#467. Filmy warte polecenia #1


Dziś nie będzie recenzji książki ze względu, że odczuwam silny brak inwencji twórczej :( spowodowane to jest zapewne przeziębieniem i przemęczeniem, ale postaram się na dniach dodać recenzję następujących książek: „Wołanie kukułki” Roberta Galbraith’a (aka Jane K. Rowling), „Mój Adam” Ewy Nowak i „Pokój” Gene Wolfe.
Tymczasem chciałabym Wam polecić kilka filmów (właściwie to 3), które niedawno obejrzałam i zrobiły na mnie ogromne wrażenie – wywołały wiele emocji, wciągnęły i sprawiły, że gdy idę do przyjaciółki, to bez żadnych oporów oglądam je ponownie. Wszystkie trzy filmy mieszczą się w gatunku thriller/akcja/horror.

Jestem ciekawa czy widzieliście któryś z poniższych filmów. Jeśli tak, to jaka jest Wasza opinia na temat konkretnego filmu? Jeśli nie, to który z tych filmów po mojej krótkiej recenzji, zainteresował Was najbardziej? (mam nadzieję, że chociaż jeden się znajdzie!)

1. Would you rather – reżyser: David Guy Levy, 2012


Film nie ma polskiego tytułu, ale gdyby go przetłumaczyć dosłownie to byłoby to coś między „Co wolisz?” a „Co wybierasz?” i jest to pytanie, które pojawia się przez większą część filmu. Nie chcę zbyt bardzo zdradzać fabuły, ale chodzi o to, że pewien mający wszystko bogacz wraz z synem urządzają z pozoru wyjątkowy wieczorek – dają szansę wielkiej wygranej pieniężnej oraz spełnieniu marzeń (dla głównej bohaterki jest to błyskawiczne znalezienie dawcy szpiku dla jej chorego brata oraz opłacenie jego leczenia). Jednak czy ktoś z Was miał kiedykolwiek do czynienia z sytuacją w której „za nic” dostawał „wszystko”? Bohaterowie będą musieli stoczyć krwawą walkę o zwycięstwo i realizację swoich marzeń.
Przyznam szczerze, że pierwszy element zakończenia – zakończenie spotkania, był dla mnie zaskakujący, natomiast przewidziałam zakończenie filmu, czego nie uważam za minus, a raczej za (he he) błyskotliwość mojego umysłu. Film trzyma w napięciu do ostatniej chwili, dość szybko rozkręca się cała akcja, nie brak brutalnych i krwawych scen, oraz psychopatycznych bohaterów. Warto obejrzeć, jeśli ktoś lubi takie filmy.

2. The Call [Połączenie] – reżyser: Brad Anderson, 2013


Po pierwsze Halle Berry, która rewelacyjnie zagrała! Doprowadziła mnie podczas filmu kilkakrotnie do łez, tyle było emocji podczas oglądania :) Jeśli chodzi o fabułę: Jordan Turner (Halle Berry) jest operatorką linii alarmowej. Pewnego dnia dzwoni do niej dziewczyna, którą porwał morderca, niestety kobiecie nie udaje się uratować nastolatki i ta ginie. Po traumie, Jordan wraca do pracy. Czy będzie umiała sprostać codziennym zadaniom? Czy pogodzi się z własną porażką?
Jest to bardzo dobry film, nie tylko pod względem akcji, która trzyma w napięciu i nie pozwala oderwać oczu od ekranu, ale również dlatego, że świetnie pokazano studium psychologiczne głównej bohaterki oraz mordercy. Może końcówkę widziałabym inaczej, ale mimo wszystko chyba nie mam nic do zarzucenia reżyserowi :)

