2012 o 14:30 Reply

    Mnie też skojarzyła się z „Pomiędzy światami”.
    Ale wydaje się być o niebo lepsza, mimo oceny :)

  15. Caroline Ratliff 30 Maj, 2012 o 16:55 Reply

    Och, czuję, że jako lekkie czytadło sprawdzi się wyśmienicie :). Kiedyś z pewnością po nią sięgnę.

    Całuję!

    • miqaisonfire 2 Czerwiec, 2012 o 08:08 Reply

      @Soulmate: masz rację :) Pomysł jest bardzo ciekawy.
      @Catalina: w rzeczywistości – taka też jest.
      @Paula33: w takim razie chyba będę ją musiała dla porównania przeczytać.
      @Caroline Ratliff: polecam serdecznie :)

  16. Sol 30 Maj, 2012 o 17:55 Reply

    Intrygujący tytuł, fajna okładka i ciekawy opis. Naprawdę chętnie bym przeczytała. Pamiętam, że kiedyś ktoś zranił mnie tak bardzo, że dosłownie poczułam, jakby mi wbił sztylet w serce (strasznie mnie zakłuło) i wtedy pojęłam znaczenie tego powiedzenia. Ciekawe jak jest z tym pękającym sercem… ;)

    Pozdrawiam
    Sol

    PS. POLECAM WZIĘCIE UDZIAŁU W MOIM KONKURSIE DLA BLOGERÓW:

    http://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/2012/05/konkurs-drugi-dla-bloggerow-z-okazji.html

  17. Varia 30 Maj, 2012 o 19:25 Reply

    ostatnio nie jestem w stanie znaleźć nic ciekawego w ofercie Ambera. ta książka wydaje się być zapowiedzią zmiany na lepsze, oby tylko wydawnictwo z tego toru nie zrezygnowało.

  18. Samash 31 Maj, 2012 o 11:18 Reply

    Ciekawie się zapowiada po Twojej recenzji :) Myślę, że z chęcią bym ją przeczytała :D

    PS. Zapraszam na swojego bloga na konkurs urodzinowy :)

  19. Cinnamon 31 Maj, 2012 o 13:23 Reply

    Hm, ciekawe… Ale jakoś nie ciągnie mnie do tej pozycji :((

    • miqaisonfire 2 Czerwiec, 2012 o 08:11 Reply

      @Sol: cieszę się, że aż tak Cię zainteresowałam książką. A w konkursie, oczywiście, udział wezmę.
      @Varia: naprawdę? Teraz mają same dobre książki. Przynajmniej miesiąc maj w takie właśnie obfituje („Player One”, „Eve”. „Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie”). Czerwiec również zapowiada się bardzo ciekawie… o czym już niedługo.
      @Samash: polecam serdecznie :)
      @Cinnamon: a to szkoda!

  20. marichetti 1 Czerwiec, 2012 o 13:29 Reply

    No i mnie zaciekawiłaś ;) W wolnej chwili (o ile uda mi się na nią trafić) chętnie po nią sięgnę.
    Pozdrawiam!

  21. Ew 1 Czerwiec, 2012 o 17:25 Reply

    Książka wydaje się być naprawdę interesująca. Jak tylko się ukaże, na pewno po nią sięgnę. ;D

  22. Bujaczek 3 Czerwiec, 2012 o 09:42 Reply

    Strasznie ciekawa jestem tej książki. Od momentu ukazania się zapowiedzi mnie zaintrygowała :)

  23. Fuzja 5 Czerwiec, 2012 o 19:47 Reply

    Pięknie to ujęłaś, książka dotyka duszy! Też nie mogłam się od niej oderwać i wycisnęła ze mnie łzy nie tylko na początku ale i na końcu :) świetna lektura :)

    • miqaisonfire 9 Czerwiec, 2012 o 09:14 Reply

      Marichetti: cieszę się bardzo i polecam serdecznie!
      @Ew: mam nadzieję, że będziesz miała okazję ją przeczytać jak najszybciej :)
      @Bujaczek: no proszę :) W takim razie koniecznie musisz ją przeczytać.
      @Fuzja: cieszę się, że i Tobie się spodobała! :) Pozdrawiam gorąco!

Skomentuj

