#328. ŚBK – czyli Śląscy Blogerzy Książkowi odsłona 1.


Wybaczcie baner, ja jestem jego godną pożałowania autorką. Godną pożałowania z tego powodu, że nie zdążyłam dorobić polskich znaków (jako że oryginalna czcionka ich nie miała) i w tym czasie dysk w laptopie mi padł, a teraz nie mam photoshopa. Jeśli ktoś chciałby mnie wspomóc, a tym samym i ŚBK, to byłabym wdzięczna :)) miałybyśmy wtedy już baner gotowy!

ŚBK, to nowa inicjatywa, na którą wpadłyśmy z dziewczynami podczas ostatniego spotkania blogerek w Gliwicach. Na pewno jeszcze nie raz będzie o nas głośno, przynajmniej takie są nasze plany! Dziś prezentujemy Kwestionariusz Prousta i nasze odpowiedzi, a teraz zapraszam Was do jego lektury.

1. Główna cecha mojego charakteru?
jestem uparta

2. Cechy, których szukam u mężczyzny?
uczuciowy, romantyk, ale musi być też bardzo męski, poczucie humoru, inteligentny (co za pytanie….)

3. Cechy których szukam u kobiety?
poczucie humoru, zdolność porozumiewania się bez słów, inteligencja

4. Co cenię najbardziej u przyjaciół?
poświęcenie, empatię, poczucie humoru

5. Moja główna wada?
nieustępliwość

6. Moje ulubione zajęcie?
czytanie, słuchanie muzyki, poznawanie języków

7. Moje marzenie o szczęściu?
szczęście kojarzy mi się z wszechogarniającym poczuciem bezpieczeństwa, spokoju i uśmiechem na twarzy

8. Co wzbudza we mnie obsesyjny lęk?
pomijając pająki, to starość i rodzenie dzieci

9. Co byłoby dla mnie największym nieszczęściem?
śmierć bliskiej mi osoby

10. Kim lub czym chciałabym być, gdybym nie był tym, kim jestem?
lekarzem, prawnikiem, bogatym nierobem?

11. Kiedy kłamię
nikt nie wie, że to robię, chociaż czasem się w tym gubię

12. Słowa, których nadużywam?
nie wypada pisać

13. Ulubieni bohaterowie literaccy?
Myron Bolitar, Harry Dresden

14. Ulubieni bohaterowie życia codziennego?
brak
15. Czego nie cierpię ponad wszystko?
przemądrzałych, zadufanych w sobie ludzi

16. Dar natury, który chciałbym posiadać?
czy podróż w czasie lub przewidywanie przyszłości się liczy?

17. Jak chciałbym umrzeć?
(kolejne głupie pytanie) nie chcę umierać, nie teraz i nie mnie o tym decydować, On wie.

18. Obecny stan mojego umysłu?
confused, dizzy (martini bianco <3)

19. Błędy które najczęściej wybaczam?
nie wybaczam! żarcik, najczęściej wybaczam złamane obietnice, przynajmniej ostatnimi czasy zdarza mi się często to wybaczać…

14 thoughts on “#328. ŚBK – czyli Śląscy Blogerzy Książkowi odsłona 1.

  1. finkaa 21 Maj, 2013 o 20:28 Reply

    Gratuluję pomysłu! I podoba mi się ten pomysł z „bogatym nierobem”. Naprawdę! :)

  2. Beatriz 21 Maj, 2013 o 20:52 Reply

    „pomijając pająki, to starość i rodzenie dzieci” – wyjęłaś mi to z ust! Najgorsze, że jak mówię, że nie chcę mieć dzieci, to ludzie kiwają głową i mówią: „jeszcze się w Tobie instynkt macierzyński obudzi”, a ja wiem, że nie, ale nikt tego nie rozumie:/

    Bogatym nierobem nie chciałabym być, bo to nudne :)

  3. Aneczka 21 Maj, 2013 o 21:43 Reply

    Ja na szczęście rodzenie dzieci mam za sobą, ale czeka mnie jeszcze starość. Na razie wolę o niej nie myśleć :) Ciekawe podałaś odpowiedzi :)
    Pozdrawiam :)

    • miqaisonfire 22 Maj, 2013 o 07:01 Reply

      @Finkaa: hehe, dzięki :)
      @Beatriz: mam tak samo! Oczywiście nie wiem, co będzie za 5 czy 10 lat, może faktycznie poczuję ten matczyny instynkt, ale na razie na widok kobiet w ciąży boli mnie brzuch, naprawdę. Dziwne to uczucie, ale widać nie jestem jeszcze gotowa psychicznie do podjęcia się takiej roli. Wiadomo, że bycie bogatym nierobem może być nudne, ale mogłabym wtedy zająć się czytaniem większej ilości książek, wysypianiem się i może bym nawet sama jakąś książkę napisała? :)
      @Aneczka: dziękuję bardzo! :) Pozdrawiam!