3. The Purge [Noc Oczyszczenia] – James DeMonaco, 2013


Reżyser pokusił się o dystopijną, futurystyczną wizję Ameryki, w której brak jakiejkolwiek przestępczości, nie ma mordów, nie ma kradzieży, nie ma oszustw… cały rok oprócz jednego dnia. Wtedy ludzie mają możliwość dać upust swojej nienawiści, swojemu gniewowi, swoim chorym pomysłom i mordować, gwałcić, torturować. Wszystkie służby są nieczynne do dnia następnego. Możesz albo zaszyć się w zaciszu swojego domu i liczyć, że Czystka przejdzie bokiem lub możesz stać się oprawcą. Jeśli chodzi o gwiazdy, to można w tym filmie spotkać Lena Headey (Gra o Tron: Cersei Lannister) czy Ethana Hawke’a, a młody aktor Rhys Wakefield, przeszedł samego siebie! Dotąd znany głównie z ról w komediach romantycznych, teraz dał czasu. Spokojnie można go porównać do Heath’a Ledgera grającego Jokera w Batmanie (Mroczny Rycerz). Podsumowując: dużo napięcia, dużo zaskakujących scen, agresji, brutalności i scen śmierci. Jeśli ktoś lubi tego typu filmy, to polecam.

Otagowane:, , ,

23 thoughts on “#467. Filmy warte polecenia #1

  1. Varia 20 Luty, 2014 o 19:04 Reply

    noc oczyszczenia jest fantastyczna. podpisuje się pod nią rękami i nogami. w podobnym klimacie (thriller) polecam też labirynt (prisoners z 2013). długi, ale wart zobaczenia.

  2. Literacka Fantazja 20 Luty, 2014 o 19:12 Reply

    Gustuję w komediach i fantastyce jednak od czasu do czasu jak ja to mówię „trzeba się wychamić” i obejrzeć coś spoza kręgu zainteresowań :) mi przypadły do gustu wszystkie 3 filmy :) nie wiem czemu ale nie odczuwam tutaj zbytniej agresji, czy cierpienia… może dlatego, że nie opisałaś ze szczegółami kto jak ginął :D ale myślę, że warto obczaić :)

  3. tajus 20 Luty, 2014 o 19:19 Reply

    „Połączenie” = udany thriller.
    O „Would You Rather” nie słyszałam, ale brzmi ciekawie :).

    • miqaisonfire 22 Luty, 2014 o 08:40 Reply

      @Varia: o dziękuję za nowy tytuł, z pewnością obejrzę, bo jak widać, gustuję w filmach o takim klimacie :)
      @Literacka Fantazja: nie chciałam zbyt wiele zdradzić, najlżejszym filmem pod tym względem jest the call, potem chyba w sumie na równi, chociaż The Purge ma po prostu więcej takich scen, ale nie jest to gore, więc bez obaw :)
      @Tajus: polecam, bo warto obejrzeć.

  4. Agata P 20 Luty, 2014 o 19:47 Reply

    Nie widziałam żadnego, ale dwa ostatnie wyglądają bardzo obiecująco. Pomysł z Czystką kojarzy mi się z jakąś powieścią dystopijną, ale nie pamiętam którą. Gdyby nie nadrabianie zaległości przez Oscarami pewnie obejrzałabym któryś z tych filmów.

  5. Piotr Wysocki 20 Luty, 2014 o 20:15 Reply

    Żadnego z powyższych filmów jeszcze nie widziałem, ale wszystkie trzy mam na swojej liście FilmWebowej, tak więc na pewno kiedyś ulegnie to zmianie. Mówię kiedyś, bo owa lista zawiera już ponad pół tysiąca tytułów… Takie mam zaległości… The Purge zbiera bardzo skrajne opinie, już kilka osób mi ten film definitywnie odradzało, kilka innych mocno polecało – ciekaw jestem, w której ja będę grupie ;-)

  6. cyrysia 20 Luty, 2014 o 20:20 Reply

    Nie znam żadnego z powyższych filmów, ale muszę przyznać, że ten pierwszy mnie zaintrygował.

