#369. „Złoty most” – Eva Völler


„Złoty most”


Tytuł: „Złoty most”
Seria/tom: Poza czasem / tom 2
Autor: Eva Völler
Wydawnictwo: Egmont
Liczba stron: 440
Data wydania: 2013
ISBN: 978-83-237-5115-1
Ocena: 9/10
Data przeczytania: 7 sierpnia 2013

Eva Völler zanim poświęciła się pisaniu swoją karierę poświęcała prawu, najpierw pracując jako sędzia, potem jako adwokatka. „Złoty most” to po „Magicznej gondoli” druga książka opowiadająca przygody podróżników w czasie – Anny i Sebastiano. W pierwszej części autorka zabrała swoich bohaterów do klimatycznej Wenecji, w drugim tomie przeniosą się do magicznego i niebezpiecznego Paryża. Od wydarzeń z „Magicznej gondoli” mija półtorej roku. Teraz bohaterowie książki Völler będą musieli zmierzyć się z nowymi problemami. Czy dadzą sobie radę?

Nastoletnia Anna dołączyła do tajemniczego stowarzyszenia podróżników w czasie. I tak poznała przystojnego Sebastiano, z którym podróżują w czasie jako Obrońcy. Od początku jej tajemniczej kariery w szeregach strażników historii mija półtorej roku. Anna musi porządnie przygotować się do matury, która lada dzień. Ale nie ma co się przejmować maturą! Przecież po jej ukończeniu wreszcie będzie mogła zamieszkać w Wenecji razem z ukochanym.

Po zakończonych egzaminach z matematyki dostaje niepokojącą wiadomość od rannego Jose. Jest to Starzec, dzięki któremu ona i Sebastiano mogli podróżować w czasie. Tym razem podczas wypełniania misji specjalnej coś poszło zdecydowanie nie tak jak powinno i jej ukochany Sebastiano został uwięziony w pewnym miejscu i czasie. Jose poleca Annie Gastona Leclerca, który ma pomóc jej przenieść się do czasów, w których przebywa Sebastiano. Anna wyrusza w niezwykłą i tajemniczą podróż do XVII-wiecznego Paryża. Ma szczęście, bo udaje jej się odnaleźć Sebastiano, ale pojawiają się komplikacje jakich dziewczyna się nie spodziewała w najgorszych koszmarach. Jej ukochany jest jednym z muszkieterów kardynała Richelieu i … nie nic nie pamięta ,ani Anny ani swojego dawnego życia. Czy Annie uda się przywrócić pamięć ukochanemu? Czego dotyczyła jego misja i dlaczego w jej wyniku stracił pamięć? Czy Sebastiano przypomni sobie o uczuciach do Anny?

Bardzo podobała mi się kreacja bohaterów oraz całego systemu podróżników w czasie. Są elitą, ale nie mogą nikomu mówić o swoich zadaniach. Anna i Sebastian są Obrońcami, a ich przełożonymi są Starzy, bardzo tajemniczy ludzie, o nieznanym wieku. Anna, gdy tylko zbliża się niebezpieczeństwo zaczyna odczuwać uporczywe swędzenie karku, jest bardzo ładną, odważną dziewczyną. Sebastiano jest za to trochę skryty w sobie, ale jest bardzo męski, przystojny, świetnie posługuje się mieczem i nie zawaha się przed żadnym zadaniem. Cieszę się też z tego, że autorka wysiliła się na zgłębienie historii i pokazała kardynała Richelieu w całym jego obliczu.

Cieszę się, że tym razem pisarka wybrała Paryż. XVII-wieczny Paryż jest klimatycznym miejscem, pełnym niebezpieczeństw i tajemnic. Tak samo jak rozwijająca się fabuła tej książki – na jej kartach czeka Was masa niespodzianek, zaskakujących zwrotów akcji, przyspieszonego tętna… Do samego końca będziecie kibicować bohaterom tej powieści.

Niemiecka pisarka naprawdę świetnie się spisała. Wiadomo, że kontynuacje bywają różne, ale ta jest naprawdę dobra. Książkę czyta się błyskawicznie, historia wciąga już od pierwszych stron, a szybka akcja nie pozwala oderwać się od lektury. Oklepanym wydaje się też pomysł podróży w czasie, ale nic bardziej mylnego. Nigdy jeszcze nie czytałam tak klimatycznej i magicznej książki opisującej ten temat. Warto też zwrócić na piękne okładki tej serii, przykuwają wzrok, prawda?

„Złoty most” polecam wszystkim osobom, które mają już za sobą lekturę tomu pierwszego – „Magicznej gondoli”. A tym, którzy mają ochotę na magiczną, pełną szybkiej akcji powieść w XVII-wiecznym Paryżu polecam lekturę od tomu pierwszego, gdzie znajdziecie się w XV-wiecznej Wenecji. Seria „Poza czasem” to książki dla młodzieży, ale nie tylko. I dorośli będą zachwyceni pomysłowością autorki. Serdecznie polecam!

