#278. „Dotyk strachu” – Erica Spindler


Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia
składam najserdeczniejsze życzenia!
Oby ten czas był spędzony w Rodzinnym gronie,
przyniósł spokój ducha, radość i miłość!

_________________________________________________________________

„Dotyk strachu”


Tytuł: „Dotyk strachu”
Autor: Erica Spindler
Wydawnictwo: Mira
Liczba stron: 496
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-238-9178-9
Ocena: 8/10
Data przeczytania: 22 grudnia 2012

Erica Spindler jest znaną i często nagradzaną, amerykańską pisarką specjalizującą się w kryminałach i thrillerach z wątkami romantycznymi. Książka „Dotyk strachu” znana niektórym czytelnikom pod tytułem „Tylko chłód” zdobyła prestiżową nagrodę Daphne du Maurier Award. „Dotyk strachu” był również jedną z 10 książek, które umieściłam na swojej liście „Zbrodniczych zapowiedzi”.

Harlow Anastazja Grail miała wszystko, czego tylko dusza zapragnie do czasu, gdy jako trzynastolatka została porwana razem z młodszym kolegą przez nianię, jej pomocniczkę i prowodyra pomysłu – Kurta. Od tej pory jej życie stało się koszmarem. Cudem udało jej się uciec od porywaczy, jednak poświęcone zostało życie jej kolegi oraz jej palec, wysłany do jej rodziców z ostrzeżeniem.
Po 23 latach od porwania nie ma Harlow. Jest za to Anna North, pracująca w kwiaciarni pisarka trzymających w napięciu i mrożących krew w żyłach thrillerów i horrorów. Jednak Anna North nigdy nie zapomniała o wydarzeniach z przeszłości, co więcej dalej przeraźliwie boi się myśli, że Kurt może dokończyć swoje dzieło i zemścić się na niej, za to, że uciekła i udaremniła jego próbę zdobycia gigantycznego okupu. Nagle życie Anny North znowu jest zagrożone. W Nowym Orleanie pojawia się tajemniczy morderca, giną kolejne kobiety, na dodatek jej nastoletnia „młodsza siostra” znika bez śladu, a jej znajomi zostają obdarowani jedną z jej powieści oraz tajemniczą notatką. Anna czuje się osaczona. Na ratunek przybędzie jej przystojny policjant Quentin Malone. Ale czy uda im się złapać mordercę nim będzie za późno? I czy jest nim Kurt, czy może ktoś zupełnie inny?

Na uwagę zasługuje przede wszystkim kreacja głównej bohaterki – Harlow Anastazja Grail, później znana jako Anna North to kobieta, która całe swoje życie musiała zmienić, jednak nie mogąc zapomnieć o wydarzeniach z przeszłości. Zdrada niani, porwanie, śmierć bliskiego kolegi oraz odcięty palec wypaliły głębokie piętno na jej psychice oraz zdystansowały ją w stosunku do innych ludzi. Czy będzie w stanie otworzyć się na rosnące w niej uczucie do policjanta Quentina Malone’a?

Erice Spindler nie można zarzucić, że jej książki są nudne, bez akcji czy też, że jej bohaterowie są kiepsko wykreowanymi postaciami. Wręcz przeciwnie – jej powieści są jednymi z najlepszych w gatunku, łączą w sobie wszystkie elementy trzymającego w napięciu thrillera, uzupełniając go o wątek romantyczny, który z pewnością docenią wszystkie czytelniczki. Bohaterowie są niczym żywi, czytelnik wręcz nawiązuje z nimi emocjonalną więź kibicując im do samego końca. A jaki to będzie koniec musicie sprawdzić sami! :)

„Dotyk strachu” to świetny thriller romantyczny, który polecam w szczególności miłośnikom gatunku. Na pewno się nie zawiedziecie. Jest to również kolejna książka tej amerykańskiej pisarki, którą miałam okazję czytać i mam ochotę na więcej! Idealna lektura na długie, mroźne, zimowe wieczory! Polecam!

