#424. „Po trzecie dla zasady” – Janet Evanovich


„Po trzecie dla zasady”


Tytuł: „Stephanie Plum: Po trzecie dla zasady”
Seria/tom: Stephanie Plum / 3
Autor: Janet Evanovich
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 412
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-7574-721-8
Ocena: 8/10
Data przeczytania: 26 listopada 2013

Przyznam szczerze, że już stęskniłam się za Śliweczką, więc postanowiłam wrócić do lektury trzeciego tomu, który rozpoczęłam czytać już jakiś czas temu. Janet Evanovich dołączyła do grona moich ulubionych pisarzy po tym, jak spotkałam się z serią jej powieści sensacyjnych z dużą dawką humoru i romansem w tle. Seria książek opowiadających przygody Łowczyni Nagród, zabawnej amatorki, łatwo pakującej się w tarapaty zdobyła moje serce. Do tej pory w Polsce Wydawnictwo Fabryka Słów wydało 8 książek o Stephanie Plum, a kolejne tomy zapowiedziane są na przyszły rok. Już nie mogę się ich doczekać!

„Był ze mnie twardziel łowca pełną gębą.”

Moses Bedemier, znany szerzej jako Wujaszek Mo, od lat prowadzący sklep z cukierkami, jest sympatycznym starszym panem żyjącym samotnie. Jest także personą powszechnie znaną i cenioną w Grajdole. Nic więc dziwnego, że gdy nie stawił się w sądzie w wyznaczonym terminie, wszyscy sprzysięgają się przeciwko Stephanie, która ma obowiązek dostarczenia tego NS-a policji. Znalezienie wujaszka Mo, okazuje się być niezwykle trudnym zadaniem. Mężczyzna jest miejscową legendą, utożsamiany raczej ze Świętym Mikołajem aniżeli z przestępcą. Na dodatek, po tym gdy Stephanie włamała się do mieszkania Mosesa Bedemiera, zastrzelony zostaje tam atakujący ją mężczyzna, a policja znajduje kilka zamurowanych w ścianę ciał. Czasu ucieka, po Mo nie ma ani śladu, za to są ślady kolejnych ciał zamordowanych dilerów narkotykowych… W co wpakował się ten szlachetny mężczyzna? Czy Stephanie uda się odkryć prawdę?

„Nie chce dostać mandatu. Ponoć gliny czepiają się, gdy coś ci wystaje z bagażnika. Szczególnie, jeśli to trup.”

Stephanie i tym razem będzie musiała stawić czoła niespotykanie skomplikowanej historii kryminalnej – ktoś morduje dilerów narkotyków, a społeczność Grajdoła uważa, że w takim razie jest bohaterem. Czy za tymi mordami stoi Wujaszek Mo? Czy Stephanie wraz z Lulą i niewielką pomocą Komandosa oraz Morelliego dowie się prawdy?

„Oglądałam program o tych komandosach w telewizji – wtrąciła się babcia. – Podobno przez nich psy zachodzą w ciążę.”

W tym tomie Lula nie odstępuje Steph na krok, obie starają się zdobyć miano zawodowych łowców nagród, z bardzo różnym rezultatem. Joe Morelli bezwstydnie wprasza się na obiad, następnie zwodzi i uwodzi Stephanie, potem staje się dziwnie obojętny na jej wdzięki… co jest powodem jego zachowania? Czyżby przeprowadzka i niespotykane u niego zachowanie wskazywały na to, że kogoś ma? Tymczasem Stephanie będzie trenowała u boku Komandosa. Niestety, bieganie czasem będzie kończyło się pączkiem, a nie straconymi kaloriami.

Każdy tom przygód Stephanie Plum czyta się z ogromną ciekawością. Książki Janet Eanovich niezwykle wciągają, nie tylko dzięki zarażającemu humorowi, świetnie skonstruowanym dialogom, czy zaskakującej fabule z wieloma zwrotami akcji – to kreacja głównych bohaterów zasługuje na dużą uwagę. Stephanie daleko jest do ideału, a jej przyjaciółce Luli, to już w ogóle… mimo wszystko to właśnie one są najmocniejszymi stronami tych książek. Mężczyźni są już bardziej wyidealizowani – także czytelniczki tych książek na pewno nie raz chciałby znaleźć się na miejscu Stephanie.

Uwielbiam Śliwkę i chyba nigdy mi się ona nie znudzi. Przede mną jeszcze lektura czwartego i piątego tomu tej serii, także jak widzicie – nie trzeba czytać jej od początku, chociaż najlepiej byłoby właśnie zacząć w ten sposób. Jeśli poszukujecie lekkiej powieści, z ogromną dawką rozbrajającego humoru, z kryminalną zagadką i romansem w tle – ta książka na pewno Was nie zawiedzie. Serdecznie polecam!

