#391. Wyniki konkursu z Wydawnictwem MAG + LBA.


Pewnie wszyscy, którzy wzięli udział w konkursie bardzo się niecierpliwią. Kto jest zwycięzcą, kto?!
Przypomnę, że pytanie konkursowe brzmiało:

Wyobraź sobie, że możesz wyśnić sobie sen. Wybierz kolor piórka i opowiedz mi swój zwariowany, bajkowy, romantyczny lub całkowicie pomieszany sen. Jaki on będzie to już zależy od Ciebie.

Przyznam szczerze, że bardzo trudno było mi wybrać osobę, która zasługuje na książkę, ponieważ uważam (i nie kłamię), że każdy wpis konkursowy był bardzo kreatywny, ciekawy i zasługuje na nagrodę główną. Niestety, mam tylko jeden dodatkowy egzemplarz, także po długich dniach namysłu, postanowiłam nagrodzić…

Darth_Morrigan

Oto jej odpowiedź na zadanie konkursowe:

Wybieram czarne pióro – jak wiadomo dzięki klasykowi sf, Frankowi Herbertowi, „strach zabija duszę”, więc obietnica możliwości walczenia ze strachem przemawia do mnie najbardziej. Nie wiem czego się boję tak na prawdę – pająków? Nie sądzę by sen kazał mi walczyć z zastępami przerośniętych kątników i innych tarantul…
Otwieram oczy w wielkim, pustym domu. Wszystkie światła pogaszone, a na zewnątrz mrok, burza. W trwającym sekundę błysku pioruna widzę stojącą koło mnie postać olbrzymiego mężczyzny w zakrwawionym fartuchu, trzymającego siekierę – pamiętam go, w niezliczonych koszmarach z mojego dzieciństwa stał na moim łóżkiem z siekierą wzniesioną do ciosu, sparaliżowana strachem obserwuję jak kuca i otwiera właz do piwniczki, z której wychodzą postacie, które natychmiast rozpoznaję – każdej z nich zawdzięczam niezliczone nieprzespane noce i budzenie się z krzykiem i płaczem w dzieciństwie. Uciekam. Trzaskam za sobą drzwiami, bezskutecznie szukam klucza, by je zamknąć. Serce wali mi jak młotem, słyszę zbliżające się kroki ciężkich butów, biegnę dalej, dom to labirynt pokoi i schodów, zupełnie pusty, a jestem sama, sama, sama… Ejże! Przystaję nagle poirytowana, przecież jestem dorosła, trenuję boks,raz już w prawdziwym życiu obroniłam się przed napaścią, więc czemu zachowuję się jak przerażone dziecko? Mój wzrok przyciąga oparty o kominek łom, chwytam go w obie dłonie i próbuję sobie przypomnieć jakiś dobry tekst, którym w takich sytuacjach rzucają twardzi bohaterowie filmów… I już wiem:
„I’m not locked up in here with you. You’re locked up in here with me.”

Na maila od Zwyciężczyni czekam do czwartku 19.09. W razie nie otrzymania adresu do wysyłki, wybiorę kolejną osobę. Dla mnie każdy z Was jest Zwycięzcą! Mam nadzieję, że poszczęści się Wam w innym konkursie, który już niedługo :)


Już po raz trzeci zostałam nominowana do zabawy Liebster Blog Award, tym razem przez Basię Pelc z Czytelni. Dziękuję bardzo za nominację! Ja nominować nikogo nie będę, bo pewnie większość z Was już brała udział w tej zabawie. Teraz odpowiem na pytania zadane przez Basię!

