#437. Italia Mi piace! numer 1 – recenzja


„Italia Mi piace!”

Italianiści – oto coś dla Was!
Gdy poznałam magazyny do nauki języka obcego z Wydawnictwa Colorful Media, jedyne czego po pewnym czasie mi brakowało, to magazynu do poszerzania swojej wiedzy z języka włoskiego. Na szczęście nie musiałam czekać długo, bo już 18 grudnia miała miejsce premiera włoskiego magazynu dla Polaków – Italia Mi piace! (Uwielbiam Włochy!). Strona magazynu: italiamipiace.pl

Głównym celem magazynu Italia Mi piace! nie jest nauka języka włoskiego! Zdziwieni? Prawda jest taka, że trzeba mieć dobrze opanowane podstawy z języka włoskiego, by móc swobodnie czytać przygotowane przez polsko-włoski zespół artykuły. Magazyn jest przeznaczony głównie dla osób posługujących się językiem włoskim na poziomie średnio-zaawansowanym i zaawansowanym. Co więc jest celem tego magazynu? Przede wszystkim poznanie kultury, kuchni, historii, sztuki, mody i obecnej sytuacji Włoch.

Co wyróżnia ten magazyn spośród innych? Ciężko jest znaleźć na polskim rynku magazyny do nauki języka włoskiego. Podręczniki nie spełniają zawsze tej roli w sposób satysfakcjonujący, ponieważ są po prostu nudne. Magazyn Italia Mi piace! to jedyne rozwiązanie, które w sposób mimowolny zmusza czytelnika do nauki – słownictwa, struktur zdaniowych i gramatyki. Dla ułatwienia pracy czytelników Wydawnictwo umożliwia pobranie nagrań mp3 – poszczególne artykuły zostały przeczytane przez native speakerów języka. Pobrać je można z tej strony, wpisujecie tylko kod danego artykułu i pobieracie plik mp3 na komputer. Jest też inna opcja, dla osób, które cenią sobie szybkość, wygodę i najnowszą technologię – kody QR. Skanujecie kody i już macie plik na telefonie, tablecie czy innym urządzeniu :)

Pierwszy numer magazynu Italia Mi piace! kusi niezwykle barwną okładką prezentującą pewne magiczne miejsce we Włoszech. Pewnie niektórzy z Was już wiedzą, co to za miejsce. Liguria – niespotykanie piękny region w zachodniej części Włoch. Idealne miejsce na wymarzone wakacje, prawda? Ale przed wakacjami polecam Wam lekturę artykułu poświęconego Ligurii. Dla leniwych i bardzo rozmarzonych możliwość odsłuchania artykułu za pomocą pliku mp3 do pobrania.

W magazynie znajdują się następujące działy tematyczne: di tutto un po`; persone e stili di vita; società; cultura; lingua; lavoro e innovazione; ambiente; viaggio; ricetta. Łącznie opublikowanych zostało 13 artykułów z czego 5 można odsłuchać.
Nie chcę streszczać tekstów, które znajdują się w tym wydaniu, ale pozwolę sobie zwrócić Wam uwagę na jedne z najciekawszych artykułów, które znalazły się w tym numerze. Czy znacie mężczyznę imieniem Lapo Elkann? Jest to włoski przemysłowiec pochodzenia amerykańskiego, obecnie menadżer w dziale promocji marki FIAT. Z łatwością łączy też włosko-amerykański styl ubioru, a na dodatek jest całkiem urokliwy… Będzie także o filmie Wałęsa. Człowiek z nadziei, ochronie środowiska czy też o sycylijskim renesansie. Oprócz tego trochę o muzyce, książce i filmie oraz trudnościach jakie Włosi mają z budową metra… i wiele więcej ciekawych artykułów dla Italianistów!

Wiadomo Włochy = dobra kuchnia. W tym numerze aż dwa artykuły z tej dziedziny w tym jeden przepis na risotto z dyni (Risotto alla zucca: il piacere dei sapori invernali). Zdjęcie przykładowego risotto z dyni poniżej. Drugim tekstem poświęconym kuchni/gotowaniu (a pierwszym w kolejności) jest artykuł dotyczący gelato Italiano, czyli przepysznych lodów włoskich. Lepiej zjedzcie coś przed lekturą!

