#259. „Opactwo” – Chris Culver


„Opactwo”


Tytuł: „Opactwo”
Autor: Chris Culver
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 368
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-7839-287-3
Ocena: 7/10
Data przeczytania: 12 października 2012

Chris Culver to Amerykanin mieszkający w St. Louis (stan Missouri), który postanowił sprawdzić swoje możliwości pisząc kryminały. Z czasem trafił na listę „Najbardziej Poczytnych Autorów ‘New York Timesa’”. Kiedy po raz pierwszy usłyszałam o „Opactwie”, wiedziałam, że to kryminał dla mnie. „Opactwo” to pierwsza część kryminalnej serii opowiadającej o detektywie Ash’u Rashidzie.

Narracja jest prowadzona w pierwszej osobie, z punktu widzenia głównego bohatera. Głównym bohaterem zarówno tej, jak i pozostałych książek Chrisa Culvera jest 34-letni, były detektyw wydziału zabójstw, muzułmanin Ash Rashid. Akcja powieści rozgrywa się w miasteczkach Ameryki.

Ashraf Rashid, były detektyw wydziału zabójstw oddelegowany do prokuratury, ma za rok zakończyć swoją służbę w policji. Dlatego ten ostatni rok ma zamiar spędzić spokojnie, nie pakując się w żadne skomplikowane śledztwo. Jednak wszystko się zmienia, gdy do komisariatu wpływa wiadomość o zamordowaniu nastolatki, która okazuje się być siostrzenicą Ash’a. Ponieważ Ash bardzo dobrze znał Rachel, podczas oglądania z zdjęć z miejsca zdarzenia, od razu zauważa pewne istotne szczegóły. Gdy policja oficjalnie zamyka śledztwo zdeterminowany mężczyzna za wszelką cenę chce odnaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Dlaczego ktoś zamordował jego siostrzenicę? Jaką rolę w całej sprawie odgrywa mroczny klub „Opactwo”, do którego przychodzą… „wampiry”? Na dodatek giną kolejni ludzie, a najbliższe Ash’owi osoby znajdują się w niebezpieczeństwie… Czy mężczyźnie uda się rozwiązać zagadkę morderstw zanim będzie za późno?

„Śmierć Rachel coraz mniej wyglądała na skutek nieszczęśliwego wypadku.”

Muszę przyznać, że autor miał rewelacyjny pomysł na głównego bohatera. Ash Rashid, mąż i ojciec, były detektyw, policjant, muzułmanin, który nie stroni od alkoholu tłumacząc, że jest to jego lekarstwo, jest postacią bardzo złożoną. Mężczyzna zdeterminowany, by odkryć prawdę i ukarać ludzi, którzy popełniają zbrodnie. Jednocześnie od razu budzi sympatię czytelnika. Akcja powieści szybko się rozkręca, w książce nie pojawią się żadne nudne momenty, co więcej z każdą stroną fabuła coraz bardziej wciąga czytelnika w mroczny świat.

Wydanie zachęca miłośników kryminałów do lektury już po samym wyglądzie okładki, która wyraźnie daje do zrozumienia, że w książce poleje się krew. Niestety minusem wydania mogą być pojawiające się literówki, oraz miejscami zbyt zawiła konstrukcja zdania.

„Opactwo” to kryminał w którym znajdzie się zarówno zbrodnia (i to nie jedna…), pościgi, tropy i ślepe uliczki, nagłe zwroty akcji, a bohaterowie będą musieli stawić czoła grożącemu im niebezpieczeństwu. Zakończenie jest zaskakujące i nieprzewidywalne, co tym bardziej spodoba się wymagającym czytelnikom. Miłośnicy kryminałów mogą ze spokojem sięgnąć po pierwszą książkę o detektywie Rashidzie i pogrążyć się w pasjonującej, trzymającej w napiciu i nieprzewidywalnej lekturze. Debiut autora uważam za udany. Polecam.

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Otagowane:,

32 thoughts on “#259. „Opactwo” – Chris Culver

  1. cyrysia 13 Październik, 2012 o 07:57 Reply

    Ostatnio jakoś zraziłam się do kryminałów, gdyż brakuje w nich napięcia i tajemniczej grozy, ale widzę, że w przypadku tej książki chyba będzie inaczej, więc jak ją spotkam, to przeczytam.

  2. Agata 13 Październik, 2012 o 08:06 Reply

    Cieszę sie, że widzę recenzję „Opactwa”. Byłam ciekawa jaka będzie ta książka. A zapowiada się na prawdę nieźle.

