#444. „Pan Przypadek i celebryci” – Jacek Getner


„Pan Przypadek i celebryci”


Tytuł: „Pan Przypadek i celebryci”
Tom/seria: Pan Przypadek i… tom 2
Autor: Jacek Getner
Wydawnictwo: Zakładka
Liczba stron: 234
Data wydania: 2013
ISBN: 978-83-64459-00-9
Ocena: 7/10
Data przeczytania: 3 stycznia 2014

Jacek Getner, polski pisarz, scenarzysta, dramaturg. Autor scenariuszy wielu różnych seriali telewizyjnych (Daleko od noszy, Ale się kręci, Malanowski & Partnerzy) i dialogów do fabularnych gier komputerowych, librett musicalowych i wierszy. Laureat licznych konkursów pisarskich. Z twórczością tego pisarza spotkałam się po raz pierwszy w roku 2012 podczas lektury książki „Dajcie mi jednego z was”. Rok później rozpoczęłam przygodę z Jackiem Przypadkiem, głównym bohaterem całej serii książek Jacka Getnera. Do tej pory wydano na razie dwa z zapowiedzianych 14 tomów cyklu o detektywie z przypadku: „Pan Przypadek i trzynastka” oraz „Pan Przypadek i celebryci”.

Jacek Przypadek, detektyw z przypadku, niepoprawny romantyk, ale i uparty cynik stawi czoła światkowi celebrytów. Tym razem czekają na niego trzy wymagające, kryminalne i jak się z czasem okaże dość kontrowersyjne sprawy i garstka gwiazdeczek, które potrzebują od niego pomocy. Jak sobie poradzi ten osobliwy detektyw tym razem?

Przed imiennikiem autora książki, Jackiem Przypadkiem trzy zagadki o trzech nietypowych kryptonimach: „Miłość i medycyna”, „Znamienne stany świadomości” i „Blondyn wieczorową porą”. Pierwsza sprawa z pozoru wygląda na samobójstwo. Na planie zdjęciowym kasowego serialu „Miłość i medycyna” kończy ze swoim życiem jeden z aktorów telenoweli. Ale pojawiają się wątpliwości czy na pewno było to samobójstwo. Jacek zaczyna drążyć i drążyć sprawę przy okazji odkrywając wiele ciekawych aczkolwiek mrocznych tajemnic gwiazdek serialu. Druga sprawa dotyczy szantażu i kradzieży jakiej został poddany wiekowy showman Bolek Szołtysik. Szantażysta grozi mu ujawnieniem kompromitujących go prywatnych zapisków z pewnej książki. Co to za zapiski? Kim jest szantażysta? Ostatnia sprawa rozgrywa się wokół tajemniczego zniknięcia Mikele. Jego narzeczona, znana Kasiya dzięki, której sam stał się rozpoznawalny medialnie, koniecznie chce go odnaleźć. Dlaczego mężczyzna zniknął? Czy było to porwanie? A może zaplanowany ruch? Wraz ze śledztwem Przypadka na jaw wyjdą takie rzeczy, że głowa mała. Gwarantuję!

Jeśli lubicie kryminalne zagadki, zabawnie ale starannie wykreowanych bohaterów, przedstawienie świata w krzywym zwierciadle z uwydatnionymi wadami, to jest to powieść dla Was. Obiecuję, że nie zabraknie suspensu, wartkiej akcji i niespodziewanych zwrotów w fabule. Dla mnie ta książka jest też pewnego rodzaju ujawnieniem prawdy na temat świata gwiazd, które zrobią wszystko tylko po to, by było o nich głośno, a celem przyświecającym jest zdobycie jeszcze większej ilości pieniędzy. Wystarczy włączyć telewizję czy kanały informacyjne w internecie, by znaleźć pierwsze przykłady… Tacy też są bohaterowie książki „Pan Przypadek i celebryci” – będziecie w szoku czytając do czego oni są zdolni, by finalnie zakończyć sprawę na morderstwie.

