#162. „Ulubiony bilbord Papieża” – O. Leon Knabit OSB


"Ulubiony bilbord Papieża"


Tytuł: „Ulubiony bilbord Papieża”
Autor: O. Leon Knabit OSB
Wydawnictwo: Esprit
Liczba stron: 272
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-61989-79-0
Ocena: 9/10
Data przeczytania: 19 marca 2012

„Nie ma przyszłości człowieka i narodu bez miłości”

Ojciec Leon Knabit to mnich benedyktyński z Tyńca i jednocześnie publicysta. Jego najnowsza książka zatytułowana „Ulubiony bilbord Papieża” to głównie przegląd najważniejszych momentów z życia Papieża podczas ich 48 letniej, serdecznej znajomości. Jaki jest więc ulubiony bilbord Papieża? „Czas ucieka, wieczność czeka”.

„Wolność jest nam nie tylko przez Boga dana,
jest nam także zadana!”

Parę słów o oprawie graficznej. Wnętrze książki jest świetnie zredagowane. Stosunkowo duża czcionka i prosty język ułatwiają szybkie czytanie, a urozmaicenie stanowią cytaty i fragmenty wypowiedzi Jana Pawła II. Liczne sentencje zostały włożone w ramki i stanowią pewnego rodzaju bilbordy. Nie zabraknie także kilku rewelacyjnych zdjęć Papieża Polaka. Okładka również zasługuje na chwilę uwagi. Moim zdaniem jest prześliczna pod względem kolorystyki jak i dzięki temu konkretnemu zdjęciu Jana Pawła II oraz zdjęciu Ojca Leona, który aż promienieje radością.

„Leon Knabit i Karol Wojtyła spotkali się po raz pierwszy w 1957r. w Pewli Małej w Beskidzie Żywieckim. W tamtych czasach, kiedy w Polsce panował reżim komunistyczny, chodziło się w góry nie tylko po to, by uprawiać turystykę, ale także aby odetchnąć wolnością.”

Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę? Z pewnością dlatego, że Ojciec Leon stara się przedstawić pewne sprawy tak, by stały się bardziej zrozumiałe. Nie stara się jednak drastycznie zmienić myślenia czytelnika, a tylko delikatnie naprowadza go na pewne tory myślowe. Przytacza również liczne słowa Papieża, znane sentencje, fragmenty pielgrzymek, analizuje je i przedstawia w łatwy do zrozumienia sposób. Książka ta składa się w dużej mierze z osobistych wspomnień Ojca Knabita ze spotkań z Janem Pawłem II oraz pielgrzymek w Polsce i Rzymie.

„ […] umieranie Jana Pawła II to jednak nie jest tragedia, ale przejście z domu do Domu.”

Książka Ojca Leona Knabita jest nie tylko pełna mądrości, ale także poprzez próbę przybliżenia czytelnikowi osoby Jana Pawła II oraz jego najważniejszych słów zmusza do refleksji, a momentami wzrusza do łez. Serdecznie polecam tę prześliczną w formie jak i treści książkę każdemu kto już czytał liczne dzieła Ojca Knabita, ale również tym, którzy mieli okazję poznać Papieża Polaka i tym, którzy nie zdążyli. Znajdźcie w niej swój własny, życiowy bilbord!

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Esprit

Otagowane:,

21 komentarzy do “#162. „Ulubiony bilbord Papieża” – O. Leon Knabit OSB

  1. kasandra_85 19 marca, 2012 o 21:23 Reply

    Ooo… To coś dla mnie. Lubię takie książki:)

  2. Książkówka 19 marca, 2012 o 21:31 Reply

    Podsunęłaś mi świetny pomysł na prezent dla mamy. :)

  3. Olka 19 marca, 2012 o 22:23 Reply

    Jan Pawel II to jest postac z ktorej powinnismy jako narod, jako Polacy byc naprawde dumni.
    Szkoda, ze duzo osob o tym zapomina.
    Ksiazka na pewno trafi do mnie na polke, dzieki za cynk.

  4. miqaisonfire 19 marca, 2012 o 22:25 Reply

    @Kasandra: polecam serdecznie!
    @Książkówka: mam nadzieję, że mamie spodoba się równie bardzo jak i mnie :)
    @Olka: no cóż, niestety masz rację. Jednak nie można też zapominać o pokoleniu JP bardzo aktywnym zresztą :) Książkę Ci bardzo polecam!

  5. Isadora 20 marca, 2012 o 06:41 Reply

    Całkiem sympatyczna propozycja, chętnie skorzystam:)
    Pozdrawiam serdecznie!

  6. cyrysia 20 marca, 2012 o 07:47 Reply

    Uważam, że taka książka powinna być w każdym polskim domu, aby potem młodszym pokoleniom przyblizyć sylwetkę naszego ojca świętego.