1. Dlaczego odwiedzasz mojego bloga? Czy jest może coś co podoba Ci się w nim, a jeżeli tak, to co najbardziej? Uważam, że jesteś sympatyczną osobą piszącą dobre recenzje świetnych książek. Sama mówisz, że wolisz ambitniejszą literaturę i taką też u Ciebie na blogu widać. Podoba mi się kolorystka, szablon, czcionkę zmieniłabym na mniejszą, ale to moje zdanie :)
2. Wolisz czytać wieczorami, czy w ciągu dnia? Chyba wieczorami. Wtedy mogę spokojnie położyć się w łóżku i czytać godzinami, bo nikt mi nie przeszkadza.
3. Czy kiedy czytasz, to musisz mieć absolutną ciszę, żeby się skupić, czy jednocześnie potrafisz słuchać muzyki, lub oglądać telewizję? Kiedyś mogłam mieć włączoną muzykę, telewizor, obok ktoś mógł gadać. Teraz już nie.
4. Co dokładnie czujesz podczas czytania książki, którą uznałeś/aś za wspaniałą? Zapiera mi dech w piersi. Dosłownie. Czuję ciarki na rękach. Ale to zdarza się najczęściej podczas czytania kryminałów, sensacji czy thrillerów.
5. Ekranizację jakiej książki chciał(a)byś obejrzeć? Czy została już nakręcona, czy jeszcze nie? Jest sporo takich książek… ciężko wybrać mi jedną.
6. Literaturę którego kraju cenisz sobie najbardziej ? Cenię sobie skandynawskie kryminały, japońskie powieści i amerykańskie thrillery.
7. Wymień swoją ulubioną lekturę szkolną (o ile pamiętasz). „Harry Potter i Komnata Tajemnic”! Haha :) Naprawdę taką mieliśmy. Zaraz potem będzie „Nawiedzony dom”, „Lalka” i „Mistrz i Małgorzata” oraz dramaty Shakespeare’a.
8. Wymień ulubionego polskiego autora/autorkę. Niestety nie mam.
9. Jaką postać literacką cenisz sobie najbardziej? Wiele, nie mogłabym zdecydować się teraz na jedną konkretną.
10. Czym się kierujesz kupując książkę o której nigdy i nigdzie wcześniej nie słyszałeś/aś? Ceną? Promocją? Okładką? Czy zdarza Ci się taki zakup? Wtedy najczęściej gatunkiem, okładką i opisem z okładki oraz ceną :)
11. Jaką książkę teraz czytasz? Czytam kilka na raz… :D

19 thoughts on “#391. Wyniki konkursu z Wydawnictwem MAG + LBA.

  1. Tosia 12 Wrzesień, 2013 o 15:14 Reply

    „Harry Potter” jako lektura? :) Mieliście dobrego polonistę, bo wiedział jak Was zachęcić do czytania :)

  2. cyrysia 12 Wrzesień, 2013 o 15:38 Reply

    Gratulacje dla Darth_Morrigan.
    Ciekawe pytanie i jeszcze bardziej interesujące odpowiedzi. Nie wiedziałam, że potrafisz czytać kilka książek na raz. Ja bym miała z tym wielki problem :-)

  3. Miłośniczka Książek 12 Wrzesień, 2013 o 16:29 Reply

    Gratulacje dla zwyciężczyni :)
    I ciekawe odpowiedzi :) Dobrze jest się dowiedzieć o kimś czegoś więcej :)

  4. Basia Pelc - Czytelnia 12 Wrzesień, 2013 o 17:13 Reply

    Gratulacje!

    Dzięki za odpowiedź – możliwe, że użyję Twojej odpowiedzi na pytanie nr 1, ponieważ specjalnie je stworzyłam, żeby cosik z tym zrobić:)

    Czcionki nie zmienię, bo lubię taką dużą – u Ciebie bym powiększyła:) :D:P
    Jesteś kochana, dzięki za udział w zabawie. Pozdrawiam cieplutko xx.

    • Basia Pelc - Czytelnia 12 Wrzesień, 2013 o 19:18 Reply

      Spoko, spoko Miqa – niedługo w poście wyjaśnię o co mi chodziło. Napisałaś cudnie – dzięki xx. Nie możesz zmieniać czcionki u siebie? – to jakaś masakra:P:D

      • miqaisonfire 13 Wrzesień, 2013 o 07:29

        Niestety wordpress wiele rzeczy swoim darmowym użytkownikom uniemożliwia. Cieszę się, że chociaż mogłam zmienić nagłówek i tło w tle :)

