368. ¿Español? Sí, gracias numer 23 – recenzja.


„¿Español? Sí, gracias”

Jakiś czas temu opublikowałam wpis na temat Wydawnictwa Colorful Media oraz na temat magazynów, które publikują. Są to magazyny do nauki języka obcego, a moim ulubionym jest Français Présent. Ale po licznych odzewach z Waszej strony postanowiłam zrecenzować inny magazyn tego wydawnictwa. Czas na intensywną naukę języka hiszpańskiego!

Co wyróżnia te magazyny spośród niewielu innych dotyczących nauki języka obcego?
Są tworzone we współpracy z obcokrajowcami, profesjonalistami w danej dziedzinie. Artykuły są wybierane w bardzo skrupulatny sposób dzięki czemu znajdą się i najnowsze wiadomości ze świata, historia, polityka, szeroko pojęta kultura i ciekawostki. Do wybranych artykułów dołączone zostają kody, które upoważniają do pobrania z TEJ STRONY pliku mp3 – nagranie można odsłuchać na komputerze, zgrać na odtwarzacz mp3 czy płytkę do auta. Nauka języka obcego jeszcze nigdy nie była tak prosta!

A co w najnowszym numerze?
Dużo, dużo zdjęć i interesujących artykułów, a ponadto ogromna ilość nowego słownictwa, będzie też bardzo smakowicie, ale przechodząc do konkretów… Na początek wprowadzeniu zawierającym 6 krótkich notatek z różnych dziedzin. Ale to tylko na rozgrzewkę, teraz pora na danie główne.

NOTICIAS

A tu o hiszpańskiej stolicy gastronomii – Burgosie, uroczym mieście w północnej Hiszpanii, położonym na skraju Mesety Iberyjskiej nad rzeką Arlanzón, w regionie Kastylia i León. Dlaczego jest uznane za stolicę gastronomii? Ten artykuł możecie wysłuchać pobierając go w formacie mp3.

TEMA ESPECIAL
Tym razem tematem specjalnym będzie licząca sobie trzy strony publikacja poświęcona „Las hermanas Koplowitz”, czyli o siostrach Alicii i Esther Koplowitz oraz ich pracy charytatywnej.

CULTURA
A tu muzycznie, czyli tak jak lubię. Jeśli nie znacie, to będziecie mieli okazję bliżej poznać sylwetkę i twórczość znanego hiszpańskiego piosenkarza, autora tekstów i kompozytora José Miguel Conejo Torres znanego pod pseudonimem artystycznym Leiva. Poniżej jedna z jego piosenek.

SOCIEDAD
W tym dziale pojawią się aż 4 ważne społecznie tematy. Pierwszy z nich dotyczyć będzie aktywnej formy protestu nazywanej „el escrache”. Co to jest i dlaczego jest to kontrowersyjna działalność? Możecie przeczytać albo wysłuchać pobierając plik mp3. Następnie bardzo ciekawa publikacja na temat księżnej Alby, arystokratki hiszpańskiej, o kontrowersyjnym wyglądzie, również z możliwością do odsłuchania w formacie mp3. Kolejny artykuł porusza trudny temat. Opisuje on historię Alici Esteve. Kim jest ta kobieta i jaka jest jej historia? Na pewno jesteście ciekawi! I ostatni artykuł z tego działu, który liczy sobie aż cztery strony i poświęcony jest diecie śródziemnomorskiej, ach… jakie piękne zdjęcia wraz z przepisami na smakowite potrawy. Dodatkowo można pobrać słowa do piosenki „Mediterráneo” Joana Manuela Serrata.

HISTORIA
Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat operacji „Flecha Rota”, to ten artykuł na pewno przypadnie Wam do gustu. A żeby sprawdzić swoją wiedzę można skorzystać z gotowego konspektu pracy dla nauczyciela.

IDIOMA
Jeden z ciekawszych artykułów dotyczących języka. Dodatkowo coś o regule dotyczącej używania si / sí w języku hiszpańskim. Także w wersji mp3.