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję :

Wydawnictwo Egmont

Otagowane:, , , , , ,

37 komentarzy do “#369. „Złoty most” – Eva Völler

  1. Ewa 7 sierpnia, 2013 o 15:55 Reply

    Paryż w każdej epoce jest dla mnie fascynujący, więc podejrzewam, że spodobałaby mi się ta książka. ;)

  2. missfeather 7 sierpnia, 2013 o 15:57 Reply

    Ehhh, te piękne okładki serii… :)

  3. Paweł 7 sierpnia, 2013 o 16:14 Reply

    To chyba bardziej książka dla dziewczyn, niz chłopaków.

    • miqaisonfire 7 sierpnia, 2013 o 16:58 Reply

      @Ewa: na pewno :)
      @Missfeather: to prawda, są super!
      @Paweł: może faktycznie bardziej spodoba się dziewczynom :) Ale chłopaki teeeż mogą przeczytać!

  4. Isadora 7 sierpnia, 2013 o 16:28 Reply

    Kuszą mnie bardzo te książki z serii Poza czasem :-)

  5. monalisap 7 sierpnia, 2013 o 17:04 Reply

    Słyszałam o tej serii, ale do tej pory się nie złożyło, może kiedyś. A zachęcasz i porywająca akcją i klimatem, to na :)

  6. ruczek 7 sierpnia, 2013 o 17:06 Reply

    Książka już za mną i muszę przyznać, że podobała mi się bardziej niż pierwsza część. Aczkolwiek momentami miałam wrażenie, że następuje powtórka z rozrywki… bywały bardzo podobne sytuacje jak w „Magicznej gondoli”. No, ale ogólnie na plus ;) A okładki rzeczywiście cudowne :D

  7. Beatrix 7 sierpnia, 2013 o 17:24 Reply

    A to ulubione książki mojej córki, przeczytała obie w jeden dzień. ;)

    • miqaisonfire 11 sierpnia, 2013 o 10:07 Reply

      @Isadora: są cudowne, wierz mi na słowo ;)
      @Monalisap: polecam, jestem pewna, że Ci się spodobają!
      @Ruczek: ja pierwszej części nie czytałam, więc nie mogłam porównać. Znowu zaczęłam nie od początku, więc teraz muszę to nadrobić :)
      @Beatrix: o proszę ! :)

  8. cyrysia 7 sierpnia, 2013 o 17:27 Reply

    Nie znam tej serii, więc wypadałaby zacząć od pierwszego tomu i zobaczyć, czy mi się spodoba.

  9. Beatriz 7 sierpnia, 2013 o 18:49 Reply

    Fajnie się zapowiada ta seria, zwłaszcza, że jej akcja dzieje się w takich ciekawych miejscach:)

  10. Jasiek 7 sierpnia, 2013 o 18:51 Reply

    Moze polece soiostrze? bo jakos mnie nie ciagnie do tej serii.

  11. Agata P 7 sierpnia, 2013 o 19:30 Reply

    Muszę poszukać w końcu „Złotej gondoli” :)

    • miqaisonfire 11 sierpnia, 2013 o 10:19 Reply

      @Cyrysia: tak najlepiej :)
      @Beatriz: te klimatyczne miejsca, to naprawdę jest wielki plus tych powieści, jak przeczytasz, to sama docenisz :)
      @Jasiek: faktycznie dziewczynom na pewno bardziej przypadnie do gustu.
      @Agata P: ja też heh :) Zaczęłam od drugiego tomu i mam teraz wielką ochotę na pierwszy.

  12. Paulaaaa 7 sierpnia, 2013 o 19:39 Reply

    Właśnie kończę ten tytuł, więc wrócę tutaj, gdy będę miała za sobą napisaną własną opinię, ponieważ nie chcę się niczym sugerować ;) Przejrzałam tylko pobieżnie, czy oceniłaś ją raczej pozytywnie, czy negatywnie i coś mi się wydaje, że nasze opinie będę podobne, bo naprawdę bardzo mi się ten tytuł podoba ;)

  13. Nika 7 sierpnia, 2013 o 19:49 Reply

    Chyba czas poszukać pierwszej części. Powieści z magią w tle i porywającą akcją to zdecydowanie to, co tygryski lubią najbardziej.;)

    Pozdrawiam!