Pierwszy numer Italia Mi piace! zrobił na mnie ogromnie pozytywne wrażenie. Ciekawe artykuły, pieczołowicie wyselekcjonowane, piękne, kolorowe ilustracje i dużo przydatnego słownictwa. Z pewnością magazyn ten zdobędzie serca zagorzałych Italianistów. Szkoda tylko, że wychodzi raz na kwartał…

I jeszcze na koniec – coś, co pewne znają już osoby czytujące inne magazyny Colorful Media, czyli konspekt pracy dla nauczyciela. Osobiście korzystam z tego konspektu w ramach sprawdzenia swojej wiedzy, ale na studiach wykładowcy przynoszą nam zadania oparte na artykułach i konspekcie pracy dla nauczyciela, także polecam również jeśli jesteście nauczycielami lub korepetytorami. [Kliknij w obrazek.]

Italia Mi piace! na facebooku!

Tytuł: Italia Mi piace!
Wydawnictwo: Colorful Media
Liczba stron: 34
Dwumiesięcznik nr: 1 styczeń-marzec
Cena: 10,90 zł
Do kupienia: w salonach sieci Empik, salonikach prasowych InMedio, Relay, Kolporter i Ruch oraz w księgarniach językowych (np. sieci Omnibus, Polanglo, Bookland)
Możliwość prenumeraty i kupna przez internet: kliknij tutaj

Otagowane:

20 thoughts on “#437. Italia Mi piace! numer 1 – recenzja

  1. KulturkaMaialis 23 Grudzień, 2013 o 16:18 Reply

    Włoski jest dla mnie tajemnicą, więc raczej się nie skuszę…

  2. Czytelnia - Basia Pelc 23 Grudzień, 2013 o 16:20 Reply

    Uwielbiam kuchnię włoską :)

  3. ruczek 23 Grudzień, 2013 o 16:56 Reply

    Dziękuję za życzenia i wzajemnie! Wszystkiego dobrego, zdrowia, dużo radości i przyjemnie spędzonych chwil :) Wesołych Świąt! :)

    • miqaisonfire 23 Grudzień, 2013 o 17:17 Reply

      @KulturkaMaialis: rozumiem :)
      @Czytelnia Basia Pelc: ja też, chociaż zdecydowanie bardziej smakuje mi… polska hehe :) Ale pizzą nie gardzę nigdy!
      @Ruczek: dziękuję kochana! Pozdrawiam serdecznie.

      Życzę wszystkim czytelnikom bloga spokojnych, radosnych i spędzonych w gronie rodzinnym wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

  4. tom571 23 Grudzień, 2013 o 17:42 Reply

    Język włoski szczególnie mnie nie intryguje. Kuchnia włoska za to jest jedyna w swoim rodzaju i nie mówię tu o pizzy. Zagłębiając się w lokalną kuchnię poszczególnych regionów możemy się ekscytować wieloma potrawami, które pieszczą nasze podniebienia.

    Wesołych Świąt.

  5. Katrin 23 Grudzień, 2013 o 18:16 Reply

    Ooo, dziękuję Ci bardzo za polecenie tego magazynu :) Uwielbiam włoski i łączę z nim swoją przyszłość. Czyli co? Po świętack do Empiku!

  6. Ambrose 23 Grudzień, 2013 o 18:40 Reply

    Tanti auguri di Buon Natale e Felice Anno Nuovo!

    Włoski to co prawda nie moje klimaty, ale same wydawnictwo cenię sobie za English Matters :)

  7. cyrysia 23 Grudzień, 2013 o 18:41 Reply

    Lubię włoską kuchnię ale na powyższy magazyn i tak się nie skuszę, bo ja nawet polskich nie czytam:) Szkoda mi jakoś na to pieniędzy.
    ps. dziękuję za życzenia i wzajemnie życzę Zdrowych, Wesołych świąt!

    cyrysia

    • miqaisonfire 24 Grudzień, 2013 o 09:42 Reply

      @Tom571: to prawda, przecież nie za pizzę i makaron gotowany na 100 sposobów Włosi zyskali miano pionierów w tej dziedzinie.
      @Katrin: ależ nie ma za co :) Szukaj w Empiku, Kolporterze czy kioskach Ruchu, bo czasem w Empiku nie ma niestety, albo już dawno wykupione.
      @Ambrose: ja odkąd zaczęłam uczyć się francuskiego marzył mi się włoski, teraz mam świetny suplement do nauki ;) a najnowszy English Matters też zrecenzuję!
      @Cyrysia: rozumiem :) Dziękuję za życzenia świąteczne.!