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Harlequin/Mira

Otagowane:, ,

25 thoughts on “#278. „Dotyk strachu” – Erica Spindler

  1. Ewa Książkówka 22 Grudzień, 2012 o 20:32 Reply

    Ta autorka robi niezłą furorę na blogach. Co rusz widzę jej nazwisko w recenzjach. :)

  2. Isadora 22 Grudzień, 2012 o 20:45 Reply

    O, czegoś takiego właśnie mi trzeba!
    Pozdrawiam przedświątecznie :-)

  3. NinaX 22 Grudzień, 2012 o 21:43 Reply

    O, widzę że to książka idealnie dla mnie :) Bardzo dobra recenzja :) Wesołych Świąt!

    • miqaisonfire 23 Grudzień, 2012 o 10:11 Reply

      @Ewa Książkówka: to prawda :) Polecam serdecznie.
      @Isadora: w takim razie po raz kolejny polecam i również pozdrawiam przedświątecznie!
      @NinaX: dziękuję :) Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

  4. Ambrose 22 Grudzień, 2012 o 23:18 Reply

    Romans z dreszczykiem strachu. Może warto zapakować tę książkę do świątecznej paczki :)

  5. cyrysia 23 Grudzień, 2012 o 07:03 Reply

    Książkę czytałam i bardzo pozytywnie ją wspominam. Zresztą lubię niemal wszystkie dzieła pani Spindler.

  6. kasandra_85 23 Grudzień, 2012 o 07:32 Reply

    Lubię książki tej autorki, więc z chęcią przeczytam „Dotyk strachu”, jeżeli wpadnie mi w ręce:)

  7. Ewa 23 Grudzień, 2012 o 08:16 Reply

    Chętnie przeczytam o ciężkich przeżyciach bohaterki. ;)

    • miqaisonfire 23 Grudzień, 2012 o 12:13 Reply

      @Ambrose: a może warto :-) Polecam!
      @Cyrysia: to tak jak i ja. Cieszę się, że Tobie również się ona podobała.
      @Kasandra_85: w takim razie polecam Twojej pamięci :)
      @Ewa: z pewnością książka przypadnie Ci do gustu. Polecam serdecznie! ;)

  8. Ew 23 Grudzień, 2012 o 11:07 Reply

    Książka ciekawa, nie powiem. Poza tym okładka – według mnie – jest nieziemska. Uwielbiam podobne klimaty. Z pewnością niebawem przeczytam. Tylko trzeba wpierw ją nabyć. :)

  9. Immora 23 Grudzień, 2012 o 11:31 Reply

    Thriller romantyczny brzmi niezbyt w moim stylu, ale może warto spróbować :)

  10. Buffy1977 23 Grudzień, 2012 o 13:23 Reply

    Bardzą lubię książki tej autorki – mimo, że po części są romansami. Tej jeszcze nie czytałam, ale nie omieszkam obczaić:)
    Dziękuję za życzenia i również życzę Wesołych Świąt!

  11. S. 23 Grudzień, 2012 o 15:28 Reply

    Właśnie od książek tej Pani mam zamiar bliżej zapoznawać się z kryminałami, bo wydają się o wiele lżejsze od typowych przedstawicieli tego gatunku.
    Wesołych Świat! :-)

    • miqaisonfire 23 Grudzień, 2012 o 15:32 Reply

      @Ew: okładka jest bardzo fajna, taka tajemnicza :) Cieszę się, że mogłam Cię książką zainteresować i mam nadzieję, że będziesz miała okazję ją przeczytać.
      @Immora: warto, wierz mi na słowo :) Zwłaszcza jeśli lubisz czasem wątki romantyczne i jesteś miłośniczką thrillerów :) Spodoba Ci się.
      @Buffy1977: masz rację – po części są romansami, ale nie takimi ostentacyjnymi :) Tam wątek romantyczny delikatnie przeplata się z trzymającą w napięciu akcją dając rewelacyjny efekt na czytelniczkach :)
      @S.: masz rację! W takim razie polecam serdecznie. Wesołych Świąt!

