#390. „Po drugie dla kasy” – Janet Evanovich


„Po drugie dla kasy”


Tytuł: „Stephanie Plum: Po drugie dla kasy”
Seria/tom: Stephanie Plum / 2
Autor: Janet Evanovich
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 415
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-7574-764-5
Ocena: 8/10
Data przeczytania: 7 lipca 2013

Janet Evanovich to znana i ceniona na całym świecie amerykańska pisarka powieści kryminalno-sensacyjnych. Sławę przyniosła jej seria książek o Stephanie Plum, niepokornej łowczyni nagród. Książki Evanovich zapewniają świetną rozrywkę i dreszczyk emocji, ale także bawią i podnoszą na duchu. Czytają je kobiety i mężczyźni.

Po drugi tom Stephanie Plum sięgnęłam już z Wydawnictwa Fabryka Słów dzięki uprzejmości Archer. Po tym jak zawiodłam się na tłumaczeniu, które zaserwowało swoim czytelnikom Wydawnictwo Amber, postanowiłam kontynuować lekturę tej serii z Fabryką Słów.

Witajcie w Grajdole, robotniczej dzielnicy Trenton. Stephanie szuka NS-a, niejakiego Kenny’ego Mancusa, który wpłacił kaucję za pośrednictwem firmy poręczycielskiej jej kuzyna Vincenta Pluma, jednak nie stawił się na rozprawie w sądzie. Ponieważ Steph jest łowczynią nagród, jej zadaniem jest dostarczenie na posterunek policji Mancusa, który tak się składa, jest spokrewniony z Joe Morellim, seksownym policjantem i kolegą z dawnych lat. Ponieważ Stephanie jest nowicjuszką w tej branży, prosi o pomoc kolejnego seksownego mężczyznę, wygę w tym fachu – Komandosa. Pomocną dłoń wyciągnie do niej także kobieta – ekscentryczna Lula, nowa pracownica Vinniego, którą Stephanie kiedyś poznała w szemranej dzielnicy, gdzie ta pracowała jako prostytutka do czasu brutalnego pobicia.

„Kiepski z ciebie łowca nagród, ale masz cholerne szczęście, a kiedy pracujesz nad sprawą, to jesteś zawzięta jak pitbull.”

Życie towarzyskie w Grajdole kręci się dzięki domom pogrzebowym, które, paradoksalnie, są miejscem spotkań. Jest to jedno z ulubionych miejsc babci Mazurowej. Pewnego razu Stephanie wybrała się razem z babcią na pewien pogrzeb i została poproszona przez właściciela domu pogrzebowego, Spiro Stivę, o znalezienie 24 trumien, które ktoś mu ukradł z magazynu. Sprawa trumien od początku wydaje się Steph podejrzana. Jak potoczą się jej śledztwa w sprawie schwytania Mancusa i znalezienia trumien? Czy uda jej się rozwiązać zagadkę zanim będzie za późno?

„Cukiereczku, popełnianie błędów to cała twoja kariera.”

Stephanie nie należy do orłów, ale w miarę szybko się uczy i jest zdeterminowana. Zwłaszcza, że musi zapłacić rachunki. Wszyscy stale jej mówią, że jest jak „wrzód na dupie”, jednak to ją wcale nie zniechęca. Zresztą, co tu dużo mówić Steph może zawsze liczyć na pomoc Komandosa i Luli, a i Joe czasem wyciągnie do niej pomocną dłoń.

Kolejna powieść Janet Evanovich jest równie dobra jak poprzednie tomy, które miałam okazję czytać. Wciąga od pierwszych stron i trzyma w napięciu do ostatnich. Nie zabraknie także specyficznego humoru, który momentami rozbawia do łez. Ponieważ Stephanie pracuje nad kilkoma sprawami na raz, w powieści nie ma miejsca na nudę. Powoli też rozwijają się wątki na polu Stephanie-Joe i Stephanie-Komandos.

„Po drugie dla kasy” jest powieścią sensacyjno-kryminalną, która z pewnością przypadnie do gustu kobietom szukającym w literaturze wrażeń. Ponieważ nie czytałam tej serii od początku, a od połowy, drugi tom jest dla mnie 5 częścią przygód Stephanie Plum i mam zamiar dalej kontynuować przygodę z tą szaloną i budzącą od pierwszej strony sympatię łowczynią nagród. Serdecznie polecam!

Z tej serii recenzowałam także:
1. „Po pierwsze dla pieniędzy”
2. „Po szóste nie odpuszczaj”
3. „Szczęśliwa siódemka”
4. „Ósemka wygrywa”

książka przeczytana w ramach Kryminalnego Wyzwania

Otagowane:, ,

21 thoughts on “#390. „Po drugie dla kasy” – Janet Evanovich

  1. Agata P 11 Wrzesień, 2013 o 15:42 Reply

    Za każdym razem jak piszesz o tej serii mam ochotę po nią sięgnąć :) Muszę sobie zapisać nazwisko autorki, gdy będę szła do biblioteki następnym razem.

  2. cyrysia 11 Wrzesień, 2013 o 16:52 Reply

    Słyszałam o tej serii wiele dobrego, lecz niestety nie mam teraz czasu na rozpoczynanie nowych cykli, gdy starych jest cała masa.