  7. Edyta 20 marca, 2012 o 08:03 Reply

    Na Weltbilcie zamawiałam telefonicznie. Z tą wyprzedażą to tak trochę dziwnie, bo w Zakładce Wyprzedaż jest 6 książek na krzyż, a taki Grajek choć tańszy to sobie tam gdzieś siedzi zagrzebany. Jeśli się ktoś go doszuka, to ok, a jak nie, to nie. Z innymi podobnie. Moim zdaniem za mało czasu poświęcają porządkowaniu katalogu który mają na stronie i nawet nie wiedzą co mają. A Panie na infolinii także trochę słabo zorientowane. Dlatego trzeba pilnować cen książek i nawet kosztów przesyłki. Ale poza tym warto poszperać, bo można coś fajnego znaleźć.

    • miqaisonfire 20 marca, 2012 o 16:56 Reply

      @Isadora: polecam serdecznie!
      @Cyrysia: masz rację, Ojciec Kanbit świetnie pokazuje jaki był nasz Papież.
      @Edyta: a to teraz rozumiem :) Czyli w sumie miałaś dużo szczęścia. Mnie się jakoś nigdy nie udaje. Cała ja. Albo jestem za późno, albo nie umiem nic znaleźć ciekawego.

  8. Bellatriks 20 marca, 2012 o 13:27 Reply

    Mnie wystarczą te publikacje traktujące o Janie Pawle Ii, które już posiadam, czyli „Pamięć i tożsamość” i jedna bardziej biograficzna. Po prostu nie czuję potrzeby, by zagłębiać się w coraz to nowsze lektury dotyczące życia papieża.

  9. barwinka 20 marca, 2012 o 14:22 Reply

    Od śmierci Papieża wyszło bardzo dużo książek Mu poświęconych. Z różnej perspektywy, w różnym ujęciu. Chciałabym kiedyś zapoznać się z nimi wszystkimi. Bo w każdej jest cząstka prawdy :) Tą też z chęcią przeczytam. O ile tylko wpadnie mi w ręce.

  10. Cinnamon 20 marca, 2012 o 19:46 Reply

    Hm… W ostateczności mogłabym się skusić na tę pozycję, ale faktem pozostaje, że nie przepadam za takimi książkami. Cieszę się jednak, że Tobie się spodobała, a to jest bodziec, który skłoniłby mnie do lektury tej książki.
    Pozdrawiam :))

  11. Kolmanka 20 marca, 2012 o 20:27 Reply

    Co prawda nie moje klimaty, ale wiem komu polecić:) Pozdrawiam!

    • miqaisonfire 20 marca, 2012 o 22:24 Reply

      @Bellatriks: „Pamięć i Tożsamość” jest chyba jednak przodownikiem :)
      @Barwinka: ciekawe czy dałybyśmy radę zapoznać się z wszystkimi tymi książkami, przecież one wychodzą praktycznie na bieżąco :D
      @Cinnamon: a ja od czasu do czasu czuję potrzebę by przeczytać jakąś książkę, która niesie przesłanie i wartości :) Cieszę się, że mimo wszystko moja recenzja Cię zachęciła.
      @Kala: polecam :)

      • barwinka 21 marca, 2012 o 09:46

        Jakby czytać tylko tą tematykę to na pewno, w przeciwnym wypadku może być trudno ;)

  12. Dusia 20 marca, 2012 o 23:10 Reply

    Nie miałam okazji widzieć Jana Pawła II „na żywo”, ale szanuję Go niesamowicie. Myślę, że przeczytam o nim – tym bardziej że ojciec Knabit podobno świetnie pisze

  13. giffins 21 marca, 2012 o 06:59 Reply

    Zdziwił mnie trochę tytuł tej książki :) Myślę, że warto poznać bliżej tę lekturę!

  14. Natula 21 marca, 2012 o 10:09 Reply

    Bardzo ciekawa pozycja, może niekoniecznie dla mnie, ale dla wielu innych osób będzie to wartościowa lektura.
    Miłego dzionka :)

  15. Juliette 21 marca, 2012 o 17:20 Reply

    Ostatnio wiele książek o papieżu wyszło na rynek, jak zauważyłam, ale ta mnie jednak nie zachęca. Cenię Jana Pawła II naprawdę mocno, ale jakoś no cóż… w cuda nie wierzę.

    • miqaisonfire 23 marca, 2012 o 12:10 Reply

      @Dusia: nie podobno, ale na pewno :D Polecam!
      @Giffins: mnie też tytuł zaskoczył, dlatego tym bardziej chciałam ją przeczytać. Polecam Ci ją.
      @Natula: masz rację, jest to bardzo ciekawa i wartościowa książka :-)
      @Juliette: nie do końca rozumiem, co masz na myśli, no ale to Twój wybór :)

  16. Bujaczek 23 marca, 2012 o 11:32 Reply

    Z pewnością po nią sięgnę!

  17. Iwona 23 Maj, 2012 o 17:54 Reply

    Bardzo dobra książka ;)
    Serdecznie zapraszam do mnie:
    zirtael-bibliomaniak.blogspot.com/

Dodaj komentarz