Wszyscy, którzy kojarzą pierwszy tom przygód Jacka Przypadka, czyli powieść zatytułowaną „Pan Przypadek i trzynastka”, z pewnością zostali mile zaskoczeni okładką, która nie tylko przykuwa wzrok, ale także intryguje i ściśle odnosi się do fabuły książki. A to wszystko za sprawą ścisłej współpracy autora z Wydawnictwem Zakładka, które zorganizowało konkurs ze świetnymi nagrodami na okładkę książki. Jeśli chcielibyście także spróbować swoich sił to zapraszam do śledzenia bloga Pana Przypadka, gdzie na bieżąco dowiecie się o premierze trzeciego tomu i konkursie okładkowym.

Myślę, że wystarczy tylko kilka słów podsumowania – zdecydowanie polecam! Dobrze napisany kryminał, ciekawe postaci, a także humor, który sobie cenię. Zainteresowanych Jackiem Getnerem oraz jego twórczością odsyłam zarówno do mojego wywiadu z autorem, jak i na prywatnego bloga autora: www.getner.pl.

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Autorowi, panu Jackowi Getnerowi
Książka przeczytana w ramach Kryminalnego Wyzwania

Otagowane:, ,

21 thoughts on “#444. „Pan Przypadek i celebryci” – Jacek Getner

  1. Ewa 3 Styczeń, 2014 o 18:39 Reply

    Do tej pory nie wiedziałam zbyt wiele o twórczości Getnera, ale teraz przyjrzę się jego książką, bo uwielbiam kryminalne zagadki. :)

  2. Dorka 3 Styczeń, 2014 o 19:13 Reply

    Brzmi ciekawie, chociaż nie znam pierwszej części przygód Jacka Przypadka. Za to życiorys autora wprawił mnie w niemałe wrażenie.

  3. Beatriz 3 Styczeń, 2014 o 20:07 Reply

    Nie jesteś pierwszą osobą, która poleca tę książkę. Mam na nią ochotę już od jakiegoś czasu, zwłaszcza, że tematyka bardzo ciekawa :)

    • miqaisonfire 4 Styczeń, 2014 o 11:42 Reply

      @Ewa: polecam serdecznie! :)
      @Dorka: tak, ten Pan wiele osiągnął i dziwię się, że nie słychać o nim bardziej :) A do serii książkowej jak najbardziej zachęcam.
      @Beatriz: to prawda :) W takim razie trzymam kciuki za to, byś wreszcie poznała przygody Jacka Przypadka.

  4. Czytelnia - Basia Pelc 3 Styczeń, 2014 o 23:34 Reply

    Zainteresowałaś mnie, nie szaleję z entuzjazmu, ale wygląda mi to na całkiem niezłą lekturę.

  5. monweg 4 Styczeń, 2014 o 11:44 Reply

    Po raz kolejny spotykam się z recenzją tej książki, chyba muszę w końcu ją przeczytać :)

  6. awiola 4 Styczeń, 2014 o 12:51 Reply

    Uwielbiam ironię i sarkazm.

  7. Julia van Derhooven 4 Styczeń, 2014 o 12:59 Reply

    Nie słyszałam o tym panu, ale przeczytawszy recenzję pierwszej i drugiej książki z tej serii czuję się zachęcona do lektury.

    • miqaisonfire 4 Styczeń, 2014 o 13:01 Reply

      @Czytelnia – Basia Pelc: cieszy mnie to niezmiernie :) Zachęcam jak najbardziej.
      @Monweg: koniecznie!
      @Awiola: w takim razie na pewno docenisz walory tej książki :)
      @Julia van Derhooven: czyli pierwsze koty za płoty :) Zachęcam do zapoznania się z twórczością Jacka Getnera.