Z tej serii recenzowałam także:
1. „Po pierwsze dla pieniędzy”
2. „Po drugie dla kasy”
3. „Po szóste nie odpuszczaj”
4. „Szczęśliwa siódemka”
5. „Ósemka wygrywa”

Książka przeczytana w ramach Kryminalnego Wyzwania oraz wyzwania Z Literą W Tle

Otagowane:, , ,

23 thoughts on “#424. „Po trzecie dla zasady” – Janet Evanovich

  1. Ewa Książkówka 28 Listopad, 2013 o 20:36 Reply

    Świetnie Ci idzie czytanie tej serii. :)

  2. monweg 28 Listopad, 2013 o 20:44 Reply

    Już trzecia część, a ja nadal oczekuję w kolejce w bibliotece :)

  3. monweg 28 Listopad, 2013 o 20:45 Reply

    Kolejna książka do Twojego Kryminalnego Wyzwania http://monweg.blog.onet.pl/2013/11/28/krwawe-wino/

  4. Czytelnia - Basia Pelc 28 Listopad, 2013 o 20:55 Reply

    Lubię jak coś jest napisane z humorem, w sumie chyba jednak to jest fajna seria ;)

  5. Paulaaaa/ Paulina Ch./ YoSoyMorena :D 28 Listopad, 2013 o 21:04 Reply

    Też uwielbiam Śliwkę. Mi do przeczytania został pierwszy i drugi tom xD Czytałam po kolei, ale dopiero od trzeciego :D Co prawda mam już na półce dwa pierwsze, ale zawsze coś innego wyskakuje na pierwszy plan, więc musiałabym wziąć z Ciebie przykład i wreszcie nadrobić zaległości, zanim pojawi się dziewiątka! :D

  6. Dosiak 29 Listopad, 2013 o 05:13 Reply

    Moja pamięć szwankuje i to bardzo. Znów zapomniałam o tej serii, a obiecałam sobie, że poznam przygody osławionej na blogach Śliweczki. Za dużo tych książek do przeczytania jest :P

  7. cyrysia 29 Listopad, 2013 o 08:42 Reply

    Za dużo tomów ma ta seria, więc jednak odpuszczę ją sobie, bo chociaż piszesz, że nie trzeba czytać jej od początku, to jednak wolałabym tak zacząć a niestety teraz nie mam na to czasu.

  8. Jenah 29 Listopad, 2013 o 10:08 Reply

    Przyznam, że ta seria jakoś mnie szczególnie nie interesowała, ale… chyba spróbuję :)

  9. awiola 29 Listopad, 2013 o 10:22 Reply

    Czytałam już o tej serii. Może kiedyś się skuszę.

  10. Wiki 29 Listopad, 2013 o 12:25 Reply

    Czytałam jedynie powieść „Ósemka wygrywa” i mi się podobała. Może kiedyś przeczytam ten cykl od początku ;)

  11. Sylwuch 29 Listopad, 2013 o 14:48 Reply

    Cieszą mnie wszystkie pozytywne recenzje tej serii, ponieważ dwie pierwsze części czekają na mojej półce i wołają, żebym w końcu sięgnęła po nie. :)

  12. Leanne 29 Listopad, 2013 o 15:47 Reply

    Boże, mam pierwszy tom tej serii na półce od wieków i czasami zastanawiam się dlaczego on tam jest. :P Tylko czemu aż tyle tych części? Kiedyś się za to w końcu zabiorę. ;)

  13. Tosia 29 Listopad, 2013 o 17:24 Reply

    Ooo, ostatnio pokochałam tą serię książek :)

  14. Kasia Roszczenko 29 Listopad, 2013 o 17:36 Reply
  15. monalisap 29 Listopad, 2013 o 18:35 Reply

    Super, że miałaś dobrą lekturę :)

  16. Gosia B. 29 Listopad, 2013 o 20:42 Reply

    Książki z tej serii czytałam wiele lat temu ale doskonale pamiętam,ile się przy nich naśmiałam:) Świetne na jesienną chandrę.
    Zostawiam link:
    „Ósme przykazanie”- Anne Holt
    http://gosia72.blogspot.com/2013/11/osme-przykazanie-anne-holt.html

  17. Ola 29 Listopad, 2013 o 21:56 Reply

    Nie czytałam książek z tej serii, ba nawet o niej nie słyszałam, ale jeśli gdzieś znajdę chętnie kupię lub wypożyczę :)

    Tymczasem zostawiam link do ksiązki przeczytanej w ramach „Wyzwania kryminalnego”
    http://feelsometimes.blogspot.com/2013/11/j-chmielewska-kretka-blada.html

  18. Marta 30 Listopad, 2013 o 13:08 Reply

    Świetny był ten tom, chyba najśmieszniejszy :) Muszę je wszystkie skompletować na półce i zacząć czytać od nowa ^^
    I niech już tą dziewiątkę wydadzą…

  19. Ambrose 30 Listopad, 2013 o 15:53 Reply

    Ha, widzę, że śmiało można nazwać Cię fanką wydawniczych serii :) Co rusz piszesz na blogu o kolejnych :)

  20. Sol 30 Listopad, 2013 o 21:54 Reply

    Kurczę, ta seria mnie coraz bardziej ciekawi :)

  21. Kornelia Pikulik 1 Grudzień, 2013 o 10:24 Reply

    Mam w planach tę serię, ale jeszcze żadna część nie wpadła w moje ręce…

  22. palanee 1 Grudzień, 2013 o 10:54 Reply

    I znów robisz ochotę! Aż chyba dzisiaj zamówię sobie pierwszą część. Tak na poprawę nastroju. Może w końcu i ja zostanę fanką Śliweczki? ;)

  23. takitutaki 2 Grudzień, 2013 o 08:05 Reply

    seria wydaje się ciekawa.. może się w końcu zmobilizuję do rozpoczęcia jej :)

Skomentuj

