#302. „Wycieczka na tamten świat” – Anna Litwinow, Siergiej Litwinow


„Wycieczka na tamten świat”


Tytuł: „Wycieczka na tamten świat”
Autorzy: Anna Litwinow, Siergiej Litwinow
Wydawnictwo: Oficynka
Liczba stron: 314
Data wydania: 2011
ISBN: 978-83-62465-15-6
Ocena: 7/10
Data przeczytania: 23 marca 2013

„Wycieczka na tamten świat” to pierwszy tom przygód Tatiany Sadownikowej, napisany przez Annę i Siergieja Lirwinow. Anna i Siergiej to rodzeństwo bardzo płodnych, rosyjskich pisarzy, którzy są autorami ponad 40 powieści i 4 zbiorów opowiadań, wielokrotnie nagradzanych i bardzo popularnych w ich rodzinnym kraju. Książkę tę wygrałam w konkursie na portalu Zbrodnia w Bibliotece, jednak wzięłam się za jej czytanie wraz z tym, jak pojawił się w księgarniach drugi tom – „Wszystkie dziewczyny kochają brylanty” (który już niedługo będzie recenzowany na moim blogu).

Historia powieści biegnie trójtorowo, z punktu widzenia trzech głównych bohaterów – młodej, seksownej i żądnej przygód Tanii, początkującego dziennikarza Dimy i leniwego lecz ponadprzeciętnie zdolnego Igora lubiącego hazard. Ta niezwiązana ze sobą trójka, zostaje zmuszona do połączenia sił w obliczu niebezpieczeństwa. Tania, Dima i Igor są pasażerami samolotu z Moskwy do Archanielska. Wkrótce zostają oskarżeni o spowodowanie wypadku samolotowego i o bycie terrorystami. W ślad za nimi wyruszy nie tylko milicja czy służby specjalne, ale także niebezpieczna mafia. Czy Tani, Dimie i Igorowi uda się dociec prawy i oczyścić się z zarzutów zanim będzie za późno? I dlaczego mafia poszukuje tej trójki? Sprawdźcie sami!

Każdy rozdział książki to historia widziana oczami innej osoby. Akcja toczy się szybko, nie ma tu miejsca na nudę. Fabuła jest intrygująca, dynamiczna i wciąga już od pierwszych stron książki. Jedna zagadka goni drugą. Robi się bardzo ciekawie i gorąco…
Jedyne, co nie do końca mi się podobało to język, jakby zbyt prosty i banalny.

Tatiana Sadownikowa jest najlepiej wykreowaną postacią tej książki i zarazem jej bardzo mocną stroną. Młoda, piękna, z małym tatuażem pająka na brzuchu, ambitna i żądna przygód 25-letnia pracownica agencji reklamowej nie cofnie się przed niczym. Im niebezpieczniej, tym ciekawiej. Jednak pozostali bohaterowie również są bardzo skrupulatnie przedstawieni, poznajemy ich życie przed katastrofą samolotu i wraz z rozwojem akcji dowiadujemy się o nich nowych informacji. Pokazana zostanie od wewnątrz zarówno mafia jak i skorumpowana milicja… brzmi intrygująco? A to wszystko w klimacie rosyjskiego kryminału! Nie zdradzam już więcej, tylko zapraszam do lektury!

Muszę przyznać, że „Wycieczka na tamten świat” to dobry kryminał, napisany w ciekawym stylu, z wciągającą akcją i zaskakującym zaskoczeniem. Cieszę się, że mam drugi tom przed sobą i mam nadzieję, że mogłam Was zachęcić do sięgnięcia po tę książkę :) Polecam zwłaszcza miłośnikom kryminałów w których dużo się dzieje i nie ma miejsca na nudę.

Otagowane:,

20 thoughts on “#302. „Wycieczka na tamten świat” – Anna Litwinow, Siergiej Litwinow

  1. Antyśka 23 Marzec, 2013 o 17:56 Reply

    Generalnie to nie mój typ literatury, jednak fabuła wydaje się interesująca, a to, że ją polecasz sprawia, że nabieram ochoty. :)

  2. Beatriz 23 Marzec, 2013 o 18:41 Reply

    Okładka wydaje mi się dość tandetna, a i sama fabuła nie zainteresowała mnie na tyle, by poznać tę historię, zwłaszcza, że jest więcej niż 1 tom.

  3. takitutaki 23 Marzec, 2013 o 19:44 Reply

    no to już dopisałem do listy… może sięgnę po nią tym bardziej, że kryminały lubie :)

    • miqaisonfire 24 Marzec, 2013 o 10:18 Reply

      @Antyśka: cieszę się bardzo :) Już niedługo recenzja drugiego tomu, może przypadnie Ci bardziej do gustu.
      @Beatriz: faktycznie może okładka nie jest najlepsza, ale pasuje do klimatu książki.
      @Takitutaki: mam nadzieję, że będziesz miał okazję ją przeczytać :)

  4. barwinka 23 Marzec, 2013 o 20:27 Reply

    Gatunek niekoniecznie mój, ale książka wydaje mi się ciekawa. Z pewnych powodów wydaje mi się, że dobrze bym się przy niej bawiła. Może się skuszę :)

  5. cyrysia 24 Marzec, 2013 o 07:37 Reply

    Do tej pory jeszcze nie czytałam żadnego rosyjskiego kryminału i jakoś się nie moge to tego przełamać. Może kiedyś, ale na chwile obecną spasuje.