    Pozdrawiam

  3. Isadora 13 Październik, 2012 o 08:29 Reply

    Ostatnio jakoś mnie nie ciągnie do kryminałów, ale z przyjemnością przeczytałam recenzję – ten tytuł zaintrygował mnie w zapowiedziach, ale póki co poprzestanę na lekturze recenzji właśnie:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    • miqaisonfire 13 Październik, 2012 o 09:18 Reply

      @Cyrysia: och :( To nie wiem jakie kiepskie kryminały czytałaś, ale proszę mi ich nie polecać! :P Mam nadzieję, że trafisz na „Opactwo” i się nie zawiedziesz.
      @Agata: polecam serdecznie :)
      @Isadora: rozumiem :) Ja natomiast ostatnio sama nie wiem, co chciałabym czytać. A mam sporo do wyboru… za to mało czasu.

  4. ederlezi 13 Październik, 2012 o 08:43 Reply

    Zachęciłaś mnie swoją recenzją. Muszę zapolować na tę książkę, bo coś czuję, że może mi się spodobać.

  5. Ambrose 13 Październik, 2012 o 08:56 Reply

    Wydaje się być interesująca tylko ze względu na osobę głównego bohatera :) Reszta jakoś mnie nie pociąga.

  6. palanee 13 Październik, 2012 o 10:25 Reply

    Jak „w książce nie pojawią się żadne nudne momenty” to ja jak najszybciej muszę przeczytać. Główny bohater wydaje się być interesujący, a jeśli dodatkowo zakończenie zaskakuje, to ja jestem jak najbardziej za!

  7. kasandra_85 13 Październik, 2012 o 10:32 Reply

    Muszę przyznać, że jakoś szczególnie mnie do tej książki nie ciągnie. Nie mam pojęcia dlaczego. Może za jakiś czas zmienię zadanie…
    Pozdrawiam:)

    • miqaisonfire 13 Październik, 2012 o 11:04 Reply

      @Ederlezi: cieszę się, że mogłam Cię zachęcić :) mam nadzieję, że książka Ci się spodoba.
      @Ambrose: wiem, że kryminały to nie Twoja bajka :)
      @Palanee: w takim razie trzymam kciuki byś mogła zapoznać się z „Opactwem”!
      @Kasandra_85: rozumiem, ale może kiedyś się skusisz :D ?

  8. alison2 13 Październik, 2012 o 10:35 Reply

    Zaintrygowała mnie postać głównego bohatera a konkretnej fakt, że jest muzłumaninem. Ciekawa jestem czy i na ile będzie to wpływać na jego działania i choćby z tego powodu chętnie przeczytałabym ten kryminał :-)

  9. Helka 13 Październik, 2012 o 11:54 Reply

    Brzmi ciekawie ;) Jak wyjdę z mojej listy czytelniczej, to pewnie sięgnę po tą ksiązkę.

  10. Caroline Ratliff 13 Październik, 2012 o 12:16 Reply

    Książka raczej nie w moim stylu, gdyż kryminałów nie lubię. Tym razem odpuszczę :).

  11. Ewa Książkówka 13 Październik, 2012 o 13:44 Reply

    Fakt, okładka kusi miłośnika kryminałów takiego jak ja. :) Zarys fabuły także. :)

    • miqaisonfire 19 Październik, 2012 o 20:05 Reply

      @Alison2: faktycznie jest to dosyć wyjątkowa kreacja głównego bohatera :) Mam nadzieję, że będziesz miała okazję przeczytać tę książkę.
      @Helka: polecam serdecznie :)
      @Caroline Ratliff: rozumie :-)
      @Ewa Książkówka: haha :D Tak, to prawda, miłośników kryminałów „Opactwo” na pewno przyciągnie. Polecam serdecznie.

  12. Nika 13 Październik, 2012 o 15:01 Reply

    Aż zaświeciły mi się oczka. Dawno nie czytałam dobrego kryminału, więc może ten jest odpowiedni? ;)

  13. Miłośniczka Książek 13 Październik, 2012 o 16:06 Reply

    Zawiłe konstrukcje zdań niekoniecznie mnie denerwują. Jednak literówki rażą w oczy, zwłaszcza, jeśli jest ich stanowczo za dużo, jak na jedną książkę.
    Jednak miłośniczką kryminałów byłam, jestem i zapewne długo będę, więc dałabym szansę i temu tytułowi :)