  12. Natula 23 Grudzień, 2012 o 16:15 Reply

    Tyle dobrego pisze się o tej autorce, że muszę wreszcie zdobyć którąś z jej książek.

    • Starr 16 Maj, 2017 o 10:05 Reply

      Ramiel, vous connaissez le decapant? Ca les fait fuir, croyez-moi. Sinon, derriere la facade, meme craquelee, que resitrate-il? Un mauvais bois qui ne vous chaufferait meme pas le bout des doigts de pied, par mauvais temps…

  13. Miłośniczka Książek 24 Grudzień, 2012 o 10:06 Reply

    chętnie przeczytam :)

    a korzystając z okazji, dziś Wigilia
    zdrowych i wesołych świąt!!!

  14. giffins 24 Grudzień, 2012 o 12:09 Reply

    Czytałam jedną książkę tej pani – pamiętam, że trochę mnie dobiło zakończenie, bo mordercą okazał się być człowiek, którego tak właściwie polubiłam, ale oprócz tego było nieźle :D Chętnie bym jeszcze kiedyś do niej wróciła ^^

    Wesołych Świąt :*

  15. binola 24 Grudzień, 2012 o 12:33 Reply

    Ostatnio czytałam inną książkę tej autorki i coraz bardziej się przekonuję do jej twórczości. Lubię takie thrillery romantyczne, więc niewykluczone, że sięgnę po „Dotyk strachu”. :)
    Marto, chciałabym Ci jeszcze życzyć wszystkiego dobrego na Święta. Wesołych :)

    • miqaisonfire 24 Grudzień, 2012 o 13:59 Reply

      @Natula: koniecznie kochana :) Polecam!
      @Miłośniczka Książek: dziękuję bardzo i Tobie również życzę wspaniałości na te święta! :)
      @Giffins: w takim razie polecam serdecznie, jeśli tylko znajdziesz czas i okazję. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!
      @Binola: wcale się nie dziwię, że Ci się podobają :) Zresztą tak samo jak i mnie. I oczywiście przyjmij moje najserdeczniejsze życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia!

  16. jenah 24 Grudzień, 2012 o 13:23 Reply

    Nie czytałam chyba jeszcze nigdy thrillera romantycznego. Fabuła „Dotyku strachu” brzmi całkiem ciekawie, więc chętnie bym przeczytała.

    Życzę Ci zdrowych i radosnych świąt oraz wspaniałych prezentów pod choinką, a najlepiej całych stosów książek :)

  17. 92ana 24 Grudzień, 2012 o 18:55 Reply

    Tematyka wydaje się ciekawa…

    Wesołych Świąt spędzonych w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
    Zdrowia, szczęścia, spełnienia marzeń.:) Pozdrawiam! :)

  18. ederlezi 25 Grudzień, 2012 o 13:07 Reply

    Ta książka wydaje mi się intrygująca. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale zamierzam w przyszłym roku to zmienić. :)

  19. takitutaki 27 Grudzień, 2012 o 09:16 Reply

    Spindler czytałem tylko Krawe Wino, ale wywarło one na mnie bardzo dobre wrażenie, po Twojej recenzji tym bardziej chyba będę musiał poszukać w bibliotece coś jeszcze tej autorki…choć bardziej zależy mi na thrillerze niż romansie.. ale zobaczymy :P

  20. miqaisonfire 27 Grudzień, 2012 o 10:26 Reply

    @Jenah: mam nadzieję, że mogłam Cię skutecznie zachęcić do sięgnięcia po tę książkę. Polecam serdecznie i dziękuję za życzenia!
    @92ana: jest :) Zwłaszcza jeśli lubisz kryminały. Za życzenia dziękuję i pozdrawiam już po-świątecznie.
    @Ederlezi: skoro jeszcze nie czytałaś nic Spindler, to koniecznie musisz przeczytać :)
    @Takitutaki: o proszę, nie wiedziałam, że i mężczyznom się podobają jej książki :) Polecam serdecznie i mam nadzieję, że znowu Ci się spodoba.

Skomentuj

