#310. „Podstawowe słownictwo angielskie” – Fiszkoteka.pl


Witam w drugiej odsłonie serwisu FISZKOTEKA.PL na moim blogu. Tym razem mam przyjemność zaprezentować Wam kurs podstawowego słownictwa z języka angielskiego. Jeśli po raz pierwszy słyszycie o Fiszkotece, to zapraszam Was do przeczytania mojego postu, który dokładnie tłumaczy na czym polega zabawa i nauka z interaktywnymi fiszkami -> KLIKNIJ TUTAJ.

„Podstawowe słownictwo angielskie” zawiera aż 1723 fiszki wraz z obrazkami słówek oraz zdaniami, które pomagają zrozumieć użycie danego słowa. Fiszki są bardzo ciekawie opracowane, obrazki przykuwają wzrok i pomagają zapamiętać słowa dlatego, że jednocześnie działają dwie półkule mózgu. Co więcej każda z fiszek jest wzbogacona w nagranie mp3, dzięki czemu uczycie się nie tylko pisowni, ale także poprawnej wymowy i podstawowej budowy zdań. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że użycie interaktywnych fiszek sprawdza się świetnie zwłaszcza wśród dzieci. Łącząc naukę z zabawą na komputerze przyswajają wiedzę znacznie szybciej i efektywniej. Co więcej – same chętnie się uczą!

Na Fiszkotece pojawia się pojęcie „Plan na dziś”, co to jest? Jest to system składający się z powtórek, wyznaczonych po to, by utrwalać wiedzę i nie zapomnieć, tego co już się nauczyliście oraz z nowych jednostek, czyli po prostu nowej porcji wiedzy. Najważniejsza jest systematyczna nauka, tylko dzięki regularnej pracy odniesiecie sukcesy i zauważycie diametralną poprawę. System wyznacza użytkownikom ilość fiszek do przerobienia w danym dniu, jednak każdy z Was może sobie zwiększyć lub zmniejszyć ilość fiszek do nauki.

Bardzo podobają mi się statystyki, czyli coś, czego nie znajdziecie w przypadku zwykłych, papierowych fiszek. Tu komputer oblicza Wasze statystyki, które składają się na: procent przerobionych fiszek, a także na procentowy i diagramowy wykaz historii postępu, planu nauki i Waszych odpowiedzi. Dzięki temu możecie na bieżąco monitorować Was postęp.

Oprócz fiszek z języka angielskiego (31237 zestawów), możecie nauczyć się także języka niemieckiego (8470 zestawów), hiszpańskiego (2891 zestawów), francuskiego (2272 zestawów), włoskiego (1931 zestawów), a nawet łaciny czy greki. Na Fiszkotece są także całe kursy językowe, które pomogą Wam szybciej opanować zagadnienia z danego języka. Całą listę języków znajdziecie TU. Ale FISZKOTEKA to nie tylko języki, to także fiszki z przedmiotów humanistycznych, ścisłych i innych. Świetną opcją jest możliwość dodawania własnych fiszek, dlatego w tej chwili w systemie fiszkoteki znajduje się 2.013.354 fiszek oraz 350.923 użytkowników. To liczby, które robią wrażenie, prawda?

Mam nadzieję, że mój wpis zainteresował Was serwisem i zachęcił do nauki języków obcych. Dodatkowym ułatwieniem jest opcja fiszek na komórkę, które można pobrać KLIKAJĄC TU. W tej chwili fiszki na komórkę dostępne są tylko w systemie Android, ale trwają prace nad udostępnieniem fiszek na aplikację iOS dla Iphone’a i Ipada. Polecam serdecznie!

Za możliwość przetestowania fiszek serdecznie dziękuję :

Fiszkoteka

Otagowane:,

17 thoughts on “#310. „Podstawowe słownictwo angielskie” – Fiszkoteka.pl

  1. Ambrose 7 Kwiecień, 2013 o 11:54 Reply

    Patrząc na te wszystkie ułatwienia i wsparcia w nauce języka, aż dziw bierze, jak ludzie kiedyś potrafili okiełznać języki obce nie mając na podorędziu tych wszystkich narzędzi :)

  2. cyrysia 7 Kwiecień, 2013 o 12:26 Reply

    Fajna sprawa. Ja wprawdzie nie uczę się już języków obcych, ale moja bratanica ma z nimi pewien kłopot, więc jej pokaże ową Fiszkotekę. Mam nadzieje, że będzie z niecho chętnie korzystaćć.

