#226. „Wybranka bogów cz.1” – P. C. Cast


„Wybranka bogów cz.1”


Tytuł: „Wybranka bogów cz.1”
Autor: Phyllis Christine Cast
Wydawnictwo: Mira
Liczba stron: 416
Data wydania: W DNIU PREMIERY – 25.07.2012
ISBN: 978-83-238-8312-8
Ocena: 7/10
Data przeczytania: 25 lipca 2012

Phyllis Christine Cast jest znaną amerykańską pisarką romansów i powieści fantasy. Na swoim koncie ma również bardzo poczytną serię o wampirach napisaną wspólnie z córką Kristin („Dom Nocy”). „Wybranka bogów” to pierwszy tom otwierający serię „W kręgu mocy Partholonu”.

Główna bohaterka, Shannon Parker, jest nauczycielką języka angielskiego (zupełnie tak samo jak autorka książki) z dziesięcioletnią praktyką zawodową w szkole średniej. Prowadzi raczej nudne życie zwykłej, samotnej nauczycielki uwielbiającej antyki oraz sztukę. Gdy Shannon dowiedziała się o „Aukcji Przedmiotów Unikalnych – Rzeczy Niezwykłych” postanowiła się tam udać w celu zakupienia kolejnej ozdoby. Na miejscu urzeka ją pewna niezwykła waza z malowidłem zanoszenia próśb Wielkiej Kapłanki Epony, celtyckiej Bogini Konia. Shannon bez namysłu postanawia ją kupić zwłaszcza, że waza ma na nią dziwny wpływ, a Epona przypomina ją samą. Wreszcie, po przebojach związanych z licytacją wazy trafia ona w ręce uradowanej Shannon za niecałe 4 dolary. I od tej pory zaczynają się dziać naprawdę niezwykłe rzeczy…

Shannon w drodze do domu ma wypadek samochodowy i kiedy już myśli, że nie żyje budzi się w całkowicie innym świecie, gdzie wszyscy ją znają i czują przed nią respekt. Ludzie nazywają ją Wybranką Epony, Wielką Kapłanką. Shannon dowiaduje się, że lada moment ma wziąć rytualny ślub z Wielkim Szamanem, a na domiar złego mityczny świat Partholonu spowija wizja wojny… Jak Shannon poradzi sobie w roli Wielkiej Kapłanki? Czy dowie się dlaczego musiała pojawić się w Partholonie? I czy odnajdzie się w miejscu pełnym magii i niespotykanych stworów? Tego musicie dowiedzieć się sami!

Kreacja głównej bohaterki zasługuje na krótkie omówienie. Moje ogólne wrażenie jest pozytywne – Shannon to sympatyczna, pomysłowa, o dużym poczuciu humoru, bardzo gadatliwa kobieta z dystansem do własnej osoby. Jednak momentami język, którym się posługuje jest dobry dla nastolatki, nie dla dorosłej, poważnej kobiety (chyba za długo pani Cast pisała tę serię o nastoletnich wampirach…).

Powieść została podzielona na dwie części – przed kupnem wazy, gdy Shannon jest w normalnym świecie, oraz po kupnie wazy, kiedy główna bohaterka przenosi się do świata mitycznego. Narracja jest prowadzona z punktu widzenia głównej bohaterki w czasie teraźniejszym. Mimo że opisy są bardzo barwne i ciekawe (zdecydowanie mocna strona powieści) niestety, muszę przyznać, że momentami narracja bardzo mnie irytowała. Główna bohaterka ma irytującą tendencję do prowadzenia ze sobą monologu, często na głos. Jeśli chodzi o pomysł na fabułę, to bardzo mi się podobał. Samo rozwinięcie akcji trzyma w napięciu i ciekawi od pierwszych stron po ostatnie. Tu nie ma miejsca na nudę.

To pierwsza książka P.C. Cast, którą miałam okazję czytać, ale z pewnością nie ostatnia, zwłaszcza, że czeka na mnie drugi tom „Wybranki bogów”. Czy okaże się równie dobry jak pierwszy? A może będzie lepszy? To okaże się już niedługo. Tymczasem zapraszam wszystkich fanów takich powieści do sięgnięcia po „Wybrankę bogów”, która z pewnością zadowoli Wasze oczekiwania. Polecam zwłaszcza fanom pisarki, ale nie tylko!