  5. Isadora 12 Wrzesień, 2013 o 17:33 Reply

    Gratulacje dla zwyciężczyni konkursu:)
    Podziwiam, że potrafisz czytać kilka książek na raz, ja nieraz zaczynałam, ale zwykle kompletnie się zafiksuję i muszę je czytać po kolei :/
    Pozdrawiam serdecznie:)

    • miqaisonfire 12 Wrzesień, 2013 o 18:20 Reply

      @Cyrysia: tak potrafię :) I Zawsze pamiętam, co się w danej książce dzieje :)
      @Miłośniczka Książek: dziękuję ;)
      @Basia Pelc – Czytelnia: to nie tak, że to jakiś mankament, coś musiałam wymyślić, a to jedyne, czego mogłabym się przyczepić :) Ja niestety nie mam możliwości zmiany czcionki ani na mniejszą ani na większą. Pozdrawiam!!
      @Isadora: to faktycznie jest czasem pomocna umiejętność, bo jak jedna książka zacznie mnie nudzić, mogę spokojnie sięgnąć po drugą :)

  6. Sol 12 Wrzesień, 2013 o 18:28 Reply

    Też uwielbiam „Mistrza i Małgorzatę”. Genialne dzieło.

    Pozdrawiam,
    Sol

  7. qltura 12 Wrzesień, 2013 o 18:39 Reply

    Gratuluję laureatce :) i też jestem fanką Bułhakowa, pozdrawiam :)

  8. Ambrose 13 Wrzesień, 2013 o 05:03 Reply

    Miałem skromne nadzieje na zwycięstwo, dopóki nie pojawiło się zgłoszenie Darth_Morrigan właśnie, która była moim faworytem. Gratulacje :)

    A co do odpowiedzi, możesz polecić jakieś ciekawe japońskie powieści? Ostatnio zapoznaję się z literaturą z tego regionu, bo znam ją praktycznie tylko za sprawą Murakamiego i Tanizakiego.

  9. Dosiak 13 Wrzesień, 2013 o 06:01 Reply

    Nie umiałabym czytać kilka książek na raz, podziwiam :)

    Dodaję też link do kryminalnego wyzwania. Śmierć letnią porą – Mons Kallentoft http://dosiakksiazkowo.blogspot.com/2013/09/smierc-letnia-pora-mons-kallentoft.html

    Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałam zasady i linki można wklejać pod każdym postem?

    • miqaisonfire 13 Wrzesień, 2013 o 09:00 Reply

      @Sol: naprawdę fajnie się czyta :)
      @Qltura: cieszy mnie to bardzo :) Ja mam teraz zamiar sięgnąć po inne jego książki.
      @Ambrose: tak, Twoje zgłoszenie było równie dobre :) No, ale niestety musiałam wybrać jednego zwycięzcę. A co do japońskich powieści, które czytałam to najwięcej czytałam Murakamiego i jego nazwisko najbardziej utknęło mi w pamięci, ale poszukam w historii na LC innych książek :)
      @Dosiak: tak, linki do recenzji można dodawać obojętnie gdzie :) Ważne by zapisywać i ewentualnie wypisywać się pod tamtym konkretnym postem w dziale Kryminalne Wyzwanie. Dziękuję za pierwszą recenzję!

  10. Skrzat 13 Wrzesień, 2013 o 12:39 Reply

    „Nawiedzony dom” Chmielewskiej? Ja tego nie miałam jako lektury, podobnie zresztą jak HP :D Ech, też nie umiem czytać kilku książek na raz, chyba że na studia lub ewentualnie dwie powieści z dwóch różnych gatunków – lepiej się skupiam i przeżywam emocje :)

  11. Darth_Morrigan 13 Wrzesień, 2013 o 15:15 Reply

    Strasznie się cieszę i bardzo wszystkim dziękuję za mile słowa :]
    P.S. „Lalkę” też uwielbiam.

  12. Ewa Książkówka 15 Wrzesień, 2013 o 09:50 Reply

    Ja jakoś nie lubię czytać kilku książek na raz, więc podziwiam Cię. :)

  13. eyesOFsoul 17 Wrzesień, 2013 o 12:44 Reply

    Gratuluję ! :)))))))

Skomentuj

