#461. Français Présent numer 27 – recenzja.


„Français Présent”

Sesja za mną i co mogę powiedzieć wszystkim osobom, które uczą się języka francuskiego, to fakt, że dzięki artykułom z magazynu Français Présent nie miałam w ogóle problemów ze zdawaniem egzaminów z literatury francuskiej i quebeckiej. Dlaczego? Dzięki czytaniu na głos oraz słuchaniu nagrań mp3 wybranych tekstów zdecydowanie poprawiła mi się wymowa i płynność wypowiedzi. Moim zdaniem są to bardzo ważne aspekty w przypadku nauki języka obcego, kiedy uczymy się go w naszym kraju, a nie za granicą. Poznałam wiele nowych struktur zdań, wiele przydatnych słówek, które używam na co dzień, a także jestem na bieżąco jeśli chodzi o sprawy związane z krajami francuskojęzycznymi. Myślę, że taki pakiet profitów, jakie dostarcza ten magazyn, jest zadowalający.

Parę słów o magazynie Français Présent dla osób, które go jeszcze nie znają. Wydawnictwo Colorful Media specjalizuje się w publikowaniu magazynów poświęconych nauce języka obcego oraz poznawaniu innych krajów – ich kultury, historii, polityki, gospodarki oraz najnowszych nowinek. Wydawnictwo ma w swojej ofercie magazyny nie tylko z języka francuskiego, ale także z języka angielskiego (w tym magazyn z języka biznesu), niemieckiego, francuskiego czy hiszpańskiego. Jest także język rosyjski a od niedawna i włoski! Jeśli poszukujecie ciekawego urozmaicenia nauki, to z pewnością magazyn pełen ciekawych artykułów z wieloma ilustracjami, listą przetłumaczonych słówek, nagraniami mp3 oraz konspektem pracy dla nauczyciela (można pobrać stąd) jest świetnym rozwiązaniem. Odsyłam Was także do strony magazynu.

W najnowszym numerze znajdziecie 14 artykułów, z czego 5 będzie można odsłuchać pobierając nagranie mp3, a podzielone one zostały na 7 następujących kategorii: CURIOSITÉS, ACTUALITÉS, CULTURE, SOCIÉTÉ, VOYAGE, DIVERTISSMENT, VOCABULAIRE.

Żeby nie rozpisywać się zbyt długo na temat treści artykułów, które znajdują się w poszczególnych kategoriach, postanowiłam krótko napisać o tych tekstach, które wydawały mi się najciekawsze, na czasie i najbardziej mnie zainteresowały. Po pierwsze kuchnia: a tam artykuł, który pewnie nie jedną kobietę wstrząśnie – nowa paryska moda polegająca na serwowaniu różnych małych zwierzątek, które sobie chodzą po ziemi… na zdjęciu, nie powiem, wygląda to ciekawie, ale nie wiem czy zjadłabym, gdybym wiedziała, co jem. Potem muzycznie, a tam, tym razem nie o piosenkarzy francuskim ani quebeckim, tylko o Libańczyku – Mice, z pewnością wiele osób z Was go kojarzy.

Kolejne ciekawe teksty to artykuł o czterech najbardziej znanych komikach, pojawi się Gad Elmaleh, Florence Foresti, Jamel Debouzze i Omar SY. Dowiecie się kim jest 26-letni Norman i dlaczego jest teraz tak znany, a także wyruszycie w podróż do Sète na południu Francji. Te oraz wiele więcej artykułów znajdziecie w najnowszym numerze tego magazynu, serdecznie polecam osobom, które zarówno uczą się jak i kogoś innego języka obcego. To idealny dodatek na zajęcia.

I jeśli chodzi o naukę słownictwa to pojawi się krzyżówka z nazw owadów oraz dwustronny spis słówek francuskiego potocznego, francuskiego ulicy i standardowego francuskiego dla porównania. Przypominam także o możliwości korzystania z kodów QR, dzięki którym pobierzecie pliki mp3 na przykład na telefon w każdym miejscu i czasie. To bardzo dobry sposób, który umożliwia naukę dosłownie wszędzie.

Tytuł: Français Présent
Wydawnictwo: Colorful Media
Liczba stron: 34
Kwartalnik nr: 27 styczeń-marzec
Cena: 10,90 zł
Do kupienia: w salonach sieci Empik, salonikach prasowych InMedio, Relay, Kolporter i Ruch oraz w księgarniach językowych (np. sieci Omnibus, Polanglo, Bookland)
Możliwość prenumeraty i kupna przez internet: kliknij tutaj

Otagowane:

19 thoughts on “#461. Français Présent numer 27 – recenzja.

  1. Basia Pelc z Czytelni 8 Luty, 2014 o 19:44 Reply

    Wiele ciekawych informacji, przeczytałabym sobie o Mice:)
    Podoba mi się okładka, uwielbiam.