  3. Hanna 7 Kwiecień, 2013 o 13:12 Reply

    Fiszki online to coś absolutnie dla mnie! Uwielbiam uczyć się z fiszek papierowych, więc i takie będą dla mnie świetną pomocą :)

    • miqaisonfire 7 Kwiecień, 2013 o 13:37 Reply

      @Ambrose: no nie? :) My mamy takie ułatwienia, a często z nich nie korzystamy z powodu czystego lenistwa.
      @Cyrysia: mam nadzieję, że Fiszkoteka się jej spodoba :)
      @Hanna wiadomo, zawsze można poświęcić chwilę czasu spędzoną przy komputerze na naukę :) Ja dziś wypróbowałam kurs francuski i jest równie ciekawy.

  4. Agata P 7 Kwiecień, 2013 o 13:32 Reply

    Lubię uczyć się w fiszek, ale nigdy nie lubiłam ich ręcznego wypełniania. Taka opcja komputerowa lub na telefon to fajna sprawa. Planuję wypróbować fiszki z języka hiszpańskiego :)

  5. Basia ♥ 7 Kwiecień, 2013 o 17:27 Reply

    Bardzo lubię uczyć się języka angielskiego z fiszek. A fiszki online to bardzo dobry pomysł i chętnie bym z nich skorzystała ;)

  6. Miłośniczka Książek 7 Kwiecień, 2013 o 17:28 Reply

    Chyba naprawdę bliżej przyjrzę się temu serwisowi. Zaczynam się do niego przekonywać :)

  7. Beatriz 7 Kwiecień, 2013 o 19:46 Reply

    Mam wrażenie, że takie serwisy są dobre, ale tylko do podstaw języka, potem zdecydowanie gorzej się sprawdzają.

    • miqaisonfire 8 Kwiecień, 2013 o 08:02 Reply

      @Agata P.: w takim razie Fiszkoteka jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem :) Polecam
      @Basia: takie fiszki są super :) Polecam
      @Miłośniczka Książek: przyjrzyj się, bo warto!
      @Beatriz: w sumie nie wiem, bo na razie sprawdzałam poziom niższy niż mam.

  8. Varia 8 Kwiecień, 2013 o 06:39 Reply

    nareszcie ktoś ma w swojej ofercie szwedzki. może uda mi się w końcu wzbić ze słownictwem ponad poziom 3 letniego dziecka ;)

  9. alison2 8 Kwiecień, 2013 o 10:36 Reply

    Dzis u mnie pojawila sie recenzja angielskiego biznesowego z fiszkoteki, ktory jest calkiem fajny. Jesli chodzi o slownictwo podstawowe, testuje francuski i podoba mi sie nieco mniej. W tym jezyku moim zdaniem automatyczny lektor wypada nieco slabiej. I jakos nie potrafie tego ogarnac, zeby jako nowy material do nauki pojawialy mi sie slowka z tego zestawu, ktory mnie interesuje a nie z gory do dolu. Mimo to i tak wole taka prace z fiszkami niz prace z papierowymi ;-)

  10. kasandra_85 8 Kwiecień, 2013 o 18:29 Reply

    Muszę w końcu powrócić do fiszkowej metody nauki:))

  11. Jenah 9 Kwiecień, 2013 o 03:58 Reply

    Naprawdę bardzo fajna i przydatna sprawa z tym fiszkami :) Nie myślałam o tym, że będę się jeszcze uczyć jakiegoś języka, ale nęcą mnie bardzo te, których jeszcze nie znam :) A i też można poćwiczyć ładnie pamięć, ucząc się słówek np. z hiszpańskiego czy francuskiego. Przyjemne z pożytecznym :)

    • miqaisonfire 10 Kwiecień, 2013 o 12:52 Reply

      @Varia: w takim razie koniecznie musisz przetestować szwedzki :)
      @Alison2: automatyczny lektor? Nie wiedziałam o tym. Nie próbowałam fiszek z angielskiego biznesu, także nie mogę się wypowiedzieć. Zaraz wpadnę przeczytać Twoją recenzję :)
      @Kasandra_85: polecam serdecznie :)
      @Jenah: masz rację :) To naprawdę fajna metoda, wystarczy tylko wygospodarować od 30 min do godziny czasu codziennie i już widać efekty!

  12. ederlezi 9 Kwiecień, 2013 o 11:25 Reply

    Nominowałam Cię do Liebster Award, zapraszam jeśli masz ochotę wziąć udział :)

  13. S. 10 Kwiecień, 2013 o 16:23 Reply

    Coś wspaniałego! Bardzo by mi się takie fiszki przydały.

  14. binola 11 Kwiecień, 2013 o 12:47 Reply

    Takie fiszki to fajna sprawa, zresztą teraz jest tyle ciekawych sposobów nauki języka obcego, że tylko brać się za wkuwanie słówek :)

Skomentuj