  4. Isadora 22 Maj, 2013 o 05:16 Reply

    Ależ jesteśmy pamiętliwe! Ale dzięki temu przynajmniej nie dajemy się łatwo nabierać:)
    Pozdrawiam serdecznie!

  5. cyrysia 22 Maj, 2013 o 05:25 Reply

    Rewelacyjne wypowiedzi. Tak sobie je czytałam i stwierdziłam, że w 3/4, to moje słowa ;-)Też jestem uparta, szukam w mężczyznach romantyzmu i poczucia humoru i tej swoistej więzi, u przyjaciół cenię to, co ty. Obsesyjny lęk również wzbudzają we mnie pająki, starość i rodzenie dzieci. Chciałabym także zostać bogatym nierobem i nie cierpię przemądrzałych ludzi. Widać mamy podobne spojrzenie na świat :-)

  6. Marta 22 Maj, 2013 o 05:25 Reply

    Widzę, że pająki nie tylko mnie prześladują :) Bogaty nierób mnie rozbroił i chyba też odnalazłabym się w tej roli :p

  7. awiola 22 Maj, 2013 o 08:23 Reply

    Ja też boję się starości. Fajna akcja.

    • miqaisonfire 22 Maj, 2013 o 11:09 Reply

      @Isadora: no tak! :)
      @Cyrysia: dziękuję bardzo hehe :) I cieszę się, że jesteśmy do siebie tak podobne.
      @Marta: wtedy miałabym wreszcie czas na poświęcenie się sportowi, pisaniu i czytaniu w większej ilości… ach i te wakacje nad błękitnym morzem, czy oceanem… mogłabym wtedy studiować dla przyjemności, a nie stresując się każdym kolosem.
      @Awiola: dziękujemy!

  8. Agnieszka Perzka 22 Maj, 2013 o 10:32 Reply

    Hi hi… ja też cierpię na arachnofobię. Wizja starości również mnie przeraża (mam do niej o wiele bliżej niż Ty) Boję się niemocy, nie wyobrażam sobie być niedołężną staruszką. Ja funkcjonuję na zasadzie „cały dzień w biegu”
    Ech… za przemądrzałymi ludźmi też nie przepadam:)
    W wielu miejscach moje odpowiedzi pokrywają się z Twoimi!!

  9. Julia Orzech 22 Maj, 2013 o 16:13 Reply

    Oj te pająki:) Ja wprawdzie o nich nie wspomniałam, ale trzęsę się na samą myśl:) Wiesz, że chyba wszystkie Marty są uparte? Ja strasznie:)

  10. Ambrose 23 Maj, 2013 o 10:45 Reply

    Wychodzi na to, że połowa ludzkości boi się pająków oraz starości i jest uparta :)

    Zabawne wariacje na temat tego, do czego może prowadzić paniczny wręcz lęk przed starością przedstawił Mariusz Sieniewicz w swojej książce „Rebelia”. Serdecznie polecam tę lekturę. Może dzięki niej nieco łaskawszym okiem spojrzymy na ten nieuchronny proces, który czeka każdego z nas – a przy tym przekonamy się, że nowa polska proza ma się naprawdę dobrze :)

  11. iszkicownik 23 Maj, 2013 o 18:36 Reply

    Gratuluję inicjatywy !

  12. kasjeusz 23 Maj, 2013 o 18:59 Reply

    A ja się pająków nie boję. ;) Starości jako takiej też nie, to raczej choroby wieku podeszłego mnie przerażają. Dlatego moja odpowiedź na pytanie szesnaste brzmiałaby: samoregeneracja albo uzdrawianie. :)

    Dzięki za możliwość bliższego poznania!

Skomentuj