VIAJES
Pora na podróże. Gdzie tym razem chcielibyście się wybrać? Być może na Ibizę, piękną stolicę imprez? Jeśli tak, to ten reportaż na pewno się Wam spodoba. Polecam lekturze lub odsłuchaniu (najlepiej na leżaku).

COCINA
A na koniec coś pysznego! Przepis na „ensalada campera”. Smacznego!

PRÁCTICA
Czyli najważniejsze! :) Tym razem cztery różne zadania, które sprawdzą Twoją wiedzę i pomogą w nauce.

To już niestety wszystko. Mam nadzieję, że udało mi się skutecznie zachęcić Was do lektury tego magazynu. Obiecuję, że Wasza nauka z ¿Español? Sí, gracias będzie o wiele przyjemniejsza, a co za tym idzie – łatwiejsza!

Tytuł: ¿Español? Sí, gracias
Wydawnictwo: Colorful Media
Liczba stron: 34
Dwumiesięcznik nr: 23 sierpień/wrzesień
Cena: 10,50 zł
Do kupienia: w salonach sieci Empik, salonikach prasowych InMedio, Relay, Kolporter i Ruch oraz w księgarniach językowych (np. sieci Omnibus, Polanglo, Bookland)
Możliwość prenumeraty i kupna przez internet: kliknij tu

Otagowane:

29 thoughts on “368. ¿Español? Sí, gracias numer 23 – recenzja.

  1. giffins 6 Sierpień, 2013 o 18:04 Reply

    Mam zamiar kiedyś nauczyć się hiszpańskiego, ale najpierw francuski :) Właśnie czytam „Francais Present” i jestem zachwycona. Mam nadzieję, że „Business English Magazine” jest równie dobry :))

  2. naPIĘKNEJ 6 Sierpień, 2013 o 18:11 Reply

    Bardzo ciekawy magazyn. Interesujące działy. Język hiszpański jest akurat tym językiem, który od dosyć dawna chodzi mi po głowie. Tylko ciągle jakoś nie mogę się za niego zabrać. No ale mam nadzieję, że to się w końcu zmieni, wówczas przypomnę sobie o tym dwumiesięczniku:)

  3. Ewa Książkówka 6 Sierpień, 2013 o 18:22 Reply

    Na studiach chodziła mi po głowie nauka tego języka, ale jakoś gdzieś sobie poszła… ;)

    • miqaisonfire 6 Sierpień, 2013 o 18:32 Reply

      @Giffins: ja Francais Present już prawie przeczytałam :) Jeszcze parę artykułów. Najlepiej czytać na głos. A Business English Magazine też mam w planach.
      @naPIĘKNEJ: nie wolno się długo wahać z nauką języka, z wiekiem jest trudniej :) Teraz są wakacje, więc warto spróbować!
      @Ewa Książkówka: nie poddawaj się :) Nigdy nie jest za późno.

  4. archer 6 Sierpień, 2013 o 18:31 Reply

    ooo a ja właśnie mam plan nauki hiszpańskiego :)

  5. Ewa 6 Sierpień, 2013 o 18:37 Reply

    Uwielbiam hiszpański, bo kojarzy mi się z dzieciństwem i różnego rodzaju telenowelami, które wraz z mamą oglądałyśmy. ;) Oj, bardzo chciałabym się nauczyć tego języka. ;)