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Harlequin/Mira

Otagowane:, , , ,

24 thoughts on “#226. „Wybranka bogów cz.1” – P. C. Cast

  1. marichetti 25 Lipiec, 2012 o 19:40 Reply

    Uwielbiam panią Cast, także nie wyobrażam sobie nie sięgnąć i po tę książkę!
    Pozdrawiam :)

  2. Meow 25 Lipiec, 2012 o 19:47 Reply

    Cieszę się, że Ci się spodobała ta książka. Mam nadzieję, że drugi tom bardziej Cię zachwyci, tak jak mnie. ;)
    Pozdrawiam

  3. barwinka 25 Lipiec, 2012 o 19:52 Reply

    Sporo słyszałam o tej autorce i nawet się zabierałam parę razy za Dom Nocy, ale zawsze coś innego mi wypadało :) Z tego co piszesz ta pozycja jest warta uwagi. Bardzo chętnie ją przeczytam :)

    • miqaisonfire 25 Lipiec, 2012 o 20:35 Reply

      @Marichetti: polecam serdecznie i oby przypadła Ci do gustu :)
      @Meow: miejmy taką nadzieję! :D
      @Barwinka: ja właśnie nie sięgnęłam po „Dom Nocy” bo różne recenzje czytałam.

  4. Ewa Książkówka 25 Lipiec, 2012 o 19:55 Reply

    Nie czuję ostatnio takich klimatów, kompletnie…

  5. Ruczek 25 Lipiec, 2012 o 20:48 Reply

    „Dom nocy” bardzo mi się podobał, zatem na pewno sięgnę i po tę serię :) Zazdroszczę Ci, że już miałaś okazję ją przeczytać :)

  6. Mani 25 Lipiec, 2012 o 21:01 Reply

    A ja jakoś sceptycznie podchodzę do twórczości pisarki. Jeszcze nie czytałam nic jej autorstwa, więc może ta książka się nada… Nie wiem, póki co, nie jestem do końca przekonana.

  7. Dosiak 26 Lipiec, 2012 o 06:05 Reply

    Raczej nie dla mnie. Nie zarzekam się, że nie przeczytam, ale w większości omijam takie powieści. A pomysł przeniesienia się do czasów starożytnych za pomocą wazy trochę mnie bawi :))

    • miqaisonfire 27 Lipiec, 2012 o 20:47 Reply

      @Ewa Książkówka: a czym to jest spowodowane Ewuś?
      @Ruczek: w takim razie fanka jak Ty koniecznie musi przeczytać tę serię!
      @Mani: ja nie miałam wyrobionego zdania zanim nie sięgnęłam po tę powieść i po kolejną z tej serii. Jest to przyjemna lektura także polecam :)
      @Dosiak: bawi :D? No bez przesady! Nie takie rzeczy już wymyślali! :P

  8. cyrysia 26 Lipiec, 2012 o 06:07 Reply

    Widzę, że ty również bardzo pozytywnie odebrałaś tę ksiązkę. Oj muszę i ja w końcu poznac osobiście całą ową serię.

  9. Edyta 26 Lipiec, 2012 o 06:08 Reply

    No właśnie to robienie z dorosłej kobiety, w dodatku nauczycielki paplającej małolaty skutecznie mnie do książki zniechęca.

  10. Natula 26 Lipiec, 2012 o 06:40 Reply

    Nie mam zaufania do P.C. Cast, ale tak kusicie tym cyklem, że chyba się przełamię do tej książki :)

  11. S. 26 Lipiec, 2012 o 06:50 Reply

    Ja czytałam Pań Cast „Dom nocy” – dla mnie to dno, metr mułu i wodorosty, z uwagi na to nie sięgnę po „Wybrankę bogów”
    Pozdrawiam :-)