  3. Sylwia 11 Wrzesień, 2013 o 17:40 Reply

    Pierwszy raz słyszę o tej serii( dopiero zaczynam poznawać wszelkie zakamarki czytelnicze), ale już wydaje mi się ciekawa…szczególnie to łowienie nagród, chyba muszę to przeczytać bo sama jestem taką łowczynią ;)

    • miqaisonfire 11 Wrzesień, 2013 o 19:48 Reply

      @Agata P: koniecznie sięgnij, bo naprawdę warto :)
      @Cyrysia: szkoda :( Serię o Stephanie Plum czyta się błyskawicznie.
      @Sylwia: u Stephanie wygląda to ciut inaczej niż pewnie u Ciebie :D Ale książkę i serię jak najbardziej polecam.

  4. Archer (@maneater81) 11 Wrzesień, 2013 o 20:14 Reply

    w sumie to jestem ciekawa jak bardzo różni się tłumaczenie Amber i Fabryki :)
    cieszę się, że mogłam się troszkę przyczynić do czytania kolejnych części Śliwki
    pozdrawiam cieplutko Imienniczko ;)

  5. Basia Pelc - Czytelnia 11 Wrzesień, 2013 o 20:35 Reply

    pierwsze słyszę, jestem zaciekawiona.

  6. Cassin 11 Wrzesień, 2013 o 20:35 Reply

    Mam wydanie Amber z biblioteki i … właśnie zauważyłam, że pozmieniane tam imiona bohaterów nawet. Przeczytałam z serii tom 1 i 8 (akurat okazały się do siebie podobne, znajomi prześladowcy z części pierwszej w tej kolejnej i podobna sprawa) i seria mi się spodobała. Chętnie poznałabym kolejne części – także w tłumaczeniu Fabryki ;)

  7. KulturkaMaialis 12 Wrzesień, 2013 o 07:23 Reply

    Zastanawiam się, czy się nie skusić na tą serię :)

    • miqaisonfire 12 Wrzesień, 2013 o 07:36 Reply

      @Archer: bohaterowie mają inne imiona i książka pozbawiona jest tego humoru, który sprawia, że nie da się od niej oderwać :)
      @Basia Pelc – Czytelnia: polecam serdecznie :)
      @Cassin: no właśnie! A to jest jednak duża różnica. Mnie się seria bardzo podoba. Czekam na 9 tom z Fabryki Słów w międzyczasie czytając 3 :)
      @KulturkaMaialis: skuś się!

  8. takitutaki 12 Wrzesień, 2013 o 07:35 Reply

    mimo, że wygląda na kobiecą, szczególnie okładką :) to chyba mnie też zainteresuje… w końcu kryminały to coś co lubię :)

  9. Ewa Książkówka 12 Wrzesień, 2013 o 08:06 Reply

    A ja dalej spod byka patrze na tę serię. ;)

  10. Andra 12 Wrzesień, 2013 o 08:38 Reply

    Czy to nie w tej części jest słynna scena z zaciętą trumną? Dawno czytałam tę część i nie wiem czy dobrze kojarzę…

  11. palanee 12 Wrzesień, 2013 o 09:37 Reply

    Idealna na ostatnie dni, w które to strugi deszczu spływają z nieba ;) Z pewnością na poprawę humoru sprawdza się świetnie :)

    • miqaisonfire 12 Wrzesień, 2013 o 11:01 Reply

      @Takitutaki: myślę, że mężczyznom też może się spodobać :)
      @Ewa Książkówka: nie wiem z jakiego powodu Ewuś :)
      @Andra: z zaciętą trumną? Nie wiem czy dobrze kojarzę, bo tam sporo o trumnach było, babcia Mazurowa też namieszała w domach pogrzebowych, a ja czytałam książkę dwa miesiące temu, więc też nie pamiętam wszystkiego ;)
      @Palanee: w rzeczy samej!

  12. Evita 12 Wrzesień, 2013 o 10:20 Reply

    Jakiś czas temu poznałam pannę Stephanie Plum, zaczęłam od ‚Po pierwsze dla pieniędzy’ i mam zamiar kontynuować tę znajomość :) Przygody Stephanie na poprawę humoru nadają się doskonale.

  13. AnnieK 12 Wrzesień, 2013 o 12:03 Reply

    Przeczytałam do tej pory tylko pierwszą część, lecz na razie nie zamierzam czytać kolejnych części.

  14. Simon 12 Wrzesień, 2013 o 12:25 Reply

    Nie dziwię się, że nie słyszalem o tej serii, bo to raczej nie dla mnie :(

  15. marta 12 Wrzesień, 2013 o 16:45 Reply

    nie znam tej serii,ale fajnie sie zapowiada. Poszukam w bibiliotece.

    • miqaisonfire 13 Wrzesień, 2013 o 09:02 Reply

      @Evita: to prawda :) Idealne na takie dni jak teraz – deszczowe i pochmurne.
      @AnnieK: nie spodobała Ci się?
      @Simon: rozumiem :) Na pewno bardziej książki przypadają do gustu kobietom.
      @Marta: poszukaj :)

  16. Sol 12 Wrzesień, 2013 o 18:29 Reply

    Jestem bardzo ciekawa tej serii. Mam nadzieję, że kiedyś ją poznam.

    Pozdrawiam,
    Sol

  17. Marta 13 Wrzesień, 2013 o 05:52 Reply

    Mam pierwszy tom na półce,a le jakoś nie mogę się zebrać do lektury :)

Skomentuj