  14. kasjeusz 7 sierpnia, 2013 o 20:48 Reply

    Podróże w czasie to wdzięczny temat, ale też nie taki znowu łatwy: niedawno widziałam „Rubinrot” i nie nazwałabym go udanym filmem (nie znam książkowego pierwowzoru, ale ekranizacja nie zachęciła mnie do lektury, niestety).
    Pozdrawiam ciepło! :)

  15. Cassin 7 sierpnia, 2013 o 20:51 Reply

    Zawsze mnie ta seria wprawia w lepszy humor. Nie jest tak dobra jak Trylogia Czasu, ale nadal bardzo ją lubię :)

    • miqaisonfire 11 sierpnia, 2013 o 10:31 Reply

      @Paulaaaa: mam nadzieję, że tak właśnie będzie :) Z chęcią przeczytam Twoją recenzję.
      @Nika: w takim razie na pewno ta seria przypadnie Ci do gustu.
      @Kasjeusz: ciekawe, czy książka jest lepsza od ekranizacji… mam taką nadzieję. Faktycznie z tymi podróżami w czasie nie jest tak łatwo… trzeba też wymyślić coś na tyle oryginalnego, żeby czytelnikom się spodobało.
      @Cassin: ja natomiast Trylogii Czasu nie znam, ale skoro polecasz, to poznam :)

  16. Agnieszka Perzka 7 sierpnia, 2013 o 21:46 Reply

    Recenzja bardzo ciekawie przedstawia fabułę książki. Mimo, że nie przepadam za lekturami z motywem podróży w czasie, to ta mnie bardzo zainteresowała:)

  17. Miłośniczka Książek 7 sierpnia, 2013 o 22:49 Reply

    Czytałam. Świetna książka. Zresztą oba tomy są fantastyczne. Z niecierpliwością czekam na kontynuację. Z wydawnictwa dostałam cynk, że część 3 pojawi się na wiosnę. Długo trzeba czekać :/

  18. Dosiak 8 sierpnia, 2013 o 04:09 Reply

    Kolejna seria, z którą chciałabym się zapoznać. Liczba książek do przeczytania zaczyna mnie poważnie przerażać :/

  19. takitutaki 8 sierpnia, 2013 o 06:12 Reply

    ciekawa fabuła.. może sięgnę.. aczkolwiek muszę chyba w końcu jakąś serię skończyć najpierw.. hehe

    • miqaisonfire 8 września, 2013 o 13:22 Reply

      @Agnieszka Perzka: cieszy mnie to bardzo i oczywiście polecam!
      @Miłośniczka Książek: ja muszę koniecznie przeczytać tom pierwszy. Faktycznie długo przyjdzie nam czekać na część 3… szkoda.
      @Dosiak: witaj w klubie hehe :)
      @Takitutaki: znam to… :) Sama mam kilka serii pozaczynanych i niedokończonych.

  20. Varia 8 sierpnia, 2013 o 07:00 Reply

    Gondole sobie odpuściłam, ale po takiej recenzji chyba będę musiała do niej wrócić.

  21. Alice 8 sierpnia, 2013 o 07:43 Reply

    Niestety, pierwszy tom wciąż przede mną, ale od razu zaopatrze sie w te dwie części :) Gdybys mogla, to informuj mnie o nowych notkach :)

  22. Ewa Książkówka 8 sierpnia, 2013 o 08:47 Reply

    Tomu pierwszego nie znam, więc o tym tym bardziej się nie wypowiem. :)

  23. awiola 8 sierpnia, 2013 o 10:51 Reply

    Przede mną dopiero pierwszy tom.

    • miqaisonfire 8 września, 2013 o 13:29 Reply

      @Varia: wróć :) Naprawdę warto.
      @Alice: na pewno przypadną Ci do gustu!
      @Ewa Książkówka:
      @Awiola: mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu :)

  24. Tosia 8 sierpnia, 2013 o 10:53 Reply

    Paris Paris :) przeczytałoby się

  25. S. 8 sierpnia, 2013 o 10:55 Reply

    Pierwsza część podobała mi się średnio, ale może kiedyś sięgnę i po „Złoty most”.

  26. Ambrose 8 sierpnia, 2013 o 12:12 Reply

    Podróże w czasie są całkiem modne ostatnimi czasy. Ciekawe, czy pojawią się w końcu w ofercie któregoś z biur podróży :)

  27. ania notuje 8 sierpnia, 2013 o 18:56 Reply

    Przyznam, że o autorze już wiele słyszałam. I zazwyczaj dość pozytywnie :)

    • miqaisonfire 8 września, 2013 o 13:33 Reply

      @Tosia: polecam!
      @S.: tak? A ja słyszałam, że równie dobra jak pierwsza.
      @Ambrose: haha :D Bardzo ciekawe pytanie!
      @Ania Notuje: o autorce? :)

  28. magda 8 sierpnia, 2013 o 20:01 Reply

    muszę się rozejrzeć za Magiczną gondolą, podoba mi się motyw podróży w czasie :)

  29. Irena Bujak 10 sierpnia, 2013 o 20:10 Reply

    Czytam właśnie magiczną gondolę, ale jakoś nie mogę się w nią wczuć. Nie wiem czemu, ale chwilowo mnie nie porwała ;) Zobaczymy jak będzie dalej ;)

  30. AnnieK 11 sierpnia, 2013 o 09:50 Reply

    Uwielbiam tę serię!

Dodaj komentarz