  6. Magda K-ska 24 Marzec, 2013 o 07:46 Reply

    Ja jak zwykle zaczęłam od drugiej części. Bardzo mi się podobała, nie była to może jakaś wybitna intryga, ale książkę sie dobrze czytało, wciągała w rozwój wydarzeń. Pierwszą część mam w planach:)

  7. Miłośniczka Książek 24 Marzec, 2013 o 11:12 Reply

    No zobacz, pierwsze słyszę o tej parze autorów, nie wspominając o książce. Jest ona z gatunku, który lubię, zatem jak wpadnie mi w ręce, to poświęcę jej trochę czasu :)

    • miqaisonfire 24 Marzec, 2013 o 11:15 Reply

      @Barwinka: musisz spróbować :)
      @Cyrysia: rozumiem, ale skoro nie czytałaś jeszcze żadnego rosyjskiego kryminału, to może powinnaś spróbować :)
      @Magda K-ska: o proszę! To faktycznie musisz teraz sięgnąć po pierwszą część, skoro druga już za Tobą.
      @Miłośniczka Książek: cieszę się, że mogłam jako pierwsza zapoznać Cię z tą książką. Polecam serdecznie!

  8. kasandra_85 24 Marzec, 2013 o 11:41 Reply

    Pierwszy tom był ciekawy i teraz zaczynam polowanie na drugą część:)

  9. Natula 24 Marzec, 2013 o 14:40 Reply

    Czytałam tą powieść, podobała mi się, ale nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia, dlatego raczej nie przeczytam drugiej części.
    Miłego dnia :-)

  10. AnnRK 24 Marzec, 2013 o 14:54 Reply

    Dotychczasowe spotkania z rosyjskim kryminałem (co prawda nieliczne, ale jednak) uważam za udane, więc może i po ten tytuł kiedyś sięgnę.

  11. Monika 24 Marzec, 2013 o 16:17 Reply

    Lubię dobre kryminały z szybko toczącą się akcją więc to chyba coś dla mnie. A swoją drogą zawsze zastanawiało mnie, jak wygląda takie pisanie książki „na spółkę” :) To rodzeństwo rzeczywiście ma imponujący dorobek.

    • miqaisonfire 24 Marzec, 2013 o 16:25 Reply

      @Kasandra_85: a ja już drugą część mam, więc niedługo recenzja :)
      @Natula: rozumiem :) Na mnie też nie wywarła wielkiego wrażenia, aczkolwiek całkiem dobrze się czytało.
      @AnnRK: w takim razie polecam serdecznie!
      @Monika: faktycznie… ciekawe jak podzielili tę pracę. Czasem wydawało mi się, jakbym czuła dwa osobne głosy w tej powieści…

  12. tom571 24 Marzec, 2013 o 16:57 Reply

    Pierwsze co pomyślałem, gdy spojrzałem na okładkę, że jest to pewnie jakiś romans. Jakież było moje zdziwienie po przeczytaniu recenzji. Kryminał i do tego rosyjski – takiego jeszcze nie czytałem. Już mi się podoba, szczególnie, że ma wielotorową akcjię. Takie książki lubię najbardziej.
    Pozdrawiam.

  13. Paweł 25 Marzec, 2013 o 07:56 Reply

    Lubię kryminały, a też nie miałem okazji czytać wcześniej żadnego rosyjskiego więc muszę się pokusić o tę książkę

  14. S. 25 Marzec, 2013 o 08:25 Reply

    Raczej nie przeczytam. Nie przepadam za kryminałami, a już nie cierpię tworzenia historii przez dwie osoby.

  15. Varia 25 Marzec, 2013 o 09:41 Reply

    pamiętam, że z rok temu książka robiła furorę na blogowym świecie. do dziś nie miałam okazji jej bliżej poznać, ale mam nadzieję, że w końcu się to zmieni.

    • miqaisonfire 25 Marzec, 2013 o 17:20 Reply

      @Tom571: faktycznie okładka nie jest stricte kryminalna :)) Ale cieszę się, że mogłam Cię tym rosyjskim kryminałem zainteresować.
      @Paweł: polecam serdecznie!
      @S.: rozumiem :)
      @Varia: w takim razie życzę Ci byś wreszcie miała okazję ją przeczytać :)

  16. Ambrose 26 Marzec, 2013 o 11:20 Reply

    Ula la la. Widzę, że w książce sporo się dzieje. Narracja rozłożona na 3 osoby to również ciekawy zabieg.

Skomentuj