  2. Literacka Fantazja 8 Luty, 2014 o 20:54 Reply

    Jak ja bym chciała nauczyć się angielskiego :(
    niestety każdy mi mówi, że filologia jest bardzo trudna i by na nią iść trzeba umieć język bardzo dobrze… czytałam też że studia filologi są dla osób, które mają pojęcie już o języku, a ci którzy chcą się go nauczyć muszą się wybrać do zwykłej szkoły języcznej.. a takiej w poblizu nie posiadam:(
    tak i tak źle… a sama pewnie nigdy się nie nauczę. Ja wiem że dla chcącego nic trudnego, jednak brakuje mi motywacji…

  3. Bombeletta 8 Luty, 2014 o 21:31 Reply

    Nie ma to jak francuski :-D wiem coś o tym – ukończyłam filologię :-D ja natomiast, będąc specjalistką od literatury francuskiej XVIII wieku zaczytuję się w Magazine Litteraire <3

    • miqaisonfire 9 Luty, 2014 o 15:12 Reply

      @Basia Pelc z Czytelni: z pewnością byłabyś zadowolona :)
      @Literacka Fantazja: sprawa wygląda tak, że jeśli zdasz maturę z angielskiego na takim poziomie, by przyjęli Cię na studia, to już połowa sukcesu :) Potem trzeba się tylko utrzymać, a program i poziom filologii różni się od uczelni i tego, czy to kolegium językowe, czy Uczelnia. Rozumiem Twój brak motywacji, ale może poszukaj jakiejś młodej osoby dającej korepetycje. W moim mieście studenci cenią się za 20-30 zł/h z dojazdem do ucznia.
      @Bombeletta: a specjalizujesz się także w literaturze teatru XVIII wieku? Bo właśnie to miałam na ostatnim egzaminie :)

      • Bombeletta 9 Luty, 2014 o 15:43

        Oj nie-teatr to w ogóle nie moja działka :-) ja jestem od literatury+filozofii Oświecenia, specjalizacja Marquis de Sade, a potem Rousseau, Diderot, Voltaire, Laclos i inni :-D

  4. cyrysia 9 Luty, 2014 o 05:35 Reply

    Nie znam francuskiego i z moich znajomych też nikt się nie uczy tego języka, więc tym razem spasuje.

  5. KulturkaMaialis 9 Luty, 2014 o 11:22 Reply

    Francuskiego liznęłam trochę w liceum, ale niestety – dużo już mi umknęło. Może spróbuję właśnie w taki sposób odświeżyć sobie ten język :)

  6. Kinga 9 Luty, 2014 o 11:59 Reply

    Mój francuski jest na bardzo podstawowym poziomie. Jakoś tak nauka tego języka przychodzi mi z trudem.

  7. Gosia B. 9 Luty, 2014 o 12:57 Reply

    Link do wyzwania:
    „Biel Helsinek”- James Thompson
    http://gosia72.blogspot.com/2014/02/biel-helsinek-james-thompson.html

    • miqaisonfire 9 Luty, 2014 o 15:19 Reply

      @Cyrysia: rozumiem :)
      @KulturkaMaialis: najgorzej nie mieć styczności z językiem, bo potem dużo rzeczy się zapomina, ale wystarczy krótka powtórka i one wracają :) Trzymam za Ciebie kciuki.
      @Kinga: no niestety nie jest to łatwy język, ale im więcej masz pomocy naukowych, tym lepiej dla Ciebie, by wybrać tę najlepszą :)
      @Gosia B: dzięki wielkie!

  8. Ambrose 9 Luty, 2014 o 13:05 Reply

    Ja jestem właśnie w trakcie lektury najnowszego numeru English Matters i przyznaję, że jest bardzo ciekawy :)

  9. Monika 9 Luty, 2014 o 15:14 Reply

    Uwielbiam francuski, a te magazyny należą do moich ulubionych. Zwłaszcza ten o którym pisałaś.

  10. Paweł Kosmala 9 Luty, 2014 o 15:20 Reply

    Nie uczę się francuskiego. Czekam na nowe wydanie angielskiego i niemieckiego.

  11. Katie 9 Luty, 2014 o 15:20 Reply

    Oj nie dla mnie tym razem.

    • miqaisonfire 9 Luty, 2014 o 19:11 Reply

      @Ambrose: o widzisz, w takim razie przyjemnej lektury życzę :)
      @Monika: cieszy mnie to niezmiernie!
      @Paweł Kosmala: już niedługo hehe :)
      @Katie: w takim razie nie namawiam :)

  12. Gosia B. 10 Luty, 2014 o 09:50 Reply
  13. Wiki 10 Luty, 2014 o 23:55 Reply

    Tak to na pewno dobry sposób na naukę języka. Muszę sobie odświeżyć mój francuski, ale niestety nie mam czasu na czytanie magazynów ;)

  14. alison2 13 Luty, 2014 o 10:20 Reply

    Bardzo cenię sobie ten magazyn, szkoda tylko że tak słabo znam francuski i praca nad tekstami zajmuje mi naprawdę dużo czasu. A chciałoby się po prostu czytać ;-)

  15. Justine 25 Wrzesień, 2014 o 13:16 Reply

    Witajcie Kochani. Mam pytanie. Czy ktoś z Was posiada numery Francais Present od 1-7 oraz numer 12? Jestem zafascynowana tym czasopismem i brakuje mi tych właśnie numerów. Chętnie je od kogoś odkupię!

Skomentuj