      Życzę wszystkim czytelnikom bloga spokojnych, radosnych i spędzonych w gronie rodzinnym wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

  8. Beatriz 23 Grudzień, 2013 o 18:47 Reply

    Włochy to zawsze dobry wybór, nieważne gdzie, jakie miejsce, tam chyba wszędzie jest pięknie. Chciałabym tam mieszkać…

  9. Miłośniczka Książek 23 Grudzień, 2013 o 18:56 Reply

    Dostałam ten magazyn od wydawnictwa. Zupełnie niespodziewanie. I nie wiem, co z nim począć :P Nie znam włoskiego, nie planuję się go uczyć, więc nie wiem, skąd wzięli pomysł, aby mi go podesłać :D

  10. Patrycja.dorota 23 Grudzień, 2013 o 19:30 Reply

    Bardziej byłabym skłonna przeczytać wersję angielską, z włoskim nie miałam nigdy do czynienia. :)

    Pozdrawiam.

  11. bezrobotna.pl 23 Grudzień, 2013 o 20:34 Reply

    Kiedyś wprawdzie uczyłam się włoskiego, ale dziś bliższy jest mi jednak hiszpański :)

    • miqaisonfire 24 Grudzień, 2013 o 09:45 Reply

      @Beatriz: ja niestety miałam okazje zwiedzać Włochy tylko zimą, ale marzy mi się Rzym i Wenecja latem lub wiosną…
      @Miłośniczka Książek: hmmm, ja tak mam z niemieckim, więc pewnie zależy im na tym, byś zaprezentowałam główne tematy i napisała, czy magazyn Ci się podoba :)
      @Patrycja.dorota: angielski magazyn też jest w ofercie tego wydawnictwa. Nawet dwa różne – English Matters i Business English Magazine.
      @Bezrobotna.pl: oj, mnie hiszpański tak bardzo się nie podoba, także zdecydowanie jest u mnie na odwrót ;) Ale szkoda tracić to, co już umiesz!

      Życzę wszystkim czytelnikom bloga spokojnych, radosnych i spędzonych w gronie rodzinnym wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

  12. Mery 23 Grudzień, 2013 o 20:41 Reply

    Cel na 2014 – włoki zacząć porządnie. Książki się kurzą, płyty się kurzą, a czeka mnie trochę pracy. I zapewne po gazetę też sięgnę, bo angielska mi służy.

    Wesołych Świąt, Martusiu!

  13. Agata P 23 Grudzień, 2013 o 22:39 Reply

    Muszę sobie zapisać gdzieś, że następnym razem jak będę w empiku mam kupić ?Espanol? Sí, gracias. Po włosku znam jedynie „buongiorno”, więc na „Italia, mi piace” raczej się nie skuszę.

    Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!

  14. S. 23 Grudzień, 2013 o 23:08 Reply

    Dla mnie także Włoski jest tajemnicą i wolę doskonalić te które rozgrzebałam :-)

  15. kasandra_85 24 Grudzień, 2013 o 09:17 Reply

    Włoski nadal przede mną, ale coraz bardziej ciekawi mnie ten język.
    Pozdrawiam świątecznie:))

    • miqaisonfire 24 Grudzień, 2013 o 09:49 Reply

      @Mery: super cel! Trzymam kciuki, byś wytrwała w nim! Dziękuję za życzenia i wzajemnie!
      @Agata P: rozumiem :) Najnowszy „Espanol” jest już dostępny z tego, co kojarzę, chociaż wychodzi w styczniu :)
      @S.: rozumiem :)
      @Kasandra_85: o, taka postawa bardzo mi się podoba. Zachęcam Cię kochana!

      Życzę wszystkim czytelnikom bloga spokojnych, radosnych i spędzonych w gronie rodzinnym wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

  16. Feliks Baranski 20 Grudzień, 2015 o 10:50 Reply

    Nauka języka obcego i są świetne lekcje. Ludzie budują ich zaufanie, aby poprawić poprzez atrakcyjnych metod zabawy. Jeśli jesteś nauczycielem, należy rozważyć Preply tutaj, Oferty pracy dla Nauczycieli i korepetytorów literatury w Gliwicach http://preply.com/pl/Gliwice/oferty-pracy-dla-nauczycieli-literatura

Skomentuj