  14. binola 13 Październik, 2012 o 16:31 Reply

    A ja muszę sobie zrobić odpoczynek od kryminałów, bo teraz w każdym widzę psychopatę. Ostatnio, jak jechałam w pociągu, stał obok mnie mężczyzna i zaczęłam sobie wyobrażać, że zaraz wyciągnie z walizki siekierę i krew się poleje :) Muszę się przerzucić na inny gatunek książek, ale może za jakiś czas ;)

  15. Natula 13 Październik, 2012 o 17:13 Reply

    Kryminał jak się patrzy, nafaszerowany akcją jak świąteczny keks rodzynkami, oj takie niebezpieczne fabuły to ja lubię :)

    • miqaisonfire 19 Październik, 2012 o 20:10 Reply

      @Nika: w takim razie koniecznie przeczytaj „Opactwo”.
      @Miłośniczka Książek: wydaje mi się, że może być to wina tłumacza. Sama ostatnio muszę tłumaczyć wiele tekstów i wiem, że jest to trudne i niewdzięczne zadanie, jednak potrafię już rozróżnić dobre tłumaczenie od tego, które ma błędy. Ale można przymknąć na to oko i śmiało po książkę sięgnąć.
      @Binola: haha :D Faktycznie takie książki, jak i filmy wpływają na nasze postrzeganie świata. Rozumiem Twoje myślenie :P
      @Natula: świetne porównanie haha :) Polecam serdecznie.

  16. Ewa 13 Październik, 2012 o 17:17 Reply

    Takiej książki jeszcze nie czytałam. Chętnie zajrzę do niej w wolnej chwili. ;)

  17. tommyknocker 13 Październik, 2012 o 17:45 Reply

    Mam tą książkę i czeka w kolejce :)

  18. magda 13 Październik, 2012 o 17:55 Reply

    skoro nie ma żadnych nudnych fragmentów, a fabuła wciąga to mogę się skusić :)

  19. marichetti 13 Październik, 2012 o 18:00 Reply

    Już sam opis popycha mnie ku zakupowi tej pozycja, a ta recenzja sprawia, że mam zamiar zaraz pójść do biblioteki mając nadzieję, że tam jest =3

    • miqaisonfire 19 Październik, 2012 o 20:14 Reply

      @Ewa: w takim razie polecam :)
      @TommyKnocker: mam nadzieję, że i Tobie przypadnie ona do gustu. Będę czekała na recenzję.
      @Magda: polecam!
      @Marichetti: cieszę się, że Cię nią zainteresowałam!

  20. monweg 13 Październik, 2012 o 18:27 Reply

    Ostatnio nawet ta książka wpadła mi w ręce, ale recenzja zawsze się przydaje. Twoja zachęca :) Pozdrawiam

  21. Dosiak 14 Październik, 2012 o 06:22 Reply

    Prawie każdy kryminał mnie interesuje, więc i tym razem czuję się zachęcona do tej książki. Będę mieć oczy otwarte podczas buszowania po księgarniach :)

  22. Aleksnadra 14 Październik, 2012 o 15:13 Reply

    Na pierwszy rzut oka, książką zainteresowałabym się już ze względu na okładkę, nota wydawcy również wydaje się interesująca. A Twoja recenzja przekonała mnie, że warto również książkę przeczytać :)

  23. Immora 14 Październik, 2012 o 17:06 Reply

    Sama niedługo sięgnę, bo już czeka w kolejce, ale fajnie, że jest dobra. Tym chętniej poczytam :)

    • miqaisonfire 19 Październik, 2012 o 20:16 Reply

      @Monweg: cieszę się bardzo :) Zawsze miło to słyszeć.
      @Dosiak: haha :D Tak to już jest jak siękocha kryminały, jeden lepszy od drugiego. Polecam serdecznie.
      @Aleksandra: ja właśnie ze względu na okładkę i notę wydawcy postanowiłam przeczytać i zrecenzować „Opactwo” i się nie zawiodłam, także polecam.
      @Immora: w takim razie czekam na Twoją recenzję!

  24. barwinka 15 Październik, 2012 o 07:46 Reply

    Zapowiada się bardzo ciekawie. Szczególnie charakterystyka głównego bohatera bardzo mnie zaciekawiła. Z chęcią przyjrzę się bliżej tej książce :)

  25. Sol 18 Październik, 2012 o 14:24 Reply

    Hmmm…. Lubię detektywistyczne opowieści. Ciekawe.
    Pozdrawiam :)

  26. Fuzja 22 Październik, 2012 o 20:16 Reply

    Główny bohater jest rzeczywiście fenomenalny :D a na literówki można przymknąć oko bo książkę czyta się naprawdę ciekawie :):)

Skomentuj