  7. Keengah / Kinga G. 20 Luty, 2014 o 20:29 Reply

    Żadnego z powyższych filmów nie miałam jeszcze okazji widzieć. Z chęcią zobaczyłabym „Would you rather” i „The Purge”, właśnie zapisałam je sobie na listę „must watch”. O „Nocy Oczyszczenia” co nieco słyszałam, natomiast o „The Purge” nic a nic. No zobaczymy…

  8. Dominika S. 21 Luty, 2014 o 05:55 Reply

    Wszystkie filmy mnie zaciekawiły, zwłaszcza że o pierwszym i o trzecim czytałam już u Buffy, więc przypomniałaś mi, że chciałam je obejrzeć :) Film z Berry też chętnie obejrzę, sprawdziła się w takim klimatach grozy w „Gothice”, polecam jeśli nie widziałaś :)

  9. alison2 21 Luty, 2014 o 06:53 Reply

    No moja błyskotliwa koleżanko :-) Nie widziałam filmów z Twojej listy ale przynajmniej 2 pierwsze bardzo chętnie bym zobaczyła. Co do trzeciego nie jestem pewna, już patrząc na zdjęcie czuję się jakoś dziwnie … ;-)

  10. Julia van Derhooven 21 Luty, 2014 o 07:25 Reply

    Widziałam Would you rather i uważam, że jest świetny. Pozostałe dwa – świetna zachęta dla mnie. Ja z hitów polecam Ci film „Ona” lub „Wilka z Wall street”.

  11. takitutaki 21 Luty, 2014 o 08:48 Reply

    nie widziałem ani jednego film z Twej listy.. ostatnio mało oglądam bo większość czasu wieczorami czytam.. ale w weekend planuje coś obejrzeć :)

  12. monweg 21 Luty, 2014 o 09:18 Reply

    Nie widziałam żadnego z tych filmów. Ponieważ również dużo oglądam, więc jest to możliwe, że niedługo nadrobię zaległości filmowe :)

  13. awiola 21 Luty, 2014 o 13:24 Reply

    Oglądałam „The Purge”, mocny film. Tylko dla ludzi o mocnych nerwach :)

  14. Basia Pelc z Czytelni 21 Luty, 2014 o 15:18 Reply

    Oglądałam The Call – podobał mi sie bardzo, trzymał w napięciu, że hej!

  15. tosiaantonina 21 Luty, 2014 o 18:07 Reply

    Nie oglądałam tych filmów, ba, nawet o nich nie słyszałam :)

    A Tobie życzę powrotu do zdrowia :*

  16. palanee 21 Luty, 2014 o 18:31 Reply

    Żadnego nie widziałam, o dwóch pierwszych filmach nie słyszałam. Natomiast swego czasu gdzieś coś czytałam o „Nocy oczyszczenia”, ale sądziłam, że to kolejny durny horror. A tu proszę, zapowiada się ciekawie, choć za pewne leje się też dużo krwi…

  17. Wiki 21 Luty, 2014 o 18:40 Reply

    Pierwsze dwa filmy chętnie bym obejrzała :)

  18. kasjeusz 21 Luty, 2014 o 19:07 Reply

    Żadnego z tych filmów nie widziałam, ale jak tylko przeczytałam, że w tym ostatnim wystąpiła Lena Headey, którą uwielbiam w „Grze o tron”, postanowiłam go obejrzeć, już zapisałam sobie tytuł. :)

  19. Ambrose 21 Luty, 2014 o 22:58 Reply

    Oj, na filmu jakoś nigdy nie mogę znaleźć czasu, dlatego cierpliwie czekam na zbliżające się recenzje. Najbardziej mnie ciekawi kolejne wcielenie pani Rowling. Jej „Trafny wybór” bardzo pozytywnie mnie zaskoczył :)

  20. Ewa Szczepańska 24 Luty, 2014 o 13:34 Reply

    Tylko „The Call” oglądałam. Pozostałe filmy też chętnie bym obejrzała. :)

  21. Recenzencki 24 Luty, 2014 o 21:59 Reply

    Jak nie zasnę – to wiedz, że Cię znajdę.

Skomentuj