  6. Monika Foit 6 Sierpień, 2013 o 18:55 Reply

    Od dziecka marzyłam o tym, by nauczyć się hiszpańskiego. Obecnie uczę się angielskiego i francuskiego, więc nie zawsze mam czas albo ochotę, by zajrzeć do jakiegoś podręcznika lub skorzystać z jakiegoś kursu. Uwielbiam ten magazyn ze względu na to, że można w nim przeczytać wiele ciekawych rzeczy i nauczyć się przy okazji nowych słówek. To, że nie znasz gramatyki nie stanowi większego problemu w ogólnym rozumieniu tekstu. To wręcz motywuje cię do pracy. Dodatkowym atutem są te nagrania- ślęczenie nad symbolami fonetycznymi jest piekielnie nudne, lepiej skorzystać z odsłuchu lub posłuchać muzyki (dzięki tej recenzji odkryłam nowego wykonawcę!). Lubię rubrykę Historia- strasznie ucieszył mnie artykuł o Izabeli Kastylijskiej. Przegapiłam ostatni numer tego magazynu,ale jak tylko uporam się z Business English, to zabiorę się za szlifowanie hiszpańskiego ;P

  7. Nika 6 Sierpień, 2013 o 19:12 Reply

    Dobra rzecz, żeby nie tylko nauczyć się języka, ale także wielu aspektów z kultury danego kraju. Jak natrafię, z pewnością sięgnę po ten magazyn! ;)

    • miqaisonfire 6 Sierpień, 2013 o 19:28 Reply

      @Archer: to polecam lekturę tego magazynu :) Na pewno wspomoże naukę i urozmaici.
      @Ewa: ja znowuż wolę inne języki, ale skoro pałasz takim sentymentem do tego języka to powinnaś koniecznie zacząć się go uczyć. Na pewno byłoby Ci łatwiej niż gdybyś miała uczyć się z musu języka, którego nie lubisz.
      @Monika Foit: super Monia :) Mam nadzieję, że już niedługo Twój hiszpański będzie tak dobry jak francuski :) Trzymam kciuki!
      @Nika: tak, to prawda. Tu jest cała otoczka, najważniejsze informacje, ciekawostki… wszystko! Także wiedzę przyswaja się zarówno z zakresu języka, jak i wiedzy ogólnej danego kraju.

  8. Paweł 6 Sierpień, 2013 o 19:31 Reply

    Ja chciałbym dowiedzieć się czegoś o niemieckim, bo nie znam hiszpańskiego.

  9. Paulaaaa 6 Sierpień, 2013 o 20:15 Reply

    Hiszpański to teraz mój priorytet ;) Z magazynami mam zamiar zacząć ćwiczyć angielski, który już całkiem przyzwoicie znam i ciągnąć w górę poziom znajomości hiszpańskiego. Marzy mi się też, by pewnego dnia zrozumieć „Deutsch Aktuell”, ale trochę potrwa, zanim rzeczywiście będę wstanie to zrobić ;)

  10. Basia Pelc - Czytelnia 6 Sierpień, 2013 o 20:23 Reply

    Chciałabym znać ten język! Może kiedyś się zacznę uczyć…:D

    • Jonnie 16 Maj, 2017 o 11:19 Reply

      I laughed during numerous sad parts as well.. not because I didn’t find them sad, but rather because of the people around me bawling unbcrtnollaoly (and might I mention, quite loudly).

  11. Antyśka 6 Sierpień, 2013 o 20:38 Reply

    Właśnie zamówiłam po 3 ciekawsze, według mnie, numery English Matters i Deutsch Aktuell. Staram się podciągnąć w tych językach. Jak to coś da to sięgnę po inne :)

    • miqaisonfire 7 Sierpień, 2013 o 05:58 Reply

      @Paweł: mówisz masz :) Niedługo na blogu pojawi się wpis o magazynach z języka niemieckiego.
      @Paulaaaa: to trzymam kciuki, by Twoja nauka z magazynami szła jak najlepiej i najszybciej :)
      @Basia Pelc – Czytelnia: spróbuj! Nic nie tracisz.
      @Antyśka: English Matters jest naprawdę fajnym magazynem :)

      • Antyśka 7 Sierpień, 2013 o 08:28

        Mam nadzieję ;)

  12. cyrysia 6 Sierpień, 2013 o 20:48 Reply

    Ciekawy magazyn, ale nie dla mnie, gdyż słabo znam języki obce a już hiszpański, to w ogóle.