    • miqaisonfire 27 Lipiec, 2012 o 20:50 Reply

      @Cyrysia: polecam :) Jestem ciekawa jak Tobie przypadnie ona do gustu.
      @Edyta: no cóż, to akurat jest minus, ale fabuła jest bardzo wciągająca.
      @Natula: haha :) Warto spróbować!
      @S.: rozumiem :-)

  12. Ewa 26 Lipiec, 2012 o 08:59 Reply

    Nie znam tego cyklu, ale może nadrobię zaległości. :)

  13. Aleksnadra 26 Lipiec, 2012 o 09:18 Reply

    I ja pozytywnie odebrałam tę serię :D Muszę nadmienić, że autorkę dopiero poznałam :D

  14. Nika 26 Lipiec, 2012 o 16:12 Reply

    A to dziwne. Słyszałam mnóstwo negatywnych opinii o P.C. Cast. Recenzje te skutecznie obrzydziły mi książki tej pani, a tutaj taka pozytywna recenzja. Ale tematyka przypadłaby mi do gustu, więc nie odmówiłabym.;]

  15. iszkicownik 27 Lipiec, 2012 o 10:47 Reply

    Lubię takie klimaty. Z chęcią przeczytam ;)

    • miqaisonfire 27 Lipiec, 2012 o 20:55 Reply

      @Ewa: nadrób, nadrób. Zobaczymy jak Tobie „Wybranka bogów” przypadnie do gustu!
      @Aleksandra: to tak jak i ja ! :)
      @Nika: no to koniecznie musisz sama przeczytać jakąś jej książkę (może właśnie „Wybrankę bogów”) i wyrobić sobie zdanie o tej pisarce.
      @Iszkicownik: polecam!

  16. finkaa 27 Lipiec, 2012 o 14:41 Reply

    Do tej pory czytałam recenzje tylko tych książek Cast o wampirach. Nigdy nie dałam się przekonać, ale teraz kto wie? Recenzja jest dość zachęcająca, nawet pomijając ten język. Z resztą swoją drogą, czasem przysłuchuję się wymianie zdań w pokoju nauczycielskim i mam wrażenie, że ciągle przebywam na korytarzu. Ale o tym ciiiicho. :)

  17. soulmate 27 Lipiec, 2012 o 14:59 Reply

    Ach, wszędzie teraz na blogach te książki :D Zazdroszczę czytania, fabuła brzmi kusząco :)

  18. Ania B. 27 Lipiec, 2012 o 19:18 Reply

    Mam problemy z paniami Cast – nie docierają do mnie i tak jak zauważyłaś mają irytujący (dla mnie) styl pisania wiecznej „amerykańskiej” nastolatki. Z „Domu Nocy” czytałam tylko pierwszą części i choć nie twierdzę, że jest to pozycja całkowicie beznadziejna, to też nie zaliczam jej do najciekawszych z młodzieżowej literatury popularnej. Są to raczej autorki ze średniej półki – do przeczytania, do zrelaksowania się, do w miarę przyjemnego spędzenia czasu z lekturą i do zapomnienia o książce. Tak zwane przeze mnie pisarki taśmowe, tworzące wszystko w jednym stylu i na „jedno kopyto” – ale tym samym gwarantujące stały poziom oraz spełniające określone wymagania czytelników. Takim twórcom ufamy, bo wiemy czego się po nich spodziewać :)

  19. Miłośniczka Książek 7 Sierpień, 2012 o 18:54 Reply

    czytałam obie części jeszcze przed premierą i przypadły mi do gustu :) z autorką miałam już prędzej styczność i znów udowodniła, że potrafi mnie zadowolić :)

    • miqaisonfire 8 Sierpień, 2012 o 08:02 Reply

      @Finkaa: haha :D No proszę, czyli może jest jakieś ziarno prawdy w postaci tej głównej bohaterki!
      @Soulmate: mam nadzieję, że i Ty przeczytasz tę dwutomową serię :)
      @Ania B.: masz rację :) Mimo że to dopiero pierwsza książka tej pisarki, którą czytam to już odniosłam takie wrażenie.
      @Miłośniczka Książek: ja już kończę drugą część, więc niedługo recenzja :) Cieszę się, że obie części przypadły Ci do gustu.

Skomentuj