  8. barwinka 4 Styczeń, 2014 o 13:05 Reply

    Pamiętam Twoją recenzję „Pana Przypadka i trzynastki”, po której miałam chęć sięgnąć po tą pozycję (niestety nie wyszło póki co), teraz polecasz kolejną część przygód bohatera więc chyba warto w końcu się zabrać. Bo z tego co czytam naprawdę warto :)

    PS. Dziękuję za życzenia. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku :)

  9. Ambrose 4 Styczeń, 2014 o 13:24 Reply

    Uf…, o podobnych środowiskach, tj. celebrytów, gwiazdeczek i pseudoartystów jestem w stanie czytać tylko w towarzystwie ogromnej ilości ironii i kpiny, tak jak zrobił to choćby Bukowski w swoim „Hollywood”. Dlatego trochę boję się tej lektury – pustostan intelektualny naszych osobowości telewizyjnych jest mi doskonale znany i jakoś nie muszę się o nim ponownie przekonywać :)

  10. cyrysia 4 Styczeń, 2014 o 14:13 Reply

    Nie znam twórczości tego autora i na razie nic się na to nie zanosi, bo mam szereg innych lektur do przeczytania, ale cieszę się, że tobie tak bardzo przypadło do gustu najnowsze dzieło pana Jacka.

  11. Caroline Ratliff 4 Styczeń, 2014 o 15:12 Reply

    Chyba będę musiała się zapoznać z częścią pierwszą, bo czuję się zainteresowana :).

    • miqaisonfire 4 Styczeń, 2014 o 21:13 Reply

      @Barwinka: o jak miło, że pamiętasz moją recenzję :) Może w tym roku skusisz się na poznanie przygód Jacka Przypadka? Dziękuję za życzenia!
      @Ambrose: rozumiem :) Ja „Hollywood” mam jeszcze przed sobą, ale mnie zachęciłeś.
      @Cyrysia: sama mam tyle książek do czytania, że hej! A czasu mało obecnie, bo zaraz sesja, masa kolokwiów i zaliczeń…
      @Caroline Ratliff: polecam serdecznie!

  12. monalisap 4 Styczeń, 2014 o 16:27 Reply

    Mam nadzieję, że uda mi się spotkanie z Panem Przypadkiem :)

  13. Paulaaaa/ Paulina Ch./ YoSoyMorena :D 4 Styczeń, 2014 o 16:35 Reply

    Tak jak Ty czytałam wszystkie trzy książki i o ile Dajcie mi jednego z Was zaciekawiło mnie, ale nie powaliło przez liczne błędy, o tyle przygody Przypadka są rewelacyjne. Świetna odskocznia, szybko i przyjemnie się czyta i czekam z niecierpliwością na kolejne tomy przygód Jacka :)

  14. Aleksnadra 4 Styczeń, 2014 o 17:28 Reply

    Przyjemnie czytało mi się tę książkę :) Uwielbiam humor i umiejętność smacznego karykaturowania przez autora :)

  15. Gosia B. 4 Styczeń, 2014 o 17:39 Reply

    A mnie jakoś do tej książki nie ciągnie. W sumie nie wiem czemu, bo lubię kryminały.
    Link do wyzwania:
    „Kilka sekund od śmierci”- Harlan Coben
    http://gosia72.blogspot.com/2014/01/kilka-sekund-od-smierci-harlan-coben.html

    • miqaisonfire 4 Styczeń, 2014 o 21:15 Reply

      @Monalisap: i ja trzymam za Wasze spotkanie kciuki!
      @Paulaaaa: też uważam, że historie Jacka Przypadka są naprawdę fajne, dobrze napisane i ciekawe jeśli chodzi o fabułę i bohaterów.
      @Aleksandra: podzielam Twoją opinię :)
      @Gosia B: rozumiem :) Dziękuję za podesłanie linka.

  16. takitutaki 7 Styczeń, 2014 o 12:53 Reply

    seria wydaje się być ciekawa i jak trafię może zacznę (znów seria? hehe)

Skomentuj