  13. Dosiak 7 Sierpień, 2013 o 04:16 Reply

    Wydaje mi się, że kupiłam kilka numerów i byłam całkiem zadowolona z tego magazynu jednak później jako o nim zapomniałam. Czas wrócić do tej formy nauki :)

  14. alison2 7 Sierpień, 2013 o 05:04 Reply

    Chyba przy okazji ostatniego wpisu na temat tych czasopism wspominałam że sama póki co znam tylko angielski biznesowy ale bardzo go sobie chwalę. Cieszę się że już niedługo będę mogła przetestować inne tytuły i wiele sobie po nich obiecuję. Hiszpański jest prawdpodobnie na za wysokim poziomie jak dla mnie ale może z czasem… ;-) Swoją drogą nie wiedziałam że interesuje Cię również hiszpański :-)

  15. Maialis 7 Sierpień, 2013 o 08:19 Reply

    Chętnie bym zaczęła moją przygodę z tym językiem, ale na razie pochłania mnie jakże egzotyczny słowacki ;)

    PS. U mnie trochę książek na sprzedaż

    • miqaisonfire 11 Sierpień, 2013 o 11:11 Reply

      @Cyrysia: rozumiem :)
      @Dosiak: zapraszam do nauki!
      @alison2: hiszpański, przyznam szczerze, interesuje mnie trochę mniej niż francuski i żałuję, że np. nie mają w swojej ofercie włoskiego, bo ten język mam zamiar w niedługiej przyszłości poznać :) Ale zrecenzowałam hiszpański, bo dużo osób o to pytało, gdy kiedyś recenzowałam francuski po raz pierwszy.
      @Maialis: o proszę :) Mój chłopak natomiast uczy się czeskiego i chorwackiego.

  16. awiola 7 Sierpień, 2013 o 09:09 Reply

    Chyba się zacznę uczyć hiszpańskiego!

  17. tommyknocker 7 Sierpień, 2013 o 09:32 Reply

    -offtopic – Miqaisonfire, proszę o kontakt w sprawie nagrody – wyniki są na stronie :)

  18. Agnieszka Perzka 7 Sierpień, 2013 o 21:39 Reply

    Pięknie wydane gazety i na pewno bardzo pomocne w nauce języka w tym przypadku hiszpańskiego. Raczej dla mojego syna, a nie dla mnie. Szkoda, że w najbliższym czasie nie wrócę do nauki języka, w moim przypadku angielskiego:)

  19. takitutaki 8 Sierpień, 2013 o 06:20 Reply

    hiszpański to jezyk do którego kiedyś siadłem.. i w rosetta stone (bardzo polecam ten program do nauki językó) zainstalowałem… aczkolwiek jakoś mi przeszło.. i czasu mało.. a gazeta wygląda ciekawie…

    • miqaisonfire 11 Sierpień, 2013 o 11:14 Reply

      @Awiola: te magazyny do tego zachęcają, prawda ?
      @TommyKnocker: ale się cieszę!! :))
      @Agnieszka Perzka: dlaczego nie? Wróć do angielskiego!
      @takitutaki: trzeba sobie wygospodarować dziennie pół godziny na naukę języków obcych i już po miesiącu będą pierwsze efekty.

      • takitutaki 11 Sierpień, 2013 o 12:09

        hmm może przeprowadzę taki eksperyment :)

  20. Wiki 11 Sierpień, 2013 o 11:10 Reply

    Bardzo lubię hiszpański, uczyła się go przez kilka lat. Ale na razie nie mam czasu na czytanie magazynów. Będę go jednak miała na uwadze :)

  21. finkaa 13 Sierpień, 2013 o 09:14 Reply

    Brzmi zachęcająco, tym bardziej, że ostatnio z moją motywacją bardzo krucho. Zaczynam wymyślać różne powody, dla których nie mogę się uczyć, a to najkrótsza droga do porażki.

Skomentuj

